  • 21. Data: 2015-03-03 07:11:55
    Temat: Re: Brak swobody zapoznania się z umową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-03 o 00:01, Marek pisze:

    > Bardzo prosto, przez możliwość ewentualnego odstąpienia z powodu
    > podpisania jej w niekomfortowych warunkach ograniczających zdolność
    > racjinalnej oceny konsekwencji.

    Zatem tak jest - umowa podpisana nieświadomie, czy pod wpływem błędu,
    nie zostaje zawarta. Strona może argumentować ten fakt przed sądem,
    jeśli dojdzie do jej egzekucji.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2015-03-03 09:07:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-02, re <r...@r...invalid> wrote:

    [...]

    > W sensie, że np. od kupna mieszkania za 100 tys. można odstąpić w ciągu
    > miesiąca a kupna biletu autobusowego tylko sekundę.

    A kto będzie decydował ile czasu na jaką umowę?
    Urząd ds. Regulowania Czasu Umów i powołana Komisja Śledcza badająca
    niewątpliwe nadużycia i wpływy różnych lobby i opiniująca jak bardzo
    zjebano implementację tak genialnego i potrzebnego obywatelom pomysłu?

    Serio, mamy za mało regulacji w Polsce?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2015-03-03 09:57:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 marca 2015 00:01:17 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Bardzo prosto, przez możliwość ewentualnego odstąpienia z powodu
    > podpisania jej w niekomfortowych warunkach ograniczających zdolność
    > racjinalnej oceny konsekwencji.
    Zapytam ponownie: jest przymus podpisywania umowy w takich warunkach?

  • 24. Data: 2015-03-03 10:24:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 3 Mar 2015 00:57:00 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Zapytam ponownie: jest przymus podpisywania umowy w takich
    warunkach?

    Nie chodzi o przymus (którego nie ma) a o dziwna praktykę, która
    zwiększa prawdopodobieństwo podpisania nikorzystnej umowy. Przecież
    nie bez powodów nie pozwalają zapoznać się z treścią umowy poza
    lokalem.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2015-03-03 10:38:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-03 10:24, Marek napisał:
> [...]
    > zwiększa prawdopodobieństwo podpisania nikorzystnej umowy. Przecież nie
    > bez powodów nie pozwalają zapoznać się z treścią umowy poza lokalem.

    Pewnie dlatego przedpiszca pyta o przymus podpisywania takiej umowy. Ja
    staram się (może tracąc na tym wielokrotnie) olać takiego sprzedawcę dla
    zasady. Jakby więcej osób postępowało w ten sposób, takich praktyk
    byłoby dużo mniej.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 26. Data: 2015-03-03 23:37:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

> [...]

    Bardzo prosto, przez możliwość ewentualnego odstąpienia z powodu
    podpisania jej w niekomfortowych warunkach ograniczających zdolność
    ---
    Ale jak Ty to wykażesz ? MZ kwestia jest stawki. Gdyby większe wartości
    umowy umożliwiały jej wypowiadanie to by nie było problemu naciągaczy
    starszych ludzi co to im gospodarstwo przepadło itp.

  • 27. Data: 2015-03-03 23:38:36
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer"

    [...]

> [...]

    niewątpliwe nadużycia i wpływy różnych lobby i opiniująca jak bardzo
    zjebano implementację tak genialnego i potrzebnego obywatelom pomysłu?

    Jak Ci rodzica naciągną na 3kPLN to se pogadamy

  • 28. Data: 2015-03-04 08:35:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Mar 2015, Kris wrote:

    > Ale czego się domagasz? stawy nakazującej pośrednikom publikować wzory umów na
    jakiejś ogólnopolskiej stronie www?

    W którym miejscu tak napisał?
    Idzie o "zakaz odmowy" możliwości zapoznania się z treścią.
    Na podobnej zasadzie powinny być "asymetrycznie nieskuteczne"
    (z możliwością odstąpienia) umowy podsyłane w ten sposób, że
    kurier podrzuca treść do "natychmiastowego" podpisania,
    o ile ta treść nie została w 100% zgodny z podpisywaną
    dostarczona wcześniej.

    > Pośredników teraz jak psów- nie pasuje Tobie że jeden z nich nie chce Tobie
    udostępnić wzoru mowy to idziesz do następnego.

    Jak zrozumiałem, idzie o "zasadę ogólną".

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2015-03-04 08:39:22
    Temat: Re: Re: Brak swobody zapoznania się z umową
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Mar 2015, re wrote:

    > Użytkownik "MadMan"
    >
    > Można odstąpić do 10 dni jeśli została zawarta poza siedzibą firmy.
    > Czyli nie tylko zdalnie.
    > ---
    > Znaczy poza siedzibą to nie jest zdalnie dla firmy ?

    Nie jest, bo obejmuje przypadek obecności osoby "z firmy"
    w miejscu podpisywania umowy.
    "Zdalnie" oznacza *brak* obecności osoby w danym miejscu
    (fakt łączenia się środkami telekomunikacyjnymi).

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2015-03-04 08:50:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Mar 2015, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2015-03-02, re <r...@r...invalid> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A kto będzie decydował ile czasu na jaką umowę?

    Zdecydowanie zgoda.
    Warunkiem IMO powinna być nieskuteczność wynikająca z faktu odmowy
    wydania treści propozycji do zapoznania się.
    Przepisy znają postać "nieskuteczności warunkowej" (choćby przy
    umowie z osobą o ograniczonej zdolności prawnej), więc nie byłaby
    to nowość.

    Dodam do tego co napisał Liwiusz - różnica taka (w porównaniu
    do tego co napisał) - że taki mechanizm jak rozumiem miałby
    działać "z automatu".
    Poprzez fakt odmowy wydania wzorca umowy na przykład.

    > Serio, mamy za mało regulacji w Polsce?

    Serio ;)
    Mamy raczej za dużo regulacji tam gdzie ich nie trzeba.
    Ba, gorzej - regulacje są, ale są NIESKUTECZNE.
    Jeśli rzeczywiście jest tak, jak ktoś mi nawrzucał (będzie ze
    dwa albo trzy lata temu) kiedy wspomniałem o ochronie poprzez
    skargę pauliańską, iż przez kilka lat przez sądy nie przebiła
    się z takim zarzutem ŻADNA taka sprawa, no to coś z prawem jest
    nie tak.
    Bo w brak zdarzeń "ukrywania majątku" na szkodę wierzycieli
    to chyba nikt z obecnych tu nie wierzy.

    pzdr, Gotfryd