  • 1. Data: 2007-02-05 16:55:20
    Temat: Pierwsza DG
    Od: "KaCZoR" <w...@o...pl>

    Witam wszystkich serdecznie,

    Jestem w trakcie zalatwiania wszystkich formalnosci zwiazanych z otworzeniem
    DG. Forma jaka wybralem wraz ze wspolnikiem to spolka cywilna.
    Dzisiaj zlozylismy dokumenty w urzedzie skarbowym, chcialem takze uzystkac
    kilka informacji, jednak to juz bylo za duzo dla pan siedziacych w okienkach
    i jedzacych sniadanie przy interesantach. Wiec jesli tam nie udalo mi sie
    tego dowiedziec to moze tutaj ktos udzieli mi odpowiedzi na moje pytania.
    1: Wybralismy forme opodatkowania KPIR. Czy oprocz tej ksiegi musze
    prowadzic jeszcze jakas inna ewidencje, wiem ze musze zapisywac sprzedane
    produkty w celu ustalanie kiedy stane sie podatnikiem VAT tzn przekrocze
    10000E (pomniejszone o ilosc dni ktore juz minely w tym roku oczywiscie)?
    2: jesli bede sprzedawac przez internet to czy do mojego obrotu takze
    wliczac bede wysylke (cena przedmiotu 100zl + koszty wysylki 10zl, czyli
    suma jaka trafi na moje konto to 110zl) w takim razie obrot moj wyniesie 110
    zl czy 10zl? Rozumiem ze te 10 zloty pozniej, jesli wezme fakture na poczcie
    moge zapisac po stronie kosztow?
    3: nastepne pytanie jest zwiazane z podatkiem dochodowym. Jesli zakladam
    spolke cywilna to obowiazuje mnie ustawa o podatku dochodowym od osob
    prawnych? Jaka stawka podatku powinienem sie opodatkowac? 19% niezaleznie od
    dochodu, czy stawka zroznicowana, zalezna od wysokosci dochodu?
    Mam nadzieje ze dosc wyraznie naswietlilem problem.
    Z gory dziekuje za odpowiedz

    Pozdrawiam
    Michal Kaczanowski

  • 2. Data: 2007-02-05 17:27:21
    Temat: Re: Pierwsza DG
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "KaCZoR" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1: Wybralismy forme opodatkowania KPIR. Czy oprocz tej ksiegi
    > musze

    Ewidencja środkó trwałych i Ewidencja wyposażenia jeszcze (mogą by
    c puste). Ewentualnie ewidencja przebiegu pojazdu, dla gorliwych
    książka Kontroli. :-)

    > 2: jesli bede sprzedawac przez internet to czy do mojego obrotu
    > takze

    Obrót 110zł. Możesz wliczyć w koszty.

    > 3: nastepne pytanie jest zwiazane z podatkiem dochodowym. Jesli
    > zakladam

    Nie od osób prawnych, od osób fizycznych. Wybór przez wspólników
    albo liniowy 19% albo skala w zalezności od oczekiwanych dochodów.

    marekz

  • 3. Data: 2007-02-06 21:27:17
    Od: "KaCZoR" <w...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

    Dzieki za odpowiedz,
    mam jeszcze jedno pytanie,
    Czy jesli nie jestem vatowcem to kwote do opodatkowania wyliczam tak samo
    jak bym nim byl, tzn (przychod netto-koszty netto)*19%?

    Pozdrawiam
    Michal Kaczanowski

  • 4. Data: 2007-02-07 14:33:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Feb 2007, KaCZoR wrote:

    > Czy jesli nie jestem vatowcem to kwote do opodatkowania wyliczam tak samo
    > jak bym nim byl, tzn (przychod netto-koszty netto)*19%?

    Jak nie jesteś VATowcem, to nie znasz pojęcia "netto" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-02-07 20:40:21
    Od: "KaCZoR" <w...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702071532260.1120@athlon64...

    > Jak nie jesteś VATowcem, to nie znasz pojęcia "netto" :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Czyli tak najogolniej mowiac do momentu przejsca na VAT podatek place na
    zasadzie: (cena sprzedazy - cena zakupu)*19%, a jak stane sie VATowcem to
    tak jak napisalem to wczesniej?.
    No to jak juz zostalo wszystko wyjasnione mam nadzieje ze nie bede miec
    zadnych "przyjemnosci" z urzedem skarbowym:).
    Pozdrawiam
    Michal

  • 6. Data: 2007-02-07 21:23:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Feb 2007, KaCZoR wrote:

    > Czyli tak najogolniej mowiac do momentu przejsca na VAT podatek place na
    > zasadzie: (cena sprzedazy - cena zakupu)*19%,

    Przecież to nie jest tak: sumujesz WSZYSTKIE przychody (nie tylko
    sprzedaż w rozumieniu "wpływu z allegro", ale WSZYSTKO, włącznie
    z groszowymi wpływami z odsetek od konta bankowego) oraz WSZYSTKIE
    koszty uzyskania (upraszczając, bo do niektórych są np. limity,
    dajmy na to - kilometrówka), różnica jest "dochodem do opodatkowania".
    Od tego odejmujsz ODLICZENIA od dochodu (praktycznie: ZUS "społeczny"
    jeśli ktoś płaci) oraz od podatku (część składki "zdrowotnej").

    A to co wyszło idzie do opodatkowania:
    - albo "wg skali"
    - albo "liniowo 19%"

    To zaś zależy od wyboru - który już został dokonany na ten rok :)
    i też podlega ograniczeniom.

    > a jak stane sie VATowcem to tak jak napisalem to wczesniej?.

    Tak prosto wygląda to tylko tak długo, jak długo sprzedaż jest
    w 100% oVATowana :), jak się pojawi sprzedaż zwolniona to jeszcze
    padnie hasło "proporcja"...

    > No to jak juz zostalo wszystko wyjasnione mam nadzieje ze nie bede miec
    > zadnych "przyjemnosci" z urzedem skarbowym:)

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-02-08 08:10:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 07 Feb 2007 22:23:24 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Od tego odejmujsz ODLICZENIA od dochodu (praktycznie: ZUS "społeczny"
    > jeśli ktoś płaci) oraz od podatku (część składki "zdrowotnej").
    >
    > A to co wyszło idzie do opodatkowania:

    Nie wprowadzaj w błąd, bo rzeczywiście zrobi w tej kolejności

  • 8. Data: 2007-02-08 09:26:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Feb 2007, jureq wrote:

    > Nie wprowadzaj w błąd, bo rzeczywiście zrobi w tej kolejności

    mea culpa! - thx :)

    pzdr, Gotfryd