  • 1. Data: 2007-02-05 17:20:26
    Temat: FV na firme z UE
    Od: "anonymous" <a...@o...pl>

    Witam serdecznie, chce wystawic FV za wykonana usluge oraz wykorzystany do
    niej material na firme, ktora posiada NIP DE....., FV wystawiana w PL.
    Dokladnie rozchodzi sie o podatek VAT, czy mam go doliczyc do uslugi i
    materialu, czy tez nie ???

    Bede wdzieczny za odpowiedz
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-05 17:40:03
    Temat: Re: FV na firme z UE
    Od: "Mateusz Dabrowski" <m...@p...pl>

    A miejscem wykonania usługi jest Polska czy inny kraj UE?

  • 3. Data: 2007-02-05 17:40:59
    Od: "anonymous" <a...@o...pl>

    > A miejscem wykonania usługi jest Polska czy inny kraj UE?

    Usluga wykonywana jest w Polsce.

  • 4. Data: 2007-02-05 18:01:01
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    anonymous napisał(a):

    > Usluga wykonywana jest w Polsce.

    W rozumieniu potocznym czy ustawowym? Bo w zależności od usługi jedno z
    drugim niekoniecznie musi się zgadzać :)
    Andrzej

  • 5. Data: 2007-02-05 18:11:54
    Od: "anonymous" <a...@o...pl>

    > W rozumieniu potocznym czy ustawowym? Bo w zależności od usługi jedno z
    > drugim niekoniecznie musi się zgadzać :)

    W Polsce w rozumieniu potocznym i ustawowym. Dla lepszego zrozumienia:
    przyjechal klient z Niemiec, ktory w Niemczech prowadzi dzialalnosc
    gospodarcza. Na dzialalnosc ma zarejestrowany pojazd (niemieckie blaty), w
    ktorym moja firma montowala doposazenie. Sa rozne opinie co do wystawienia
    teraz FV, jedni mowia bez vatu inni z vatem. Klient bedzie chcial sobie z
    pewnoscia wrzucic sobie w koszta ta fakture, nie wiem co z podatkiem ?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-02-05 18:21:46
    Od: "Mateusz Dabrowski" <m...@p...pl>

    trochę mało danych podajesz ale zobacz sobie na poniższe linki może beda
    pomocne.

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/cf0f5d400afef035/f8e923e89fd1bd2
    1?lnk=st&q=faktura+vat+firmy+niemieckiej&rnum=5&hl=p
    l#f8e923e89fd1bd21

    http://groups.google.pl/groups/search?q=faktura+vat+
    ue+us%C5%82ugi&start=0&hl=pl&lr=lang_pl&ie=UTF-8&oe=
    UTF-8&

    http://groups.google.pl/groups/search?hl=pl&lr=lang_
    pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=faktura+vat+ue&qt_s=Szukaj

    PS. Jeżeli faktura nie będzie w złotówkach (VAT musi byćw PLN) to pamiętaj,
    że od stycznia inaczej przelicza się na złotówki dla potrzeb ewidencji VAT
    ()kurs z dnia wystawienia a inaczej dla podatku dochodowego (kurs z
    ostatniego dnia roboczego poprzedzającego wystawienie faktury)

  • 7. Data: 2007-02-08 08:40:47
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > teraz FV, jedni mowia bez vatu inni z vatem. Klient bedzie chcial sobie z
    > pewnoscia wrzucic sobie w koszta ta fakture, nie wiem co z podatkiem ?

    wg ustawy o vat są to usługi na majątku ruchomym
    co do zasady są opodatkowane w kraju, w którym są świadczone
    jeżeli jednak spełnione zostaną 2 warunki, miejscem świadczenia bedzie kraj
    nabywcy usługi i będziesz mógł wystawić fakturę bez vat
    te warunki to:
    1. nabywca usługi posluguje sie nr NIP-UE z innego kraju niż RP,
    2. po wykonaniu usługi, towar zostanie wywieziony z Polski w ciągu 30 dni

    pozdrawiam