  • 11. Data: 2014-10-31 11:14:09
    Temat: Re: Blat do warsztatu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 11:09:42 +0100, wolim napisał(a):

    > Ja też nie jestem zwolennikiem pięknych stołów warsztatowych, ale
    > czytając o panelach podłogowych na stole odniosłem wrażenie, że ten stół
    > będzie raczej dla ozdoby :)

    Ale ja nie otwieram zakladu naprawy taboru kolejowego :)

    Zastanawiam sie jeszcze nad oklejeniem OSB debowymi klepkami parkietowymi i
    polozeniem kilku warstw lakieru. Mam i leza niepotrzebnie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 12. Data: 2014-10-31 11:14:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 11:12:29 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Naklej 100 warstw folii alu, wyjdzie taniej :)
    >
    > Moim zdaniem blacha aluminiowa bedzie dobra do pierwszego przywalenia
    > mlotkiem.

    Taka ryflowana np. jak ja przykrecisz do grubego OSB - bedziesz mogl walic
    mlotkiem dowolna ilosc razy bez szkody :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2014-10-31 11:22:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    et...

    > Myslalem o grubszej plycie OSB i zrobieniu wierzniej warstwy z paneli
    > podlogowych, ktorych mam nadmiar. Ale nie zarzekam sie, bede wdzieczny za
    > porady.

    Jak chcesz coś na tym heblować to taki stolik musi być ciężki i stabilny.

    Ja mam konstrukcję pospawaną z kątowników stalowy. Nogi to wiadomo
    kątowniki na sztorc. U góry kątowniki otwarte do środka stołu - w tym
    wgłębieniu ułożone grube dechy. Ja mam ósemki bo takie mi zostały ale
    czwórki by wystarczyły. 20cm od góry wszystkie nogi są dodatkowo razem
    złapane kątownikami i tam mam otwartą półkę i szufladę. Całość jest
    wystarczająco ciężka i stabilna że mogę na tym heblować mimo, że stół nie
    jest przykręcony do ściany.

    OSB jak najbardziej nada się na blat, ale panele to IMO nie jest dobry
    pomysł. Po pierwsze są zbyt gładkie i jak położysz np. wiertło i lekko
    trącisz to zaraz się poturla i spadnie. Stół warsztatowy nie może być zbyt
    gładki. Po drugie jak w panel walniesz młotkiem to powstanie dziura z
    nierówną krawędzią.

    > I co radzilibyscie od razu zamontowac w blacie/na blacie?

    To zależy od Twoich upodobań. Mi stół służy zarówno do amatorskiej stolarki,
    jaki i ciężkich prac dlatego na stałe nie mam nic zamontowanego. Mam
    ponawiercane otwory przelotowe do mocowania imadła od czoła i od bocznej
    krawędzi i gdy jest potrzebne to je przykręcam. Stojak do wiertarki też
    można tak mocować, ale ja używam zwykłych ścisków. Mam tez szlifierkę
    stołową ale też na tymczasowym mocowaniu a nie na stałe.

    Ważniejsze jest IMO to co jest dookoła stołu czyli:
    - dodatkowe oświetlenie górne
    - dodatkowa lampka na "pantografie"
    - łatwo dostępne gniazdka w wystarczającej ilości
    - szuflada na narzędzia delikatne (mikrometr, suwmiarka, miernik
    elektryczny)
    - "tablica" na większe narzędzia: klucze, kombinerki, pilniki, śrubokręty
    (albo kolejna szuflada)
    - podręczna półka na elektronarzędzia tak by był pod ręką a nie w pudełkach
    na jakimś regale
    - jakaś mocna szuflada na młotki, przecinaki i inne ciężkie narzędzia
    - Coś do trzymania posegregowanych śrubek, wkrętów itd. Są fajne systemy
    regałów, ale ich cena jest dosyć zaporowa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2014-10-31 11:32:05
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 09:33:54 +0100, Maciek napisał(a):

    > Kupowanie gotowego raczej odpada z uwagi na koszty.

