  • 101. Data: 2014-11-30 19:11:58
    Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu piątek, 28 listopada 2014 22:07:12 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    5f9f5b4a0c909761523e15daf9/h42bv1_pdf.ashx

    Bez zwiazku.

  • 102. Data: 2014-12-02 23:28:51
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2014-11-26 19:18, XL pisze:

    > PS. Mój spory zapas tradycyjnych żarówek szybko topnieje - od czasu zmiany
    > napięcia na 230V żarówki tradycyjne wytrzymują najwyżej 3-4 tygodnie, po
    > czym (co ciekawe ZAWSZE w momencie włączenia swiatła) nagle się z hałasem
    > przepalają.

    Kupuję "zwykłe" żarówki w Castoramie albo w Selgorosie.
    Zamiast "zwykłych" żarówek stosuję czasami halogenowe -
    mają takie samo widmo światła (żarowe), a są nieco bardziej
    wydajne i też nie zawierają rtęci.
    To, że żarówka pęka niemal zawsze przy włączaniu światła,
    to nie żaden spisek czy coś podobnego - tak po prostu jest.

    Pozdrawiam,
    ŁK

  • 103. Data: 2014-12-03 00:38:58
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 02 Dec 2014 23:28:51 +0100, Lukasz Kozicki napisał(a):

    > (...)
    > To, że żarówka pęka niemal zawsze przy włączaniu światła,
    > to nie żaden spisek czy coś podobnego - tak po prostu jest.

    Już pisałam, że tak NIE BYŁO. Kiedyś zwykła żarówka "dożywała" swych dni po
    prostu gasnąc - bez hałasu ani gwałtownego rozbłysku, w wyniku przepalenia
    się włókna, niezależnie od momentu włączenia. I nikt mi nie wmówi, że było
    inaczej niż piszę, miałam ponad 50 lat na obserwację, amnezji nie mam.

  • 104. Data: 2014-12-03 08:54:51
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 3 grudnia 2014 00:39:44 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> [...]
    > się włókna, niezależnie od momentu włączenia. I nikt mi nie wmówi, że było
    > inaczej niż piszę, miałam ponad 50 lat na obserwację, amnezji nie mam.

    Ta ostatnia deklaracja przypomniała mi taki dowcip:
    Pani do pana po seksie:
    - Masz zaświadczenie że nie masz AIDS?
    - Mam
    - To wyrzuć.

    Zgodnie z prawami fizyki, przepalenie się rozgrzanej żarówki, bez impulsu
    zewnętrznego (np. wstrząsu) jest bardzo rzadko spotykane i ta prawda ma sporo więcej
    niż 50 lat.

    --
    ZZ@private

  • 105. Data: 2014-12-03 13:42:31
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > inaczej niż piszę, miałam ponad 50 lat na obserwację, amnezji nie mam.

    ale masz zwidy

  • 106. Data: 2014-12-03 14:35:52
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > inaczej niż piszę, miałam ponad 50 lat na obserwację, amnezji nie mam.

    ale masz zwidy

    No ladnie zamotalem, mialo btyc do chrumci :-)

  • 107. Data: 2014-12-05 12:01:41
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> napisał(a):

    >To, że żarówka pęka niemal zawsze przy włączaniu światła,
    >to nie żaden spisek czy coś podobnego - tak po prostu jest.

    Zwykla zarowka wolframowa nigdy nie pekala, po prostu przepalal
    sie w srodku drut i sobie potem radosnie kawalki lataly w srodku banki.
    Ale jedna zakupiona z rok temu pare dni temu strzelila w ten sposob, ze wywalila
    mi roznicowke a fragmenty szkla rozsypaly sie po pokoju generujac przy tym calkiem
    solidna dawke dzwieku.

  • 108. Data: 2014-12-05 18:46:55
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 05 Dec 2014 12:01:41 +0100, Przesmiewca napisał(a):

    > Zwykla zarowka wolframowa nigdy nie pekala, po prostu przepalal
    > sie w srodku drut i sobie potem radosnie kawalki lataly w srodku banki.

    Otóż to!

  • 109. Data: 2014-12-05 19:28:40
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Przesmiewca" napisał w wiadomości grup
    com...

    >Zwykla zarowka wolframowa nigdy nie pekala, po prostu przepalal

    Jesteś pewien, ze przedpisca pisał cos innego? Bo ja odebrałem owo "pękanie"
    niezupełnie dosłownie.

  • 110. Data: 2014-12-08 18:34:39
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 05.12.2014 um 19:28 schrieb Ghost:

    > Użytkownik "Przesmiewca" napisał w wiadomości grup
    com...

    > Jesteś pewien, ze przedpisca pisał cos innego? Bo ja odebrałem owo
    > "pękanie" niezupełnie dosłownie.
    Czasem odstosunkowywała się bańka od gwintu. A eksplodować lubią halogeny.

    Waldek