  • 91. Data: 2014-11-28 20:47:53
    Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:m5aj4k$4ur$1@node2.news.atman.pl...
    Zapomniałem byłem wkleić:-)

    http://enterius.pl/wsparcie-techniczne/wplyw-oswietl
    enia-led-na-zdrowie/

    --

    Chiron

    ---
    Avast.

  • 92. Data: 2014-11-28 20:53:32
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości
    news:cdr9ioF95i8U1@mid.uni-berlin.de...

    > Zupełnie nie całkiem. Monochromatyczny to jednokolorowy. Biały nie jest
    > kolorem, tylko ich mieszanką. Podaje się temperaturę spektralną, znaczy
    > temperaturę ciała doskonale czarnego promieniującego takie właśnie
    > spektrum.

    Generalnie wszędzie gdzie piszą o szkodliwości LED pojawia się argument o
    świeceniu przez nie głównie w zakresie niebieski- fiolet. Stąd napisałem, że
    niemal monochromatyczne. Inny częsty argument przeciw- to migotanie (nawet
    niewidoczne, ale męczące wzrok).
    No i z tą oszczędnością też dość problematycznie. No bo o ile obecnie ktoś
    na taką żarówkę wyda pieniądze- to ma ją długo i zużywa mało energii.
    Problem zaczyna się przy utylizacji. Ten, kto ją wyrzuca- zanieczyszcza
    środowisko. Prawdziwa utylizacja (gdyby ktoś wyrzucił ją do pojemnika z
    elektrozłomem) tez jest kosztowna. To są koszty, które użytkownik także
    ponosi- ale ich nie widzi

    --

    Chiron

    ---
    Avast.

  • 93. Data: 2014-11-28 21:27:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Chiron wrote:

> [...]
    > środowisko. Prawdziwa utylizacja (gdyby ktoś wyrzucił ją do pojemnika z
    > elektrozłomem) tez jest kosztowna. To są koszty, które użytkownik także

    te koszty zostały poniesione przy zakupie. Więc dla uzytkownika nie ma
    dodatkowcyh kosztów.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 94. Data: 2014-11-28 21:51:10
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 28 listopada 2014 18:51:59 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    5f9f5b4a0c909761523e15daf9/h42bv1_pdf.ashx

    > ile ljumensóf?

    Tyle wiem co na tym obrazku, jak tam bywasz to sprawdź.

    --
    ZZ@private

  • 95. Data: 2014-11-28 21:52:28
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    > te koszty zostały poniesione przy zakupie. Więc dla uzytkownika nie ma
    > dodatkowcyh kosztów.

    Wiem, o czym piszesz. To taki idealny układ: klient w żarówce płaci kwotę,
    która POWINNA zostać zużyta na recykling po zużyciu. Czy uważasz, że te
    pieniądze są przeznaczane na utylizację? W jakim procencie? No- gdyby
    rzeczywiście ten sprzęt był w 100% utylizowany- to ok. Jednak on tworzy
    coraz większe zanieczyszczenia naszego środowiska. A tak naprawdę- nie
    istnieje jakaś skuteczna i w miarę tania metoda utylizacji. To, co się robi-
    to półśrodki. I tak w skali globalnej jesteśmy coraz bardziej zasypywani
    przez elektrośmieci, które mocą nakazu urzędniczego wyparły praktycznie w
    100% ekologiczne żarówki wolframowe. Ba! Nawet trudno określić, czy
    rzeczywiście np w sezonie grzewczym (w Polsce to ok.7- 8 miesięcy) one
    zużywają więcej energii niż np LEDy- bo przecież i tak trzeba ogrzać
    pomieszczenie, prawda?

    --

    Chiron

    ---
    Avast.

  • 96. Data: 2014-11-28 22:05:12
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
    >Zapomniałem byłem wkleić:-)
    >
    >http://enterius.pl/wsparcie-techniczne/wplyw-oswiet
    lenia-led-na-zdrowie/

    tylko czemu tam nie ma ani jednego konkretu? bo cala teoria by sie zesrala?
    http://img.photobucket.com/albums/v71/UnknownVT/CPF/
    sunIncandLEDCFL_lightbulb-wars-00-0911-xln-42221615p
    .jpg

  • 97. Data: 2014-11-28 22:07:04
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    oglegroups.com...

    5f9f5b4a0c909761523e15daf9/h42bv1_pdf.ashx

    >Tyle wiem co na tym obrazku, jak tam bywasz to sprawdź.

    To po co piszesz skoro nie wiesz czy z sensem?

  • 98. Data: 2014-11-28 23:33:40
    Od: Fragi <s...@o...pl>

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 20:41:57 +0100, Chiron napisał(a):

    > Użytkownik "Fragi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Napiszesz, co takiego szkodliwego Twoje oczy muszą oglądać ?
    > :-)))

    Nie muszą oglądać, ponieważ nie tylko to jest dla nich szkodliwe (chociaż
    gapienie się w monitor komputera przez kilkanaście godzin dziennie
    najzdrowsze dla oczu nie jest :). Ale nie to miałam na myśli. Jako osoba
    chyba zdrowa zapewne nie wiesz, jak szkodliwe działanie na wzrok mają pewne
    leki. Jednak ratują życie, wiec korzyści z ich stosowania przewyższają
    ryzyko.

    > Jakie zdrowotne?

    W skrócie - zminimalizowane promieniowanie UV, które w przpadku pewnych
    chorób jest _ogromnym_ zagrożeniem. Dla życia. Daltego też korzyści
    wynikające ze stosowanie żarówek led w przypadku pewnych chorób
    przewyższają ich ewentualne szkodliwe działanie na wzrok.

    --
    Pozdrawiam,
    M.

  • 99. Data: 2014-11-28 23:39:22
    Od: Fragi <s...@o...pl>

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 23:33:40 +0100, Fragi napisał(a):

> [...]
    > ryzyko.

    > W skrócie - zminimalizowane promieniowanie UV, które w przpadku pewnych

    Promieniowanie oczywiście jest zagrożeniem, nie jego zminimalizowanie. Nie
    jasno się wyraziłam.

    > Dla życia. Daltego też korzyści
    > wynikające ze stosowanie żarówek led w przypadku pewnych chorób
    > przewyższają ich ewentualne szkodliwe działanie na wzrok.

    jw

    --
    Pozdrawiam,
    M.

  • 100. Data: 2014-11-30 16:26:51
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 28 listopada 2014 22:07:12 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    5f9f5b4a0c909761523e15daf9/h42bv1_pdf.ashx

    > To po co piszesz skoro nie wiesz czy z sensem?

    Bo nie muszę być w konkretnym sklepie by wiedzieć że świetlówki są tańsze od LED. Nie
    wykluczam jednak, że Carefour jest jedynym supermarketem do którego masz dostęp i
    jedynym w Polsce gdzie jest inaczej, poza tym w zależności od lokalizacji
    geograficznej ceny są inne, więc może się okazać, że w "twoim Carefour" jest inaczej
    niż w sklepach w których ja bywam, więc bądź łaskaw i sobie sprawdź.

    --
    ZZ@private