  • 11. Data: 2024-04-24 23:18:23
    Temat: Re: Dostałem nową kartę
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > a AMD wprowadzeniem x64 - ale i tak zawsze drudzy...

    To to akurat jest bliżej 50%, i to nie uwzględniając różnic w kosztach.
    Aczkolwiek istnieją wyznawcy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2024-04-25 06:22:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmm, a blik to nie planował ekspansji zagranicznej?
    > Czy im nie poszło?

    To był tylko przykład. Chodziło mi o pokazanie, że jak się wyściubi nos
    poza PL, to całkiem łatwo jest się nadziać na "nie ma blika"
    Z gotówką też nie jest tak fajnie, bo do dziś mi się pętają marki w
    bilonie. I co ja z tym zrobię? Czysta strata, chyba że kolekcjonerom
    sprzedam.
    KJ

  • 13. Data: 2024-04-25 08:40:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Apr 2024 18:36:22 +0200, _Master_ wrote:

    > Nie zarabiam średniej krajowej.
    > I tak noszę parę stówek w portfelu.

    Też noszę. I one tam sobie leżą i czekają na potrzebę,
    bo na codzień to wygodniej kartą.

    > Mój telefon pewnie wart jest 500 zł.

    Teraz to całkiem wypasiony model może być.

    > Zakupy robię przez internet albo blikiem (tak wiem nie wszędzie się da)
    > Jestem zwykłym Kowalskim w XXI wieku.
    > Po co mi pośrednik między moim kontem a sklepem?

    Blik to taki pośrednik :-P

    Ale co - w ogóle po sklepach nie chodzisz?
    Paliwa nie kupujesz?

    > I UWAGA! Mam parę tysi na koncie i nie muszę brać kredytów.
    > Jak mnie na coś nie stać to nie kupuję ;-)

    A kto tu mówił o kredycie ?

    > Po co mi karta?

    Dla wygody.
    Wyciągasz, przykładasz, peep, zapłacone.

    J.

  • 14. Data: 2024-04-25 08:44:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Apr 2024 21:48:01 +0200, Dawid Andrzej Rutkowski wrote:

    > "W głowie wprawdzie nietęgawo, ale wszystko ma po łojcu".
    > Przykład w sam raz na ścianę wschodnią niezarabiającą średniej krajowej,
    > zdecydowanie zasłużenie.

    No ale patrząc na prowizje bankowe ... na Czechy mam osobny portfel z
    koronami.

    > Brał korony czeskie? Czy euro kupione (i przepłacone) w kantorze na
    > bazarku?

    We wrocku mam jeden znakomity kantor. Spread na euro minimalny.
    No ale w Czechach są korony.

    > Z drugiej strony jeśli tak mundry z kartami jak tatuś, to może i dobrze
    > zrobił, bo z pierwszą lepszą kartą przepłaciłby jeszcze bardziej.
    >
    > Ale np. z kartą z żubra/pekao, którą każdy praktycznie może mieć
    > za darmo (a nawet można dostać dwie stówy prawie za nic), już by nie
    > przepłacił.
    > I to bez konieczności np. kupowania na zapas euro.

    A co to dokładnie za karta i opcja?

    > Zaś co do kart - citek daje teraz 900zł.
    > To co, dasz się namówić?
    > Mogę cię polecić, dostanę trzy stówki za nic ;P

    Citek daje tez promocję na drugą KK.
    Czego nie bardzo rozumiem ... plan muszą wyrobić, czy co?

    J.

  • 15. Data: 2024-04-25 08:47:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Apr 2024 21:53:02 +0200, Dawid Andrzej Rutkowski wrote:
    > Hmm, a blik to nie planował ekspansji zagranicznej?
    > Czy im nie poszło?

    Trzeba się dogadać z wieloma operatorami.

    > Co prawda nie miał to być "prawdziwy blik" (i nic dziwnego,
    > takiego drugiego głupiego narodu, co chciałby te kody wpisywać,
    > na świecie nie znajdziesz) tylko mastercard pod przykrywką blika,
    > czyli tylko zbliżeniowo telefonem (choć wciąż mi wraca przykład

    Aaa, takie buty ...

    > z basenu, gdzie wisiała piękna kartka "z powodu wymiany terminali
    > blikiem można płacić tylko zbliżeniowo" - więc widać, w którą
    > stronę ewolucja idzie) - no ale jednak choć rozliczane przez inną sieć.

    No to po co tu ten Blik? Dla prestiżu ?

    > MC już taki jest, wciśnie się wszędzie, nawet się ośmieszając,
    > ale dobrze, że są i ostro walczą, bo monopol byłby tragedią.

    No ale duopol to też nie za dużo ..

    J.

  • 16. Data: 2024-04-25 08:50:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Apr 2024 06:22:54 +0200, Kamil Jońca wrote:

> [...]
    > Z gotówką też nie jest tak fajnie, bo do dziś mi się pętają marki w
    > bilonie. I co ja z tym zrobię? Czysta strata, chyba że kolekcjonerom

    Mozesz spokojnie wyrzucic - kwota chyba niewielka.

    No ale bilon tak często się nie zmienia, starcza na dłużej.

    Kolega miał kiedys zasadę - wracając z innego kraju zajezdzał przed
    granicą na stację i tankował za tyle, ile mu zostało.
    Ale teraz na szczęscie mamy euro, karty, samoloty ...

    J.

  • 17. Data: 2024-04-25 14:01:18
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 24.04.2024 o 21:48, Dawid Andrzej Rutkowski pisze:
    > Z drugiej strony jeśli tak mundry z kartami jak tatuś, to może i dobrze
    > zrobił, bo z pierwszą lepszą kartą przepłaciłby jeszcze bardziej.

    Czyli argumenty że za granicą byłoby łatwie poszedł WPIZDUUUUU ;-)

  • 18. Data: 2024-04-25 14:03:03
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.04.2024 o 08:44, J.F pisze:

    > No ale patrząc na prowizje bankowe ... na Czechy mam osobny portfel z
    > koronami.

    A nie lepiej karta do (sub)konta w koronach albo karta z
    przewalutowaniem bez prowizji? Są przecież takie, zwłaszcza karta z
    subkontem to chyba jest "dla każdego".

    MJ

  • 19. Data: 2024-04-25 14:06:12
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 24.04.2024 o 21:48, Dawid Andrzej Rutkowski pisze:
    > A ty już ten kredyt na samochodzik w milku spłaciłeś?
    > Echh, czas leci.

    oczywiści

    już nawet spłaciłem frankowy idąc na ugodę. Bank z 70 tysi nominalnie
    zszedł do 20 tysi

    NIE MAM ŻADNEGO KREDYTU.

    A Ty? ;-)

  • 20. Data: 2024-04-25 14:07:17
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 24.04.2024 o 21:48, Dawid Andrzej Rutkowski pisze:
    > Wodzonyś na pokuszenie ;P
    > Może znów znikniesz, bo nudzisz tą starą śpiewką.

    Podeślij szczegóły. Gotowa kasa to wezmę założę 3 sztuki