  • 31. Data: 2024-04-26 20:15:17
    Temat: Re: Dostałem nową kartę
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Na siłę potrzebujesz się pokłócić?

    Za kartę robi u mnie blik a jego brak nie jest dla mnie uciążliwy.

    Za granicę wyjeżdżam raz na rok

    Tak żona ma do wspólnego konta kartę debetową. Ona tak woli bo nie lubi
    grzebać w komputerach z androidem ;-)

    Ja wolę tak i nadal nie widzę powodu dla którego miałbym posiadać kartę.

    To tak jak z polskim systemem bankowym ;-) przez to że komputeryzacja w
    Polsce nadeszła później mamy lepsze systemy i nie zastanawiamy się nad
    tym czy wyrzucać stary i zamieniać na nowy.

    Ja ominąłem wiek świetności kart. KROPKA

  • 32. Data: 2024-04-26 20:21:48
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 25.04.2024 o 16:55, J.F pisze:
    > I wtedy KK się może przydać, bo kredyt jest pod ręką.

    Zasadnicze pytanie.

    Dlaczego używasz kredytu? Uważasz że jest ZA DARMO i biorąc kasę
    ZŁAMAŁEŚ SYSTEM? ;-)

    Może to jest mentalnie uzasadnione.

    Ale tak samo jest uzasadnione NIE BRANIE KREDYTÓW.

    Moim zdaniem na dłuższą metę jest to zdrowsze bo człowiek jest istotą
    UŁOMNA i marketing doskonale o tym wie.

  • 33. Data: 2024-04-26 21:01:32
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 25.04.2024 o 17:06, J.F pisze:
    > Normalny biały czlowiek bierze karty.

    Wyrabia sobie karty bo raz na rok wyjeżdża za granicę?

  • 34. Data: 2024-04-26 21:23:24
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.04.2024 o 18:22, J.F pisze:

    > Tych "wyrytych" w portfelu nie mam juz zadnej, kilka mam typowych
    > "wypukłych".
    > Jedna Inteligo ma typowy napis nuemru ale IMHO - minimalnie wypukły,
    > moze 0.05 mm.
    > Ciekawe co to - farba z jakiejs plujki?
    > Specjalny toner z laserówki?

    Sorry, pomyliłem się, ślepa komenda. One wcale nie są wklęsłe, tylko w
    właśnie takie leciutko wypukłe.

    MJ

  • 35. Data: 2024-04-27 18:33:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-04-26 o 21:23, Michał Jankowski pisze:
    > W dniu 26.04.2024 o 18:22, J.F pisze:
    >>
    > One wcale nie są wklęsłe, tylko w
    > właśnie takie leciutko wypukłe.

    Jak odróżniasz wypukłość od wklęsłości? :-)

  • 36. Data: 2024-04-28 16:57:57
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.04.2024 o 18:33, cef pisze:

    > Jak odróżniasz wypukłość od wklęsłości? :-)

    Organoleptycznie. :)

    MJ

  • 37. Data: 2024-04-29 11:45:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Apr 2024 20:08:29 +0200, _Master_ wrote:

    > Czy to ma być lepszy argument od mojego o tym że w apce zobaczę stan
    > konta i to psychologicznie wpływa na kilkanaście procent mniej wydanych
    > pieniędzy?
    >
    > Jeśli zaoszczędzę pieniądze to jestem gotów na takie "poświęcenie"
    > Serio to dla Ciebie problem?

    Tak.
    Obsluga blika jest uciążliwa, a drobne pieniądze na koncie zawsze mam.
    Jak to mówią - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :-)

    J.

  • 38. Data: 2024-04-29 11:49:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Apr 2024 20:15:17 +0200, _Master_ wrote:
    > Na siłę potrzebujesz się pokłócić?
    > Za kartę robi u mnie blik a jego brak nie jest dla mnie uciążliwy.

    No ok, myslałem, ze gotówką sie posługujesz.

    > Za granicę wyjeżdżam raz na rok

    No i wtedy blik nie działa.
    A ja karty nie używam, bo za duże prowizje :-)

    No dobra, włączyłem wielowalutowość, zobaczymy.

    > Tak żona ma do wspólnego konta kartę debetową. Ona tak woli bo nie lubi
    > grzebać w komputerach z androidem ;-)

    A widzisz, to wyjaśnij z żoną, czemu blik jest niedobry :-)

    > Ja wolę tak i nadal nie widzę powodu dla którego miałbym posiadać kartę.

    Innym gotówka pasuje :-P

> [...]
    > tym czy wyrzucać stary i zamieniać na nowy.
    >
    > Ja ominąłem wiek świetności kart. KROPKA

    Hm, nie mów kropka, bo nie wiadomo jeszcze co z Blikiem wyjdzie ..

    J.

  • 39. Data: 2024-04-29 11:52:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Apr 2024 20:21:48 +0200, _Master_ wrote:

    > Zasadnicze pytanie.
    >
    > Dlaczego używasz kredytu?

    Nie używam. Ale mogę użyć, i to jest zaleta.

    > Uważasz że jest ZA DARMO i biorąc kasę ZŁAMAŁEŚ SYSTEM? ;-)

    Ten na KK jest za darmo. Dla mnie.
    Spłącam w GP i generalnie nie uważam tego za kredyt.

    > Może to jest mentalnie uzasadnione.
    > Ale tak samo jest uzasadnione NIE BRANIE KREDYTÓW.
    >
    > Moim zdaniem na dłuższą metę jest to zdrowsze bo człowiek jest istotą
    > UŁOMNA i marketing doskonale o tym wie.

    Pewnie tak, po co City by namawiał na drugą kartę ...

    J.

  • 40. Data: 2024-04-29 11:56:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Apr 2024 21:23:24 +0200, Michał Jankowski wrote:

    > Sorry, pomyliłem się, ślepa komenda. One wcale nie są wklęsłe, tylko w
    > właśnie takie leciutko wypukłe.

    Teraz po prostu nadruk.
    Ciekawe jaka farba i z jakiego urządzenia, bo trwałość od tego zależy.

    Kiedy faktycznie jakieś jakby "wyryte", choc raczej był to odcisk niż
    rycie. A KK musieli stemplować na gorąco.
    Widać za drogo było, wypukły już nikomu niepotrzebny,
    a ten "wyryty" ... jakaś zaszłość historyczna :-)

    J.