  • 1. Data: 2002-11-22 09:41:49
    Temat: Aspekt prawny kopiowania dokumentow w kolorze
    Od: Tomek Godlewski <r...@a...net.pl>

    Witam.
    Jestem uzytkownikiem kolorowej kopiarki. Zgodnie z zaleceniem sprzedawcy
    nie wolno kopiowac dokumentow z pieczeciami i odrecznymi podpisami (to
    oczywiscie czesc zabronionych do kopiowania rzeczy). Na kopiarce
    czarno-bialej takie dokumenty kopiowac mozna. Czy jesli wykonam takie
    kopie kolorowe innej osobie uslugowo (nie dla wlasnego uzytku) to
    poniose konsekwencje (jakie?).
    Jakie warunki musi spelniac kolorowy dokument, zeby mozna legalnie
    wykonac jego kopie?

    Serdecznie pozdrawiam
    Tomek Godlewski

  • 2. Data: 2002-11-22 10:03:02
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Jakie warunki musi spelniac kolorowy dokument, zeby mozna legalnie
    > wykonac jego kopie?

    Na zdrowy rozum, to kserowac wolno wszystko, STCW tylko banknoty musza miec
    pieczatke/oznaczenie/napis "falsyfikat"
    Nie wiem jak z dzielami sztuki (grafika na kartce papieru to tez dzielo
    sztuki!)

    Michal
    (NIE prawnik)

  • 3. Data: 2002-11-22 19:14:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Moim zdaniem z tym zakazem wykonywania kserokopii kolorowych to bzdura, choc
    tez o tym slyszalem. Przeciez to nie wykonanie takiego dokumentu, tylko jego
    ewentualne wykorzystanie jako oryginalu moze byc ewentualnie przestepstwem.
    Ale wydaje mi sie, ze juz wszelkie watpliwosci rozwiejesz nabijajac na kazdy
    kserowany dokument pieczatke o tresci "kserokopia". Wówczas nie bedzie
    zadnej watpliwosci, choc nie jest mi znany przepis nakazujacy takie
    postepowanie. To co najwyzej po to, by ktos pózniej nie posluzyl sie
    wykonana kserokopia kolorowa jako oryginalem i nie bylo watpliwosci, co do
    ewentualnego Twojego pomocnictwa.