  • 11. Data: 2014-10-27 17:26:58
    Temat: Re: Dyskusja nad projektem Rubinowa 3.
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    news:544e603c$0$18090$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bez przesadyzmu, spadek mały, a i dom niewysoki, z drabiny można wszystko
    > obskoczyć.

    Mnie chodzi też o kwestie budowlane, nie tylko montażowo-użytkowe.
    Ja bym dał 1 bloczek ponad strop, na tym bloczku dał murłatę, a na strop
    dał 20-25 cm styropianu, zazbroił siatką i wylał wylewkę. Taniej powinno
    wyjść niż wełna i ślepa podłoga nad nią.
    T.

  • 12. Data: 2014-10-27 18:19:19
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 26.10.2014 o 21:43, Tomek pisze:

    > - spory koszt dachu

    niestety nie da się go uprościć za bardzo, dach płaski nie pasuje do
    tego projektu, spróbuję pogadać z projektantem jak to widzi i gdzie
    szukać tutaj oszczędności

    > - co z wyjściem (wyłazem) na dach (konserwacja kominów, ew anten)

    wyłaz nie jest koniecznością, zadbam o to by wsporniki były do trepa,nie
    ma dużego skosu więc wyłaz nie jest koniecznością

    > - jak dokonane docieplenie stropu (którędy dostarczona wełna, ew.
    > styropian i beton do wylewki)

    waham się czy nie postawić tego domu w technologii domu szkieletowego
    drenianego, jestem niemalże zdecydowany na tą technologię

    > - ocieplenia wymagają ściany wewn. garażu, zwł. z sypialnią
    > - minimalistyczna garderoba i WC

    Ja wyznaję minimalizm, "zasada 250 rzeczy" dobrze mi z tym!

    > - projekt dobry dla wejścia i wjazdu od strony północnej.

    Dziękuję bardzo za opinię T. ! :)

  • 13. Data: 2014-10-27 18:20:48
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 27.10.2014 o 17:26, Tomek pisze:

> [...]
    > dał 20-25 cm styropianu, zazbroił siatką i wylał wylewkę. Taniej powinno
    > wyjść niż wełna i ślepa podłoga nad nią.

    A uzasadnienie to tylko koszty?

  • 14. Data: 2014-10-27 18:31:11
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 27.10.2014 o 09:34, Ergie pisze:

    > Uwaga wstępna: Nie napisałeś dla jakieś rodziny ten projekt a to
    > podstawa do oceniania przydatności. Zakład (licząc po łóżkach że rodzina
    > 2+2)

    W tej chwili będą mieszkać tam dwie osoby w przyszłości więcej ;-)

    > 1. Ja to bym szukał czegoś z garażem dwustanowiskowym (chyba że z
    > jakichś względów (np. medycznych) wiesz że ty lub żona nigdy nie
    > będziecie prowadzić więc zawsze będzie tylko jeden samochód.

    Mam dużą działkę, najprawdopodobniej wyrzucę garaż poza dom.

    > 2. Jedna łazienka na cztery osoby to codzienna poranna wojna i wieczorne
    > niewygody. Nie po to buduje się dom by mieszkać jak w bloku. Dwie
    > łazienki to podstawa.

    Masz rację, powiększę łazienkę i wrzucę kabinę prysznicową.

    > 4. Kuchnia, łazienka/ubikacja i kotłownia są od siebie oddzielone -
    > komplikuje to (nieznacznie) instalację wod-kan. Sprawia też że trzeba
    > będzie używać cyrkulacji CWU. Gdyby były obok siebie to cyrkulacja nie
    > byłaby konieczna.

    Rozważę zakup CWU.

    > 5. Kuchnia w formie kwadratu to nie jest dobry pomysł (chyba że ma
    > wyspę) w takiej kuchni wszędzie jest daleko. Wygodniej jak ciąg szafek
    > ma formę "U" lub dwóch linii równoległych na przeciwległych niezbyt
    > oddalonych ścianach, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić.

    Planuję wyspę, dużo gotuję robienie kilometrów gdy robisz 3 dania na raz
    nie służy ;)

> [...]
    > jest narażona na sporo pary (np. jak się odcedza makaron) i szybciej się
    > brudzi. Po drugie sprawa otwierania okna. Trzeba albo montować kran tzw.
    > "łamany" (sporo droższy) albo okno robić wyżej niż zlew co niekoniecznie
    > dobrze wygląd jeśli w pomieszczeniu inne okno jest niżej, albo robić
    > okno dwuskrzydłowe ale wtedy wszystkie musiałyby takie być co nie każdy
    > lubi. Poza tym jak jest zmywarka to przy zlewie spędza się niewiele
    > czasu dlatego szkoda okna na zlew. Lepiej aby było przy blacie roboczym
    > gdzie np. przygotowuje się kanapki. Wtedy słońce może nas rano "budzić".

    Gruba rada!!!

    > 8. Drzwi w korytarzu prowadzącym doi części sypialnianej są bez sensu. W
    > ciągu dnia dzieci będą chodzić do swoich pokoi i albo ciągle nimi
    > trzaskać albo będą ciągle otwarte więc po co je w ogóle robić?

    Też to wyłapałem. Nie wiem co autor miał na myśli.

