  • 1. Data: 2015-02-07 15:23:04
    Temat: Drzewa umierają stojąc.
    Od: XL <i...@g...pl>

    na luźnej kanwie wątku o przycinaniu wiśni nasunęła mi się myśl o innych
    drzewach, tych, które są potrzebne nam wszystkim, a są "przycinane" ze
    względów tzw "bezpieczeństwa" itp - a oznacza to w wielu przypadkach tylko
    i wyłącznie nadużycia:

    http://www.alfa.com.pl/slask/201004/s62-63.htm

    Zachęcam do przeciwdziałania takiej dewastacji poprzez dokumentowanie
    fotograficzne i sprawdzanie w urzędach zasadności tego rodzaju "akcji".

    Sama do dziś żałuję, że kilkanascie lat temu nie zareagowałam na bezmyślne
    "ogłowienie" (skutkujące szybkim uschnięciem) do połowy pnia dwóch
    stuletnich kasztanów w mojej miejscowości - ale wtedy miałam na głowie tyle
    innych rzeczy, a to i jeden z dalszych sasiadow był, wiec jak to na wsi -
    człek sie nie odezwał... Pamiętam mój szok, kiedy pewnego ranka jadac do
    pracy zobaczyłam sterczące z ziemi trzymetrowe kikuty ich grubych pni; mam
    ten widok przed oczyma do dziś! Teraz będę zwracać uwagę na takie rzeczy
    szczególnie dokładnie, będę fotografować i tropić zasadność i osoby
    decyzyjne.

  • 2. Data: 2015-02-07 21:11:27
    Temat: Re: Drzewa umierają stojąc.
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-02-07 o 15:23, XL pisze:
> [...]
    > ten widok przed oczyma do dziś! Teraz będę zwracać uwagę na takie rzeczy
    > szczególnie dokładnie, będę fotografować i tropić zasadność i osoby

    Na mnie bardziej działa widok głodnych dzieci. Kasztan to chwast. Nie ma
    co nad nim płakać. Póki co w Polsce mamy dodatni przyrost naturalny
    drzew. I mam nadzieję, że się to nie zmieni, bo tu i ówdzie coraz
    częściej widać wyciąganie rąk w kierunku Lasów Państwowych. Póki mamy
    dodatni przyrost naturalny, nie należy płakać nad ogłowieniem kilku
    egzemplarzy, zwłaszcza nic nie wartych kasztanowców. To są tylko drzewa.
    Oczywiście, jeśli gospodarka drzewna jest wydolna. A nasza jest jak
    najbardziej.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2015-02-08 18:47:52
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > Kasztan to chwast. Nie ma co nad nim płakać.
    Hejka. Po pierwsze nie kasztan tylko kasztanowiec biały (Aesculus
    hippocastanum), który jest cennym i powszechnie uprawianym drzewem ozdobnym.
    Składa się na to przede wszystkim bardzo regularna, szeroka, bogato
    ulistniona korona, wczesne rozwijanie liści na wiosnę i piękne przebarwienia
    jesienne. Kwiaty kasztanowców są miododajne. Kasztanowiec biały jest jednym
    z najcenniejszych drzew alejowych i przydrożnych, niezastąpiony w dużych
    parkach, zadrzewieniach miejskich i osiedlowych.
    Płakać należy nad faktem, że przywleczony do Polski szrotówek
    kasztanowcowiaczek (Cameraria ohridella) może wykończyc te piękne i
    majestatyczne drzewa, których kwitnienie jest u nas tak ściśle są związane z
    egzaminami maturalnymi.
    Pozdrawiam alterująco Ja...cki

  • 4. Data: 2015-02-08 18:58:44
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 07 Feb 2015 21:11:27 +0100, wolim napisał(a):

    > Na mnie bardziej działa widok głodnych dzieci.

    Nie pytam, co na Ciebie działa, o ile NIC nie robisz, aby to naprawiać.

    > Kasztan to chwast. Nie ma
    > co nad nim płakać.

    Bzdura.
    No i nie o same kasztany tu chodzi, tylko o DRZEWA wycinane bez ładu i
    składu, często z bzdurnych powodów, na skutem przekrętów, a co najgorsze
    "pod zamówienie" na cenne drewno. Stare i cenne egzemplarze to matecznik
    naszej przyrody i warunek jej przetrwania, tak samo wazny dla "głodnych
    dzieci", jak jedzenie.

  • 5. Data: 2015-02-08 21:57:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > kasztanowcowiaczek (Cameraria ohridella) może wykończyc te piękne
    > i majestatyczne drzewa, których kwitnienie jest u nas tak ściśle

    To powinno budzić największe obawy. Nie będzie kasztanów błyszczących,
    nie będzie kwiatów, nie będzie matur. A w związku z tym młodzież
    zgłupieje nam do reszty. Wszystko to przez tego drania szrotówka.

    Jarek

    --
    Kochany, kochany
    Lecą z drzewa jak dawniej kasztany

  • 6. Data: 2015-02-09 12:29:09
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Feb 2015 21:57:40 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > nie będzie kwiatów, nie będzie matur. A w związku z tym młodzież
    > zgłupieje nam do reszty. Wszystko to przez tego drania szrotówka.

    Jak widać po tej wypowiedzi - zupełnie niezależnie od szrotówka ludzie
    głupieją.

  • 7. Data: 2015-02-09 16:29:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-02-09 o 12:29, XL pisze:

    > Jak widać po tej wypowiedzi - zupełnie niezależnie od szrotówka ludzie
    > głupieją.

    Czy masz zdiagnozowany Zespół Aspergera?
    W 95% kwalifikujesz się.
    dla ułatwienia:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zesp%C3%B3%C5%82_Asperg
    era

  • 8. Data: 2015-02-09 20:06:22
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 09 Feb 2015 16:29:24 +0100, t-1 napisał(a):

    > Czy masz zdiagnozowany Zespół Aspergera?
    > W 95% kwalifikujesz się.
    > dla ułatwienia:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Zesp%C3%B3%C5%82_Asperg
    era

    Nie kwalifikuję się - nie wykazuję niezdarności ruchowej. Jakbyśmy się
    spotkali w realu,mógłbyś to ewidentnie stwierdzić na swojej gębusi.

  • 9. Data: 2015-02-09 21:02:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Jak widać po tej wypowiedzi - zupełnie niezależnie
    > od szrotówka ludzie głupieją.

    Z Twojej wypowiedzi wynika raczej, że tracą poczucie humoru :-(

  • 10. Data: 2015-02-09 21:34:49
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 Feb 2015 14:02:50 -0600, Pszemol napisał(a):

    > "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Z Twojej wypowiedzi wynika raczej, że tracą poczucie humoru :-(

    W tym watku nie jest ono mile widziane.