  • 11. Data: 2014-12-23 16:39:39
    Temat: Re: Efekt ocieplenia granulatem styropianowym, jak by kogoś interesowało.
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 grudnia 2014 09:27:34 UTC+1 użytkownik tataglia napisał:
> [...]
    Na płaskiej części jest polepa. Grubość warstwy granulek od 10cm ( przy końcu dachu)
    do 20 (przy końcu skosu). Mieszkanie było ewidentnie niedogrzane. Piece kaflowe
    połykały węgiel i efekt ogrzewania był mizerny. Do zasypania został kawałek jednego
    skosu. Można było zrobić pomiar temperatury sufitu w miejscu ocieplonym i
    nieocieplonym. Sprawdzane była temperatura wybranych punktów w sytuacji gdy czujnik
    termometru został odcięty od ciepła w pomieszczeniu. Odcięcie polegało na
    umieszczeniu czujnika na środku płytki styropianowej 10cm x 10cm x 5cm. Termometr to
    tani, chiński oczywiście, termometr z sondą na końcu przewodu. Pomiary wykazały że w
    miejscach ocieplonych temperatura sufitu spada od 0,1 do 0,5 stopnia po jakiś dwu
    minutach. I potem jest stabilna. Najmniejsze spadki są w pomieszczeniach które
    zostały ocieplone jako pierwsze. Pomimo że efekt ocieplenia odczuwalny jest od razu
    to z jakiegoś nie
    > znanego mi powodu poprawia się po kilku dniach. W miejscu nieocieplonym spadek
    temperatury jest na poziomie 4-5 stopni i zależy od temperatury zewnętrznej. O dziwo
    polepa (o grubości na oko 5cm) ma bardzo przyzwoite właściwości izolacyjne. Tam gdzie
    jest polepa spadek temperatury jest na poziomie jednego stopnia. Inna sprawa że
    pomiary były robione dzisiaj, za oknem kilka stopni powyżej zera. Znajomy bardzo
    zadowolony z ocieplenia. Twierdzi że zużywa sporo mniej węgla i ma wyższe niż przed
    ociepleniem temperatury w pomieszczeniach. Widać że z tego co kupił sporo mu
    zostanie. Teraz kombinuje jak koń pod górę żeby w jakiś sposób połączyć granulat w
    płyty, żeby zrobić warstwę na polepie. Zrobił próbę z dekstryną ale marnie wypadło.
    Klej do styropianu nie daje się rozpylać. Chce spróbować z rozrzedzonym wikolem.

    > Czy jest jakiś w miarę prosty patent, bez większych nakładów
    > materialnych aby taki styropian rozdrobnić ?
    > Jakaś nakładka na wiertarkę, szlifierkę ?
    > No i oprócz tego, aby w miejscu drobienia nie robił się zbyt duży syf.
    >
    > Pozdrawiam
    > t.

    takie coś jak przystawka do maszynki do mięsa do robienia surówek zrobiłem. Bęben na
    20 centymetrów średnicy i wystają z niego wkręty. Wystają od 5 do 10mm. napędzane
    przez przekładnie pasową z wiertarki. Nie idzie bardzo szybko ale z 50 razy szybciej
    jak trzeć na desce z której wystają gwoździe. Zauważyłem że jak bęben obraca się
    bardzo szybko to jest dużo uszkodzonych granulek, porozrywane są. A jak bęben na ze
    150-200 obrotów n minutę to granulki są nieuszkodzone. Czyli większa wydajność to
    większy bęben a nie większe obroty. Albo tarty styropian albo czysto. Trzeciej drogi
    nie ma.

  • 12. Data: 2014-12-23 21:04:18
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    To od razu powiem:wikol teżsię nie da rozpylić.a jak da gęsty,to będzie schlo do
    wiosny.Mialem podobny problem,jako lepiszcza używalem kleju winylowego CR
    wodorozcieńczalnego.To znaczy-próbowalem używać,bo koszty okazaly się za
    wysokie.Prościej bylo przerobić okruchy na lakier.
    Tak na szybko-nie sprawdzalem- może to skleić lepik,rozpuszczony w benzynie
    .Oczywiście przedtem sprawdzić,czy który ze skladników nie rozpuszcza styro.W
    zasadzie ani lepik ani benzyna tego nie robi.Ale na pewno drobiny zmienią kolor i
    zmniejszy się izolacyjność.
    A może po prostu przykryć te glanulki jakim plótnem albo tekturą i na to rzadki
    gips,albo klej? Konewusią,na kilka razy.Bo pewne jest,że usztywnić trzeba.Przy takich
    wiatrach...
    Pozdro dolniak

  • 13. Data: 2014-12-24 23:22:14
    Temat: Re: Efekt ocieplenia granulatem styropianowym, jak by =?iso-8859-2?Q??=kogoĹ interesowaĹ o.
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-12-23 o 16:25, k...@g...com pisze:

> [...]

    wikolem.

    > Nie ja kombinuję. Tylko pomagam. Kiedyś dawno temu próbowałem coś takiego jak
    piszesz zrobić.

    Wymieszanie granulek które nic nie ważą z betonem jest prawie
    niemożliwe. Oczywiście takie ręczne w

    wiadrze. Co by nie robić to styropian na gorze z beton na dole. Ale jak
    by luźno rozsypać centymetrową

    warstwę i spryskać ją od góry klejem to jest szansa że trochę się
    granulki zwilżą i trochę posklejają.

    Bo trzeba suchy cement lub gips wymieszać z garnulkami, ułożyć warstwę
    lekko zwilyć konewką i kolejna warstwa, oczywiście cementu ma byc mało,
    tak aby kulki były nim pobrudzone.

    --
    Pozdr

    Janusz_K