  • 1. Data: 2006-04-26 22:27:49
    Temat: s.c. i nazwa firmy
    Od: "Mich" <m...@w...totezwywal.pl>

    Witam,
    W związku z tym, że planujemy ze znajomym założenie spółki cywilnej mam
    takie dwa krótkie pytanka:
    1. Obaj mamy zarejestrowaną DG, on pod nazwą XXXXX, a ja pod nazwą YYYYY.
    Czy można założyć s.c. na inną nazwę ZZZZZ? Czy wiąże to się z koniecznością
    dopisania tej nazwy do naszych nazw, czyli odpowiednio XXXXX, ZZZZZ i YYYYY,
    ZZZZZ?
    Dodam, że zarówno ja jak i on nadal chcemy prowadzić niezależnie własne
    działalności pod dotychczasowymi nazwami, gdyż dotyczą one zupełnie czegoś
    innego niż to czym chcemy się razem zajmować.
    Podkreślam, że moje pytanie dotyczy spółki cywilnej. Proszę nie sugerować
    więc spółki jawnej, gdyż z pewnych względów zależy nam właśnie na s.c.
    2. Nasza działalność będzie polegała na świadczeniu pewnej usługi, której
    część będzie wykonywał on a część ja. Jednak w zależności od klienta
    zaangażowanie każdego z nas może być bardzo różne, tj. np. raz ja 80% on 20%
    innym razem np. ja 10% on 90% itd. I na tej podstawie chcemy też dzielić się
    zyskami. Zaś w umowie s.c. należy z góry określić procentowy podział zysków.
    Czy ktoś ma pomysł jak da się to obejść?
    Wiem, że najłatwiej by było aby każdy z nas wystawiał na każdą część osobną
    fakturę z naszych indywidualnych DG, ale zależy nam aby faktura dla klienta
    była wystawiona na całą usługę przez ZZZZZ s.c.
    Dzięki z góry za wszystkie odp. i pozdrawiam,
    Mich

  • 2. Data: 2006-04-27 05:34:32
    Temat: Re: s.c. i nazwa firmy
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Mich" <m...@w...totezwywal.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Obaj mamy zarejestrowaną DG, on pod nazwą XXXXX, a ja pod nazwą YYYYY.
    > Czy można założyć s.c. na inną nazwę ZZZZZ?

    tak

    Czy wiąże to się z koniecznością
    > dopisania tej nazwy do naszych nazw, czyli odpowiednio XXXXX, ZZZZZ i
    > YYYYY, ZZZZZ?

    tak

> [...]
    > dzielić się zyskami.Zaś w umowie s.c. należy z góry określić procentowy
    > podział zysków. Czy ktoś ma pomysł jak da się to obejść?

    jak nie okreslicie bedzie po rowno... rozumiem ,ze chcecie dzielic sie co
    chwilke inaczej... IMHO nie da rady/chyba ,ze "na boczku"/... zreszta
    poczytaj komentarz do chyba 867...moze cos tam bedzie

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-04-27 06:34:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Lookasik napisał(a):
    > Użytkownik "Mich" <m...@w...totezwywal.pl> napisał w wiadomości
    >
    > tak
    >
    > Czy wiąże to się z koniecznością
    >
    > tak

    Czyli jeżeli mamy firmę Strzyżenie Jan Kowalski i firmę Golenie
    Kazimierz Malinowski, to jeżeli chcą się ci panowie połączyć w s.c. o
    nazwie Fryzjerstwo, to wtedy pełna nazwa brzmi: "Fryzjerstwo s.c.
    Strzyżenie Jan Kowalski i Golenie Kazimierz Malinowski"?

    p. m.

  • 4. Data: 2006-04-27 07:59:36
    Od: "Mich" <m...@w...totezwywal.pl>

> [...]
    > Fryzjerstwo, to wtedy pełna nazwa brzmi: "Fryzjerstwo s.c. Strzyżenie Jan
    > Kowalski i Golenie Kazimierz Malinowski"?

    no właśnie, a nie może być "Fryzjerstwo s.c. Jan Kowalski i Kazimierz
    Malinowski"?
    w naszym przypadku moja i wspólnika działalność indywidualna nie będzie zbyt
    związana z tym co chcemy robić w spółce ...
    Mich

  • 5. Data: 2006-04-27 10:26:35
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

> [...]
    > w naszym przypadku moja i wspólnika działalność indywidualna nie będzie
    > zbyt związana z tym co chcemy robić w spółce ...
    Chyba raczej nawet musi - należy wymienić w nazwie wspólników tak jak to
    podałeś w swoim przykładzie chociażby.
    Graszka

  • 6. Data: 2006-04-27 13:03:53
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > Fryzjerstwo, to wtedy pełna nazwa brzmi: "Fryzjerstwo s.c. Strzyżenie Jan
    > Kowalski i Golenie Kazimierz Malinowski"?

    w powyzszym przypadku spolke cywilna zakladaja osoby fizyczne jan Kowalski i
    K. Malinowski

    I tak w ew. J.K. prowadzi dzialanosc
    1. taka i taka pod nazwa taka i taka ew w formie takiej i takiej
    2.taka i taka pod nazwa taka i taka ew w formie takiej i takiej
    3.taka i taka pod nazwa taka i taka ew w formie takiej i takiej

    itd

  • 7. Data: 2006-04-27 13:05:17
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    sorry nie zalapalem ,ze pytanie bylo o nazwe... oczywiscie moje komentarze
    sa aktualne ale do dzialalanosci a nie nazwy

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-04-27 14:47:07
    Od: "Mich" <m...@w...totezwywal.pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Mich" <m...@w...totezwywal.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba raczej nawet musi - należy wymienić w nazwie wspólników tak jak to
    > podałeś w swoim przykładzie chociażby.
    > Graszka

    to jasne, ale chodzi mi o to czy muszą występować w nazwie spółki pełne
    nazwy DG wspólników, czyli w tym przykładzie, która wersja jest prawidłowa:
    1) "Fryzjerstwo s.c. Jan Kowalski i Kazimierz Malinowski"
    czy
    2) "Fryzjerstwo s.c. Strzyżenie Jan Kowalski i Golenie Kazimierz
    Malinowski"?
    zakładając że nazwa DG pierwszego wspólnika to "Strzyżenie Jan Kowalski " a
    drugiego "Golenie Kazimierz Malinowski"?
    Mich