  • 71. Data: 2016-06-07 09:30:20
    Temat: Re: Dachówka - nie rozumiem
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 07.06.2016 o 08:31, Uzytkownik pisze:

    > Mity, które piszesz właśnie zrodziły się stąd, że ludzie w porę nie
    > naprawiali dachów, a za PRL-u trudno było zdobyć dobre materiały. Ba...
    > trudno było cokolwiek zdobyć, dlatego często ludzie łatali dachy tym co
    > mieli lub tym co udało im się zdobyć lub też czekali, aż całkiem zacznie
    > im się lać woda na głowę.

    Teraz to Ty mylisz pojęcia.
    Stropodachy były wykonywane na dwa sposoby:
    - jako stropodach wentylowany (przełazowy, półprzełazowy lub całkiem nie )
    - jako stropodach pełny gdzie wentylacji nie było zupełnie i
    jakiekolwiek zawilgocenie kończyło się ostatecznie katastrofą.

    Obecnie stropodachu pełnego się nie wykonuje ze względu na jego
    oczywiste wady.
    Stropodach wentylowany też pod względem ochrony przed opadami jest
    gorszy od dachu skośnego - w przypadku uszkodzenia szczelności pokrycia
    przez stropodach znacznie większa ilość wody dostanie się do wnętrza
    budynku zamiast szybko spłynąć poza obrys. Osobnym tematem jest
    obciążenie śniegiem, konieczność jego usuwania przy znacznych opadach
    oraz wymagana szczelność pokrycia w trakcie roztopów.

    --
    M.

  • 72. Data: 2016-06-07 10:40:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-07 o 09:30, MK pisze:

> [...]
    > - jako stropodach pełny gdzie wentylacji nie było zupełnie i
    > jakiekolwiek zawilgocenie kończyło się ostatecznie katastrofą.

    Co ma piernik do wiatraka? Widzę naczytałeś się teorii w necie, a nie
    wiesz jak jest w praktyce i ile i gdzie się to buduje :)
    Nie dyskutujemy o stropodachach, bo te bardzo rzadko występują w
    budownictwie jednorodzinnym. Osobiście nie widziałem stropodachu w
    budynku jednorodzinnym, a o dachach odwróconych tylko słyszałem i
    czytałem. Dyskutujemy o dachach płaskich.

    > Obecnie stropodachu pełnego się nie wykonuje ze względu na jego
    > oczywiste wady.

    Widziałeś choć jeden stropodach wentylowany?

> [...]
    > jest obciążenie śniegiem, konieczność jego usuwania przy znacznych
    > opadach oraz wymagana szczelność pokrycia w trakcie roztopów.

    Ależ tu masz pełną rację i ja z tym nie polemizuję. Z resztą sam o tym
    pisałem.

    Polemizuję natomiast z bzdurnym twierdzeniem, że dach spadzisty
    odprowadza wilgoć z domu, a dach płaski w ogóle jej nie odprowadza i dom
    z płaskim dachem zawsze jest zawilgocony.

    To jest wypowiedź kolegi Marka: "Dach spadzisty odprowadza wilgoć z
    domu, a dach płaski - nie."

    Napisałem, że takie twierdzenie jest mitem, który zrodził się ongiś za
    czasów PRL-u, gdzie ludzie mieli problem ze zdobyciem materiałów i z
    łataniem dziurawych dachów. Często domy były zalewane przez dziurawe
    dachy i stąd pojawiała się wilgoć. Ale nie miało to nic wspólnego z
    problemami wentylacyjnymi.

  • 73. Data: 2016-06-08 01:39:27
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 07.06.2016 o 10:40, Uzytkownik pisze:

    > Co ma piernik do wiatraka? Widzę naczytałeś się teorii w necie, a nie
    > wiesz jak jest w praktyce i ile i gdzie się to buduje :)

    Próbujesz zdezawuować moją wiedzę? Nie, nie w necie, w podręcznikach,
    akademickich. I potrafię odróżnić jeden od drugiego bez konieczności
    włażenia na dach.

> [...]
    > budynku jednorodzinnym, a o dachach odwróconych tylko słyszałem i
    > czytałem. Dyskutujemy o dachach płaskich.

    Mało widziałeś. Prawie całe osiedle domków Radiostacja w Łodzi ma dachy
    płaskie i spora część z nich ma właśnie stropodachy pełne. A to niemałe
    osiedle.

    > Widziałeś choć jeden stropodach wentylowany?

    Owszem, nawet mieszkałem pod takim.

> [...]
    > łataniem dziurawych dachów. Często domy były zalewane przez dziurawe
    > dachy i stąd pojawiała się wilgoć. Ale nie miało to nic wspólnego z

    Teraz ostro mijasz się z prawdą. Cudów nie ma, nie istnieje całkowicie
    pewna izolacja, skuteczna wentylacja jest podstawą utrzymania dachu a w
    konsekwencji domu w dobrej kondycji.

    --
    M.

  • 74. Data: 2016-06-08 08:08:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 01:39:28 UTC+2 użytkownik MK napisał:
    > Teraz ostro mijasz się z prawdą. Cudów nie ma, nie istnieje całkowicie
    > pewna izolacja, skuteczna wentylacja jest podstawą utrzymania dachu a w
    > konsekwencji domu w dobrej kondycji.

    ze niby skutki zepsutej izolacji leczymy wentylacją? :-) A mnie sie wydawalo ze
    wentylacje usuwa wilgoc ktora pochodzi z wnętrza budynku, a nie tą wode co sie leje
    przez dziury w papie...

    b.

