  • 1. Data: 2002-05-13 09:29:42
    Temat: głośna muzyka przed 22:00 - co robić?
    Od: "jarwal" <j...@u...lublin.pl>

    Witam wszystkich,
    Od kilku lat mieszkanie na parterze , vis-a-vis moich okien, w sąsiednim
    bloku (dość blisko) jest wynajmowane jakimś ludzim, którzy w porze letniej
    mają nastepujące zwyczaje: ok. 9 rano wychodzą na balkon, wystawiają
    głośniki i na full raczą całe osiedle swoją muzyką. Siedzą tam też sami,
    wydzierają się i piją ;( Tak dzieje się z małymi przerwami przez cały dzień,
    po czym około 21:00 milkną albo ściszają tak,że da się już wytrzymać, a
    przynajmniej nikt nie może powiedzieć, że to głośno...Nie pomagają prośby.
    Jak temu zaradzić? Przecież ja i moja rodzina mamy jakieś prawo do
    odpoczynku w swoim własnym domu...

    jarek

    --

    Jarek Walaszek
    _________________________

  • 2. Data: 2002-05-13 09:45:51
    Temat: Re: głośna muzyka przed 22:00 - co robić?
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Policja, notatka z interwencji, sąd.
    Przed 22 też nie wolno hałasować. Tylko normy są bardziej liberalne.
    Piotr

  • 3. Data: 2002-05-13 09:55:52
    Od: "Szymon Piasecki" <s...@d...depfa-it.com>

    > Jak temu zaradzić? Przecież ja i moja rodzina mamy jakieś prawo do
    > odpoczynku w swoim własnym domu...

    Można wezwać policję lub straż miejską i powołać się na art.51 Kodeksu
    wykroczeń:
    Art.51. § 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca
    spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w
    miejscu publicznym,

    - podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    Trzeba tylko panom wyjaśnić, że chodzi o krzyk i hałas, bo przeważnie
    stosują ten artykuł tylko do zakłócania ciszy nocnej.

    pozdrawiam

    Szymon

  • 4. Data: 2002-05-13 09:56:10
    Od: "tdew" <t...@p...onet.pl>

    > Policja, notatka z interwencji, sąd.
    > Przed 22 też nie wolno hałasować. Tylko normy są bardziej liberalne.
    > Piotr
    o ile dotyczy to miejsca publicznego badz szyby z okien nie wylatuja. Jesli
    ktos halasuje w swoim domciu w zasadzie mozna tylko sprobowac przekonac go
    ze nie mieszka sam. Metody prawne raczej nie wchodza w rachube. Nie wiem jak
    wyglada sprawa w przypadku balkonu z glosnikami wystawianymi na zewnatrz...

    PZDR

  • 5. Data: 2002-05-13 10:13:08
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Policja sie halasowaniem wcale nie zajmuje.
    Znajomy mial zaklocanie ciszy z knajpy o 22, 24, 03 w nocy i zglaszal
    wielokrotnie na policje.
    Policja przyjechala, sprawdzila do ktorej lokal czynny i to wszystko.
    Pod odjezdzie policji znow muzyka na full.
    A potem gdy dzwonil to policja odmawiala przyjecia zgloszenia.

    Knajpy musza byc pod jakas specjalna ochrona , skoro muzyka dudni caly
    dzien, noc i nikt nie potrafi tego uciszyc.

    --
    Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
    drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.

  • 6. Data: 2002-05-13 11:23:39
    Od: "jarwal" <j...@u...lublin.pl>

    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 7. Data: 2002-05-13 12:16:24
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    tdew wrote:
    > o ile dotyczy to miejsca publicznego badz szyby z okien nie wylatuja. Jesli
    > ktos halasuje w swoim domciu w zasadzie mozna tylko sprobowac przekonac go
    > ze nie mieszka sam.

    To akurat nie jest prawda (na szczęście). Ciekawe skąd się biorą takie opinie...

    Metody prawne raczej nie wchodza w rachube. Nie wiem jak
    > wyglada sprawa w przypadku balkonu z glosnikami wystawianymi na zewnatrz...

    Wchodzą, tyle że trudno jest wyegzekwować prawo do spokoju. Sąd może zakazać
    określonego zachowania. Były takie przypadki. Nie mowiąc już o karach
    finansowych.
    Piotr

  • 8. Data: 2002-05-13 12:18:35
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

    > Policja sie halasowaniem wcale nie zajmuje.

    Bo jej się nie chce, ale nie znaczy to że nie ma takiego obowiązku. Kto w
    Polsce robi dobrze to co do niego należy? Niewiele jest takich przypadków.

> [...]
    > Pod odjezdzie policji znow muzyka na full.
    > A potem gdy dzwonil to policja odmawiala przyjecia zgloszenia.

    A zrobił coś więcej? Pisał skargi, żądał kopii notatek itd.?
    Piotr

  • 9. Data: 2002-05-13 13:30:08
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tdew" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > o ile dotyczy to miejsca publicznego badz szyby z okien nie wylatuja.
    > Jesli ktos halasuje w swoim domciu w zasadzie mozna tylko
    > sprobowac przekonac go ze nie mieszka sam.
    > Metody prawne raczej nie wchodza w rachube.

    A skąd Ty takie mądrości czerpiesz?
    Po co strzępisz klawisze pisząc takie bzdury?
    Może z wierszyka o Pawle i Gawle
    i powiedzonka wolnoć Tomku w swoim domku?

    > Nie wiem jak wyglada sprawa w przypadku balkonu z glosnikami
    > wystawianymi na zewnatrz...

    No to ja Ci powiem, wygląda tak samo jak wyżej.

    Zapoznaj się z art. 51 kodeksu wykroczeń
    i art. 144 kodeksu cywilnego.
    Poszukaj w bibl. komentarza i orzecznictwa
    do tych artykułów a potem pisz nam co się dowiedziałeś.

  • 10. Data: 2002-05-13 13:44:59
    Od: "Wojek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    jak
    > wyglada sprawa w przypadku balkonu z glosnikami wystawianymi na

    Bzdura. Ja akurat jestem we wspolnocie mieszkaniowej i z tego co wiem mam
    prawo zglosic wniosek na zebraniu wspólnoty o ukaranie takiego delikwenta
    ktory zakloca spokoj . W ostatecznosci mozna nawet wylicytowac jego
    mieszkanie.
    W mieszkaniu spoldzielczym prosbe najlepiej zlozyc w spoldzielni.

    Wojek