  • 1. Data: 2015-10-18 15:12:09
    Temat: Hortensja jak obciąć?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Rozrosły mi się hortensje i wychodzą poza klomb.
    Chciałbym je ściąć przy samej ziemi licząc na to, że na drugi rok będą
    trochę mniejsze. Z tego, co czytam, to tnie się je około 40-50 cm nad
    ziemią.
    Czy takie radykalne ścięcie im nie zaszkodzi?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-10-18 15:30:48
    Temat: Re: Hortensja jak obciąć?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Oct 2015 15:12:09 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > ziemią.
    > Czy takie radykalne ścięcie im nie zaszkodzi?

    Pierwsze pytanie: jakie to hortensje. Bo są różne: ogrodowe, bukietowe,
    drzewiaste, pnące.

  • 3. Data: 2015-10-18 15:54:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-10-18 o 15:30, Ikselka pisze:
    > Pierwsze pytanie: jakie to hortensje. Bo są różne: ogrodowe, bukietowe,
    > drzewiaste, pnące.
    No masz. Nie wiem, ale sądząc po nazwach to ogrodowe. Pnące nie są na
    pewno, drzewiaste też raczej nie bardzo.
    Krzaczory mają po 1,5-2 metry średnicy i około 1- 1,4 metra wysokości.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-10-18 18:21:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Oct 2015 15:54:18 +0200, Jacek napisał(a):

    > No masz. Nie wiem, ale sądząc po nazwach to ogrodowe. Pnące nie są na
    > pewno, drzewiaste też raczej nie bardzo.
    > Krzaczory mają po 1,5-2 metry średnicy i około 1- 1,4 metra wysokości.

    Czyli ogrodowe albo bukietowe. Traktowanie jednych i drugich bardzo się
    różni. Hmmm.

    Takie?
    http://tiny.pl/gmsqj

    Czy takie?
    http://tiny.pl/gmsqp

  • 5. Data: 2015-10-18 20:13:44
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-10-18 o 18:21, Ikselka pisze:
    > Takie?
    > http://tiny.pl/gmsqj
    Takich mam 1 krzak, a tych poniżej 4.

    > Czy takie?
    > http://tiny.pl/gmsqp
    Jacek

  • 6. Data: 2015-10-18 22:22:46
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Oct 2015 20:13:44 +0200, Jacek napisał(a):

    > Takich mam 1 krzak, a tych poniżej 4.

    > Jacek

    http://www.zielonyogrodek.pl/przycinane-hortensji-ja
    k-i-kiedy-ciac-hortensje-ogrodowa-bukietowa-i-drzewi
    asta
    https://www.youtube.com/watch?v=zEsaXHE7qqQ

    Tak najkrócej. Jeśli chcesz więcej, to wpisz w guglu hortensja and
    przycinanie.