  • 75. Data: 2016-06-08 08:51:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-08 o 01:39, MK pisze:

    > Próbujesz zdezawuować moją wiedzę? Nie, nie w necie, w podręcznikach,
    > akademickich. I potrafię odróżnić jeden od drugiego bez konieczności
    > włażenia na dach.

    Raczej próbuję Ci uzmysłowić, że piszesz co wiesz, a nie wiesz co
    piszesz, bo piszesz kompletnie poza tematem naszej dyskusji. Negujesz i
    zaprzeczasz rzekomym moim wypowiedziom, które sam mi przypisujesz.
    Nie dyskutowaliśmy tu o typach stropodachów i nie jest ta wiedza
    encyklopedyczna w tym przypadku tutaj potrzebna.

    > Mało widziałeś. Prawie całe osiedle domków Radiostacja w Łodzi ma
    > dachy płaskie i spora część z nich ma właśnie stropodachy pełne. A to
    > niemałe osiedle.

    Widać mało widziałem. Widziałeś w środku te domy? Możesz potwierdzić lub
    zaprzeczyć tezie, że w takich domach wilgoć nie jest odprowadzana i z
    tego powodu domy są zawilgocone?

    > Owszem, nawet mieszkałem pod takim.

    W budownictwie jednorodzinnym? Bo o takim dyskutujemy.
    W blokach wielorodzinnych to widziałem.

    > Teraz ostro mijasz się z prawdą. Cudów nie ma, nie istnieje całkowicie
    > pewna izolacja, skuteczna wentylacja jest podstawą utrzymania dachu a
    > w konsekwencji domu w dobrej kondycji.

    A teraz to Ty się ostro mijasz z prawdą, bo bociany wcale dzieci nie
    przynoszą :)

    To zdanie ma dokładnie taki sam sens w całej dyskusji jak ww Twoja
    wypowiedź.

    Wskaż choć jedno zdanie w którym twierdziłem, że są całkowicie pewne
    izolacje, a domu nie trzeba wentylować.

    Skoro nic takiego nie napisałem to jakim cudem mogę się mijać z prawdą?

    Masz jakąś dziwną skłonność do konfabulowania i przypisywania innym
    błędów w wypowiedziach, których nigdy nie było. Najpierw stwierdziłeś,
    że mylę pojęcia i zacząłeś mi robić wykłady na temat typów stropodachów,
    a teraz piszesz, że mijam się z prawdą na temat szczelności izolacji i
    wentylowania.

  • 76. Data: 2016-06-08 23:37:19
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 08.06.2016 o 08:08, Budyń pisze:

    > ze niby skutki zepsutej izolacji leczymy wentylacją? :-) A mnie sie wydawalo ze
    wentylacje usuwa wilgoc ktora pochodzi z wnętrza budynku, a nie tą wode co sie leje
    przez dziury w papie...

    Oczywiście, widzisz w tym jakiś błąd?

    --
    M.

  • 77. Data: 2016-06-08 23:46:43
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 08.06.2016 o 08:51, Uzytkownik pisze:

> [...]
    >
    > Widać mało widziałem. Widziałeś w środku te domy? Możesz potwierdzić lub
    > zaprzeczyć tezie, że w takich domach wilgoć nie jest odprowadzana i z

    Owszem, i nawet doradzałem wymianę na wentylowany, różnica w komforcie
    mieszkania po wymianie i ociepleniu całości diametralna (3x mniejsze
    koszty ogrzewania)

    > W budownictwie jednorodzinnym? Bo o takim dyskutujemy.
    > W blokach wielorodzinnych to widziałem.

    Mieszkałem w wielorodzinnym, widziałem w jednorodzinnym [conajmniej jednym]

> [...]
    > wypowiedź.
    >
    > Wskaż choć jedno zdanie w którym twierdziłem, że są całkowicie pewne

    Coś o pewnych izolacjach [jest kilka wierszy wyżej]
    ">>> Napisałem, że takie twierdzenie jest mitem, który zrodził się ongiś za

    PRL minął, zaopatrzenie jest miodzio czyli z Twojej wypowiedzi wynika że
    izolacje są pewne. A wentylacja ma wiele wspólnego z pojawieniem się
    wilgoci niezależnie od jej źródła .

> [...]
    > że mylę pojęcia i zacząłeś mi robić wykłady na temat typów stropodachów,
    > a teraz piszesz, że mijam się z prawdą na temat szczelności izolacji i

    Brak argumentów to ad personam zaczynasz?

  • 78. Data: 2016-06-09 00:17:12
    Od: Marek <m...@g...com>

    > Polemizuję natomiast z bzdurnym twierdzeniem, że dach spadzisty
    > odprowadza wilgoć z domu, a dach płaski w ogóle jej nie odprowadza i dom
    > z płaskim dachem zawsze jest zawilgocony.

    Gdzie tak napisalem?

    MW

  • 79. Data: 2016-06-09 07:44:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 23:37:19 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    wentylacje usuwa wilgoc ktora pochodzi z wnętrza budynku, a nie tą wode co sie leje
    przez dziury w papie...

    > Oczywiście, widzisz w tym jakiś błąd?

    wg mojej najlepszej wiedzy dziurawą izolację leczymy poprzez jej załatanie.

    b.

  • 80. Data: 2016-06-09 09:02:53
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 09.06.2016 o 07:44, Budyń pisze:

    wentylacje usuwa wilgoc ktora pochodzi z wnętrza budynku, a nie tą wode co sie leje
    przez dziury w papie...

    > wg mojej najlepszej wiedzy dziurawą izolację leczymy poprzez jej załatanie.

    Tu masz rację że tak leczymy PRZYCZYNĘ. SKUTEK zepsutej izolacji to
    zawilgocenie i ono tak sobie zniknie przez teleportacje? Może jednak
    wentylowanie ma sens?
    --
    M.