  • 1. Data: 2011-07-26 06:35:59
    Temat: Komputer zakłóca modem ADSL - jak?
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    Witam,

    Teść ma na pięterku modem podpięty do routera, pod biurkiem spory kłąb
    przewodu telefonicznego "na zapas". Wszystko działało kilka lat bez
    problemu, aż do momentu kiedy przyszedł jego kolega ze swoim
    blaszakiem i go włączył. Jakieś pół dnia zajęło mi dojście do tego, że
    to ten komputer jest winny, sprawdzałem przewody, modem, router,
    paliłem kadzidełka, dzwoniłem do telekomuny itp. Okazuje się, że zaraz
    po włączeniu komputera modem traci połączenie z centralą. Wyniesienie
    kompa na parter, pociągnięcie zasilania od sąsiada, nic nie pomaga, ki
    diabeł? Czy to możliwe, że zasilacz sieje i coś się indukuje w tym
    kłębowisku przewodu? Albo leci coś po skrętce do routera i do modemu?
    Zasilacz "znanej" firmy "take me", moc 350W (jak głosi nalepka).

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2011-07-26 23:48:39
    Temat: Re: Komputer zakłóca modem ADSL - jak?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-26 08:35, Lisciasty pisze:
> [...]
    > kłębowisku przewodu? Albo leci coś po skrętce do routera i do modemu?
    > Zasilacz "znanej" firmy "take me", moc 350W (jak głosi nalepka).

    A gniazdko elektryczne do którego podłączasz ten komputer ma bolec?
    I czy ten bolec podłączony jest faktycznie do jakiegoś zera?

    Kwestię ewentualnej indukcji w "kłębowisku" możesz wyeliminować
    odłączając kabel sieciowy między routerem a komputerem, ale podejrzewam
    że "zło" idzie jednak tym kablem sieciowym.

    Bo jeżeli masa komputera nie jest podłączona do zera, to pojawi się tam
    "słabe" 120V z pomiędzy kondensatorów na wejściu zasilacza.
    A z kolei jeżeli nie ma (a chyba nie ma) separacji galwanicznej ani na
    urządzeniach połączonych w ethernecie, ani dalej na modemie ADSL, to jak
    centrala "zobaczy" 120V podłączone do Twojej linii telefonicznej, to
    może dla bezpieczeństwa wyłączyć Ci port.

  • 3. Data: 2011-07-27 00:15:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    > centrala "zobaczy" 120V podłączone do Twojej linii telefonicznej, to
    > może dla bezpieczeństwa wyłączyć Ci port.

    Jest. Wejście ADSL jest dobrze odizolowane galwanicznie -- kondensatorami
    i transformatorem. Ethernet też ma transformator.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2011-07-27 07:06:08
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 27 Lip, 01:48, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > A gniazdko elektryczne do kt rego pod czasz ten komputer ma bolec?
    > I czy ten bolec pod czony jest faktycznie do jakiego zera?

    Ta instalacja w ogóle woła o pomstę do nieba, dążę do tego żeby to
    teściowi przeorać ale broni się usilnie. Nawet jak tam jest
    jakikolwiek przewód PE to i tak nie wiadomo czy na nim nie ma fazy
    itp. Generalnie trzeba przyjąć, że komputer nie jest podłączony do
    przewodu ochronnego.
    Jak ciągnąłem przedłużacz do sąsiada to wpinałem się również w
    gniazdko bez bolca.

    > Kwesti ewentualnej indukcji w "k bowisku" mo esz wyeliminowa
    > od czaj c kabel sieciowy mi dzy routerem a komputerem, ale podejrzewam
    > e "z o" idzie jednak tym kablem sieciowym.

    Po odłączeniu skrętki od tego złoma nadal modem traci połączenie...

    Generalnie interesuje mnie to jako ciekawostka, nie jest to większy
    problem bo facet był tam z tym kompem tylko przez pewien czas.

    Pzdr.
    L.