  • 11. Data: 2014-07-31 17:20:47
    Temat: Re: Inpost: brak drugiego awiza
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-31 14:12, ąćęłńóśźż pisze:
    > IMHO za niedochowaną obietnicę małżeństwa można ścigać, a już mając to na
    > piśmie to spoko ;-)
    > PS. Twojej piszemy z dużej litery :-)

    Nie jest to błąd, zwłaszcza że to tylko przykład i nawet nie wiem, czy
    masz dziewczynę.

    (tak przy okazji - wczoraj oglądałem jakiś film z napisami i strasznie
    raziły mnie błędy (tak, błędy) jak jakiś internetowy tłumacz pisał coś w
    stylu "dałem Ci [...]").

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2014-07-31 18:05:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-07-31 17:20, Liwiusz pisze:

    > (tak przy okazji - wczoraj oglądałem jakiś film z napisami i strasznie
    > raziły mnie błędy (tak, błędy) jak jakiś internetowy tłumacz pisał coś w
    > stylu "dałem Ci [...]").

    Z czystej ciekawości zapytam:
    A gdzie tu nieprawidłowość czy błąd?

  • 13. Data: 2014-07-31 18:51:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-31 18:05, cef pisze:

    > Z czystej ciekawości zapytam:
    > A gdzie tu nieprawidłowość czy błąd?

    "Ci" z wielkiej litery piszmy zwracając się do danej osoby, i też tylko
    wówczas, jak w ten sposób chcemy okazać jej szacunek.

    Napisy w filmie nie są listem kierowanym do tej osoby, tylko są
    kierowane do widza.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2014-07-31 19:57:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-07-30 16:23, acelnószz pisze:
    >To żaden dokument.

    A jednak wynikaja z niego pewne prawa i obowiazki, i skoro nie mialo
    miejsca, to jest to co najmniej poswiadczenie nieprawdy.
    Jako wspoluczestniczacego w przestepstwie podac Sad, i poczekac co z
    tego wyjdzie :-)

    Tylko jak udowodnic ... nagranie z monitoringu ?

    J.

  • 15. Data: 2014-07-31 22:49:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-07-31 18:51, Liwiusz pisze:

    > Napisy w filmie nie są listem kierowanym do tej osoby, tylko są
    > kierowane do widza.

    To jest przekaz z dialogu i jako taki nie jest kierowany do widza.
    Jest tylko zapisem tego co w filmie.
    Co do wielkości litery mógłbym się zgodzić, choć
    przyjmowałbym, że jest to raczej kwestia kultury.

  • 16. Data: 2014-07-31 23:09:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-31 22:49, cef pisze:

    > To jest przekaz z dialogu i jako taki nie jest kierowany do widza.
    > Jest tylko zapisem tego co w filmie.

    Niemniej jednak napisy są kierowane do widza. Widz nie musi być raczony
    wielkimi literami w tym przypadku.

    > Co do wielkości litery mógłbym się zgodzić, choć
    > przyjmowałbym, że jest to raczej kwestia kultury.

    Kultury wobec widza? Bo chyba aktor, albo charakter przez niego grany,
    nie czuje się tym urażony, ani nie odbiera tego za afront?

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2014-07-31 23:23:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-07-31 23:09, Liwiusz pisze:

    > Niemniej jednak napisy są kierowane do widza. Widz nie musi być raczony
    > wielkimi literami w tym przypadku.

    Widz powinien wiedzieć, co mówią aktorzy.
    Ja akurat uważam, że zaimek z wielkiej litery jest
    zupełnie zrozumiały. Ale w dobie nowoczesnej ortografii
    czy dopuszczenia regionalizmów nic mnie już nie zdziwi.

    > Kultury wobec widza? Bo chyba aktor, albo charakter przez niego grany,
    > nie czuje się tym urażony, ani nie odbiera tego za afront?

    Pisałem o kulturze wypowiedzi.
    Z zapisu mogę wywnioskować czy ktoś jest mniej lub bardziej dobrze wychowany
    czy kulturalny.
    A Ty naprawdę przyjmujesz napisy jako treść kierowaną do siebie?

    PS
    I czy wg Ciebie "Ty" w powyższym zdaniu mogłoby być uznane za poprawne
    gdyby było zapisane jako "ty"?

  • 18. Data: 2014-07-31 23:43:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-31 23:23, cef pisze:

    > I czy wg Ciebie "Ty" w powyższym zdaniu mogłoby być uznane za poprawne
    > gdyby było zapisane jako "ty"?

    Oczywiście, że byłoby poprawne.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2014-08-01 06:49:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-07-31 23:43, Liwiusz pisze:

    > Oczywiście, że byłoby poprawne.

    No cóż, ja akurat nie jestem zwolennikiem
    nowoczesnej ortografii i będę uważał
    małe litery w tym wypadku za błąd.

  • 20. Data: 2014-08-01 07:27:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-01 06:49, cef pisze:

    > No cóż, ja akurat nie jestem zwolennikiem
    > nowoczesnej ortografii i będę uważał
    > małe litery w tym wypadku za błąd.

    Hmm... a wg jakich zasad ortograficznych (a nie grzecznościowych)
    pisanie "ty" jest błędem?

    Przy okazji tłumaczeń, to jakbym chciał być niegrzeczny powiedziałbym
    "terefere" :P

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl