  • 81. Data: 2016-06-09 10:50:48
    Temat: Re: Dachówka - nie rozumiem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-09 o 00:17, Marek pisze:

    > Gdzie tak napisalem?
    >
    > MW

    2016-05-2901:50
    "Dach spadzisty odprowadza wilgoć z domu, a dach płaski - nie."

    2016-06-06 23:52
    "Poza tym, dachy spadziste wymuszaja konwekcje, ktora osusza budynek, a dachy plaskie
    taka konwekcje blokuja.
    Mieszkancy budynku z plaskim dachem moga wietrzyc pomieszczenia do bólu i w ten
    sposob wymusic osuszenie. Nie musza mieszkac pod zgniłym stropem."
    uwag

    Może to ja napisałem te teksty i się podpisałem "Marek"?
    Weź się chłopie ogarnij :)

    Dach spadzisty może i wymusza większą konwekcję, ale żeby mógł odprowadzić
    jakąkolwiek wilgoć to musiałby to być dach bez paroizolacji i do tego dach o poszyciu
    ażurowym np. dachówka lub poszyciu pełnym np. deskowanie + papa lub blacha ze
    szczelinami wentylacyjnymi czy to w kalenicy pod gąsiorem czy też z zamontowanymi
    wywiewnikami przy kalenicy.
    Jeżeli masz poddasze użytkowe i ocieplenie dachu to ten dach niczego nie odprowadza z
    domu, ponieważ od strony wnętrza jest folia paroizolacja, która zabezpiecza dach
    przed wnikaniem pary wodnej w warstwę ocieplenia od strony pomieszczeń.

    Dachy płaskie niestety robi się szczelne i nie stosuje się poszyć ażurowych. Taki
    dach zachowuje się tak samo jak ocieplony dach skośny z poddaszem użytkowym.
    Do odprowadzania wilgoci stosuje się wentylację. Grawitacyjną lub mechaniczną. O ile
    z wentylacją mechaniczną zasadniczo mało istotną sprawą jest jak robimy wylot
    powietrza, o tyle w przypadku wentylacji grawitacyjnej ważną rzeczą jest usytowanie
    kanałów wentylacyjnych i ich długość. Im dłuższe, tym lepiej.
    Tu w przypadku dachu skośnego jest większa szansa, że kanały będą dłuższe niż przy
    dachu płaskim, choć wcale nie musi to być regułą.
    Zaletą dachów skośnych jest natomiast lepsza wentylacja ocieplenia dachu. Podkreśam
    OCIEPLENIA DACHU, ale nie DOMU. Dzięki luce wentylacyjnej i dużemu kątowi nachylenia
    tworzy się "ciąg kominowy" i wełna może być intensywniej wentylowana.
    Ponadto to intensywniejsze wentylowanie dachu usuwa ciepło spowodowane promieniami
    słonecznymi. Dzięki temu poddasza mniej się nagrzewają latem. W tym przypadku
    zdecydowanie jest to zaletą dachów skośnych w odniesieniu do dachów płaskich,
    zwłaszcza dachów typu stropodach niewentylowany.

    Ale niestety każdy z rodzajów dachów ma swoje zalety i swoje wady, a do wentylowania
    domu służy wentylacja, nie dach.

  • 82. Data: 2016-06-09 10:55:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-08 o 23:46, MK pisze:

    > Owszem, i nawet doradzałem wymianę na wentylowany, różnica w komforcie
    > mieszkania po wymianie i ociepleniu całości diametralna (3x mniejsze
    > koszty ogrzewania)

    Pomijając, że napisałeś bzdurę, że stropodachy wentylowane dają 3x
    zmniejszenie kosztów ogrzewania w stosunku do stropodachów
    niewentylowanych, chciałbym zwrócić uwagę, że nie odpowiedziałeś na moje
    najważniejsze pytanie " Możesz potwierdzić lub zaprzeczyć tezie, że w
    takich domach wilgoć nie jest odprowadzana i z tego powodu domy są
    zawilgocone?"
    Nie pytam o zalety stropodachów wentylowanych, bo dobrze wiem jakie są.

    > Coś o pewnych izolacjach [jest kilka wierszy wyżej]
    > ">>> Napisałem, że takie twierdzenie jest mitem, który zrodził się
    > ongiś za
    >
    > PRL minął, zaopatrzenie jest miodzio czyli z Twojej wypowiedzi wynika
    > że izolacje są pewne.

    To są tylko jakieś Twoje bzdurne domysły. Pomijam już Twoje bzdurne
    stwierdzenia, że lekiem na dziurawy dach jest wietrzenie to tak jakby
    "syfa leczyć pudrem".

    > A wentylacja ma wiele wspólnego z pojawieniem się wilgoci niezależnie
    > od jej źródła .

    Ale wentylacja nie jest panaceum na dziurawy dach.

    Prawda Cię boli.

  • 83. Data: 2016-06-09 12:08:46
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 09.06.2016 o 10:55, Uzytkownik pisze:

    > Pomijając, że napisałeś bzdurę, że stropodachy wentylowane dają 3x
    > zmniejszenie kosztów ogrzewania w stosunku do stropodachów
    > niewentylowanych,

    zaczynam mieć wątpliwości co do Twojej umiejętności czytania ze
    zrozumieniem. "po wymianie i ociepleniu całości"

    > To są tylko jakieś Twoje bzdurne domysły. Pomijam już Twoje bzdurne
    > stwierdzenia, że lekiem na dziurawy dach jest wietrzenie to tak jakby
    > "syfa leczyć pudrem".

    znowu problemy ze zrozumieniem - jest lekiem na SKUTKI awarii izolacji.
    W przypadku konstrukcji niewentylowanej usunięcie skutków nieszczelności
    jest znacznie bardziej kłopotliwe i kosztowne.
    I to należy podkreślać.

    > Ale wentylacja nie jest panaceum na dziurawy dach.

    > Prawda Cię boli.

    Dla mnie eot, pokonałeś mnie doświadczeniem.