    > Tyle na szybko. Aby napisać coś bardziej szczegółowo musiałbyś napisać
    > coś więcej o sobie i swojej rodzinie.

    Dzięki Ergi!

  • 15. Data: 2014-10-27 18:48:52
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 27.10.2014 o 11:30, Myjk pisze:
    > Mon, 27 Oct 2014 09:34:47 +0100, Ergie

    > Ja bym nadmienił, że garaż jest zbyt duży dla jednego samochodu, a
    > "wiatrołap" o takiej wielkości przestanie spełniać rolę w momencie zwalenia
    > się całej rodziny albo gości. Powstaną tam korki i albo przeciąg, albo
    > wnoszenie brudu na korytarz domowy. Zrezygnowałbym więc z kotłowni na rzecz
    > przerzucenia elementów kotłowni do garażu (na jedną ze ścian) i
    > powiększenie tym samym "przedsionka".

    Skorzystam z tej rady.

    > Można także przesunąć spiżarnię w lewo, wejście zrobić z korytarza (nie
    > zmarnuje się miejsce na pseudo komunikację jak teraz) albo wręcz w ogóle
    > skasować, powiększając wiatrołap kosztem kuchni. Kuchnia jest obecnie
    > wielka, i jak już słusznie Ergie zauważyłeś, kwadratowa, co nie jest dobre
    > dla funkcjonalności, ale też nie tak wielka aby wygodnie wyspę zrobić. To
    > wstępne rozplanowanie kuchni w projekcie to jakiś żart prowadzącego. :P

    Architekci to chyba nic nigdy nie gotowali nigdy ;-]

    > Jeszcze wracając do kuchni, bo właśnie od pół roku :P siedzę nad swoją, to
    > polecam oprócz zadbania o kształt U i "magiczny trójkąt"
    > zlew-lodówka-kuchenka, zrobić szersze blaty.

    Tzw. 5 sfer kuchnii dynamic space.

    Szersze i KONIECZNIE WYŻSZE!!!!!!
    (mam 177cm wzorstu ale standardowa wysokość blatów wszędzie to jakaś
    masakra)

    > Swoją drogą, wszystkie te domy są na jedno kopyto, bo to wynika z
    > funkcjonalności. :P Czy jak sobie wymyślę układ, który potem spotkam w
    > jakimś projekcie, to mam trzęść portkami żeby mnie ktoś za plagiat nie
    > popędził?

    Ktoś Cię ścignie za kuchnie? No bez jaj.... :)

  • 16. Data: 2014-10-27 19:16:03
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "JK" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 26.10.2014 o 21:43, Tomek pisze:

    > waham się czy nie postawić tego domu w technologii domu szkieletowego
    > drenianego, jestem niemalże zdecydowany na tą technologię

    Pamiętaj, to bardzo dużą zmiana z technologii murowanej ze stropem
    monolitycznym a konstrukcją szkieletową.
    Kwestie rozpiętości mogą być kluczowe.
    T.

  • 17. Data: 2014-10-27 19:48:02
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > A uzasadnienie to tylko koszty?

    Tak.
    T.

  • 18. Data: 2014-10-27 22:15:00
    Od: JK <j...@n...pl>

    W dniu 26.10.2014 o 20:25, JK pisze:
    > Dzień dobry,
    > jestem nowy na tej grupie.
    >
    > Zamierzam wybudować dom z projektu Rubinowa 3:
    [ciap]

    Na jakie koszty roczne mam się nastawić jeśli chodzi o eksploatacje?

    Pozdrawiam
    JK

  • 19. Data: 2014-10-28 08:07:16
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > Na jakie koszty roczne mam się nastawić jeśli chodzi o eksploatacje?
    >
    > Pozdrawiam
    > JK

    Najlepiej spytać kogoś, kto użytkuje już taki dom, może właściciel projektu
    ma dostęp do tych, którzy kupili jakiś czas temu?
    W ogóle to chyba autor projektu powinien podać audyt energetyczny dla
    takiego domu. Natomiast szkieleciak to duża zmiana do projektu technologii
    tradycyjnej dwuwarstwowej. Trzebaby podać parametry wełny i j jej grubość
    aby cokolwiek ruszyć w tym temacie.

    T.

  • 20. Data: 2014-10-28 10:36:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Oct 2014 11:50:37 +0100, Ergie

    > Nie spotkasz :-)

    Już spotkałem. To tylko kwestia przejrzenia odpowiedniej ilości stron biur
    projektowych. W końcu ilość możliwości jest ograniczona. I nie ma w tych
    projektach aż tak typowych błędów jak opisujesz. W gruncie rzeczy jak się
    zastanowić, to układy domów choćby dwóch moich szwagrów są, poza gabarytami
    pomieszczeń, identyczne jak naszkicowany przeze mnie. I ani ja nie
    ściągałem od nich, ani oni nie kupowali projektów realizując plan
    indywidualny.

    Dlatego zastanawiam się, gdzie jest i gdzie się zaciera granica w przypadku
    architektury pomiędzy praktycznością rozwiązań które same z siebie się
    narzucają po przemyśleniu, kiedy jest przypadek, lub ew. inspiracja. Teraz
    na jaki projekt nie spojrzę, to widzę podobieństwo, i wszystko po małych
    zmianach można pomylić.

    --
    Pozdor Myjk