  • 1. Data: 2015-10-20 23:12:04
    Temat: cięcie orzecha włoskiego
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Przycinałam orzech włoski w II połowie września.
    To dobry termin, bo orzechy już nadają się do jedzenia i orzech nie
    płace, a do zimy rany się zasuszą.
    Ale doszłam do wniosku, że jeszcze przydałoby się coś wyciąć.
    Jak myślicie drzewu to nie zaszkodzi o tej porze roku?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2015-10-21 14:38:09
    Temat: Re: cięcie orzecha włoskiego
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-10-20 o 23:12, Krycha pisze:
> [...]
    > Ale doszłam do wniosku, że jeszcze przydałoby się coś wyciąć.
    > Jak myślicie drzewu to nie zaszkodzi o tej porze roku?

    Z mojej książki ogrodniczej wynika że ostatnie bezpieczne cięcia drzew
    to tylko do sierpnia.

  • 3. Data: 2015-10-21 22:26:54
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2015 14:38:09 +0200, Trybun napisał(a):

    > Z mojej książki ogrodniczej wynika że ostatnie bezpieczne cięcia drzew
    > to tylko do sierpnia.

    No i pierwsze słyszę, żeby cięcie robić podczas owocowania.

  • 4. Data: 2015-10-22 10:23:37
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-10-21 o 22:26, Ikselka pisze:

    > No i pierwsze słyszę, żeby cięcie robić podczas owocowania.

    Coś pewnie Krycha pokręciła... A możne ów orzech to jakieś specyficzne
    drzewo które można inaczej traktować niż pozostałe...?

  • 5. Data: 2015-10-22 22:42:02
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-22 o 10:23, Trybun pisze:

    > Coś pewnie Krycha pokręciła... A możne ów orzech to jakieś specyficzne
    > drzewo które można inaczej traktować niż pozostałe...?

    Nie pokręciłam. :-)
    We wrześniu orzechy są na tyle dojrzałe, że nadają sie do jedzenia.
    W sierpniu natomiast, nie.

    Krycha.

  • 6. Data: 2015-10-23 18:50:58
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie pokręciłam. :-)

    Hejka. Sam pokręcił.
    Pozdrawiam demencyjnie Ja...cki

  • 7. Data: 2015-10-24 15:14:38
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-10-22 o 22:42, Krycha pisze:

    > Nie pokręciłam. :-)
    > We wrześniu orzechy są na tyle dojrzałe, że nadają sie do jedzenia.
    > W sierpniu natomiast, nie.
    >
    > Krycha.

    Ale wrzesień dla drzew to już okres w którym przygotowują się do zimowej
    wegetacji, a więc niezbyt dobrym pomysłem jest pobudzanie ich do wzrostu
    przycinaniem . Tak piszą ogólnie o pielęgnacji drzew w książce, ale jak
    już pisałem: być może orzech włoski to jakieś drzewo o innej specyfikacji.

  • 8. Data: 2015-10-24 15:42:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Oct 2015 15:14:38 +0200, Trybun napisał(a):

    > Ale wrzesień dla drzew to już okres w którym przygotowują się do zimowej
    > wegetacji, a więc niezbyt dobrym pomysłem jest pobudzanie ich do wzrostu
    > przycinaniem .

    To akurat niekoniecznie - drzewa w NASZYM klimacie już czują pismo nosem,
    jesienne przemiany w ich gospodarce energetycznej już wtedy są
    zaawansowane:-)
    --
    XL
    http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

  • 9. Data: 2015-10-24 16:14:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > Ale doszłam do wniosku, że jeszcze przydałoby się coś wyciąć.
    > Jak myślicie drzewu to nie zaszkodzi o tej porze roku?

    Tnij śmiało do końca października, tylko miejsce cięcia dobrze
    zabezpiecz przeciw grzybom.
    Jacek

  • 10. Data: 2015-10-24 22:44:14
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 24 października 2015 16:14:46 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Tnij śmiało do końca października, tylko miejsce cięcia dobrze
    > zabezpiecz przeciw grzybom.
    > Jacek

    I to jest odpowiedź na temat. Serdecznie dziękuję.

    Krycha.