    Kup najtańszy blat kuchenny o grubości 4 cm. U "stolarza" co robi zabudowy
    kupisz głęboki, w marketach są tylko 60 najczęściej. Jak to ma mieć 1,5 m.
    to oszczędność przy robieniu z osb będzie z 50 zł albo i nie.

    --
    scruffty

  • 15. Data: 2014-10-31 12:18:42
    Od: Bolko <s...@g...com>

    z czego są zrobione te stoły i dlaczego?

    http://allegro.pl/maszyny-i-urzadzenia-dla-lesnictwa
    -i-przemyslu-drzewnego-121339?fuzzy=1&order=pd&strin
    g=st%C3%B3%C5%82+tolarski&bmatch=seng-v8-p-aur-nwatc
    h-2-prz-1021

  • 16. Data: 2014-10-31 12:34:22
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 04:18:42 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > z czego są zrobione te stoły i dlaczego?

    Myślę, że myślimy o dwóch bardzo różnych rzeczach. Ja zrozumiałem ,że autor
    wątku potrzebuje blatu do sporadycznego majsterkowania i do tego nie ma
    sensu kupować blatu za kilka tysi. Oczywiście zgodzę się i to nie podlega
    wątpliwości, że chcąc pracować profesjonalnie to trzeba mieć i
    profesjonalny blat i raczej nie taki co ma tylko 1,5 m długości.

    Ja pisałem w aspekcie kombinowania z OSB i kładzenia czegoś na wierzch.
    Będzie to kosztować niewiele mniej a efekt da gorszy aniżeli gotowiec.
    Blaty 4cm są już dostatecznie sztywne i ciężkie do majsterkowania.

    --
    scruffty

  • 17. Data: 2014-10-31 12:44:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 12:18:43 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    -i-przemyslu-drzewnego-121339?fuzzy=1&order=pd&strin
    g=st%C3%B3%C5%82+tolarski&bmatch=seng-v8-p-aur-nwatc

    Wklejasz stoly stolarskie, a on potrzebuje typowo warsztatowy.
    Bardziej trzebaby patrzec np tu:

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string
    =stol+warsztatowy+gara%2A&search_scope=wszystkie+dzi
    a%C5%82y&bmatch=seng-v6-2-default-1021

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2014-10-31 12:47:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 03:14:41 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Taka ryflowana np. jak ja przykrecisz do grubego OSB - bedziesz mogl walic
    > mlotkiem dowolna ilosc razy bez szkody :-)

    Ale ryzykowny, jeśli będziesz robić coś z prądem. I zimny.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2014-10-31 13:06:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 12:47:41 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Ale ryzykowny, jeśli będziesz robić coś z prądem. I zimny.

    Ja wiem - jak sobie uziemisz dobrze to moze byc bezpieczniejszy niz drewniany :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2014-10-31 13:45:24
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 października 2014 09:33:53 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    >
    > Z jednej strony bedzie zakotwiony do muru, z drugiej nogi. Szerokosc ok.
    > 1,5 m, glebokosc jakies 90 cm. Ma sluzyc zastosowaniom ogolnym - cos tam
    > wyciac z drewna, skleic, naostrzyc, wyczyscic, zlutowac. Czasem moze trafic
    > sie cos duzego i ciezkiego.
    >
    > Kupowanie gotowego raczej odpada z uwagi na koszty.
    >
    > Myslalem o grubszej plycie OSB i zrobieniu wierzniej warstwy z paneli
    > podlogowych, ktorych mam nadmiar. Ale nie zarzekam sie, bede wdzieczny za
    > porady.
    >
    > I co radzilibyscie od razu zamontowac w blacie/na blacie?

    Dobre blaty są grube i ciężkie. Przy takim rozmiarze jak napisałeś ja bym zrobił z
    trzech sklejonych warstw grubej płyty OSB. Tak 5-6 centymetrów grubości. Na wierzch
    cienka płyta pilśniowa albo MDF. Panele tez mogą być.