  • 1. Data: 2006-04-26 22:00:38
    Temat: Adwokat z urzedu ws. rozwodu
    Od: "Jerzy Malkowski" <s...@o...pl>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Sprawa jest skomplikowana wiec troche jej opis skroce - to chyba nie powinno
    miec znaczenia przy odpowiedzi.
    Maz znajomej zlozyl pozew o rozwod po 30 latach malzenstwa. W rzeczywistosci
    od 25 lat, nieliczac formalnej strony, malzenstwem juz nie sa. Generalnie
    chora sytuacja i nie mi tu cokolwiek oceniac.
    W mojej ocenie wina zdecyfdowania lezy po stronie meza. Tymczasem on zlozyl
    pozew o rozwod bez orzekania winy. Z roznych powodow bardzo nie odpowiada to
    znajomej a zwyczajnie nie stac jej na oplacenie swojego adwokata.

    Tutaj pojawia sie pytanie: czy jest mozliwosc dostania adwokata z urzedu.
    Wiem, ze jest przy sprawach karnych. A w przypadku pozwu o rozwod?
    Pozdrawiam serdecznie
    JM

    PS Jesli post pojawil sie drugi raz to przepraszam - problemy z netem

  • 2. Data: 2006-04-27 05:23:50
    Temat: Re: Adwokat z urzedu ws. rozwodu
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Tutaj pojawia sie pytanie: czy jest mozliwosc dostania adwokata z urzedu.
    > Wiem, ze jest przy sprawach karnych. A w przypadku pozwu o rozwod?

    jasne tylko razem z wnioskiem o pelnomocnika trzeba wniesc o zwolnenie od
    kosztow... pelnomocnik jest przydzielany gdy sprawa ma charakter
    skomplikowany a srony nie stac na poniesienie jego kostow

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-04-27 09:04:32
    Od: "Jerzy Malkowski" <s...@o...pl>

    > jasne tylko razem z wnioskiem o pelnomocnika trzeba wniesc o zwolnenie od
    > kosztow... pelnomocnik jest przydzielany gdy sprawa ma charakter
    > skomplikowany a srony nie stac na poniesienie jego kostow

    Dziekuje za odpowiedz. Wniosek taki sklada sie w sadzie do akt sprawy, czy
    dobrze rozumiem?
    Ponownie pozdrawiam
    JM

  • 4. Data: 2006-04-27 13:06:36
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Dziekuje za odpowiedz. Wniosek taki sklada sie w sadzie do akt sprawy, czy
    > dobrze rozumiem?

    pisemnie z podanie sygnatury sprawy nalezy zlozyc w biurze podawczym
    odpowiedniego Sadu

    pozdrawiam