  • 1. Data: 2019-05-16 18:49:46
    Temat: Jakie przyjac ugiecie podlogi OSB
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Chce na poddaszu zrobic podloge z płyt OSB. Będzie leżeć na legarach co ok
    70-90cm.
    I o ile z policzeniem teoretycznego ugiecia podlogi nie mam problemu to nie
    wiem jakie to ugiecie przyjac zeby nie bylo dyskomfortu użytkowania...
    Funkcja poddasza ma być mieszkalna.
    Pierwsza moja kalkulacja i wychodzi 2mm. Czy to dużo?

    --
    Pzdr

  • 2. Data: 2019-05-16 20:09:15
    Temat: Re: Jakie przyjac ugiecie podlogi OSB
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-05-16 o 18:49, miumiu pisze:
> [...]
    > Funkcja poddasza ma być mieszkalna.
    > Pierwsza moja kalkulacja i wychodzi 2mm. Czy to dużo?

    Dla płyty OSB 22mm maksymalny rozstaw podpór to 60 cm. Dla płyty 18mm
    jest to 40 cm.

    Chcesz dać podpory co 90 cm? Proponuję dać podwójne płyty.

    --
    MN

  • 3. Data: 2019-05-16 23:42:14
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    A ja proponuje miedzy legary coś jak kontrlaty, rozstaw wg specyfikacji płyty. Ważne
    zeby lacEnia wyszły na tych kontrlatach

  • 4. Data: 2019-05-17 08:11:21
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dla płyty OSB 22mm maksymalny rozstaw podpór to 60 cm. Dla płyty 18mm jest
    > to 40 cm.

    A skąd masz taką regułę? Pytanie czy ktos to wykoncypowal ze wzgledu na
    komfortowe uzytkowanie wlasnie. Przelicze sobie na jakie ugiecie to sie
    przeklada i dam znac.
    Generalnie nie chcialbym zeby podloga byla za gruba ze wzgledu na
    ograniczona wysokosc poddasza i kazdy centymetr sie liczy. Planuje 1x25mm ;
    chce uniknac podwojnych plyt np 2x22, rowniez ze wzgledu na ciezar, zawsze
    to z pol tony mniej na 40m2.

  • 5. Data: 2019-05-17 08:12:34
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Piotrek Paradysz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    A ja proponuje miedzy legary coś jak kontrlaty, rozstaw wg specyfikacji
    płyty. Ważne zeby lacEnia wyszły na tych kontrlatach

    Wlasnie cos takiego rozwazam, tylko nie chce tez napykać tych kontrlat za
    duzo... ani za malo. W sam raz bedzie tyle gdy ugiecie bedzie akceptowalne.
    Tylko jakie ono ma byc :)

    Pzdr

  • 6. Data: 2019-05-17 08:19:12
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-17 o 08:11, miumiu pisze:

> [...]
    > 1x25mm ; chce uniknac podwojnych plyt np 2x22, rowniez ze wzgledu na
    > ciezar, zawsze to z pol tony mniej na 40m2.

    https://www.swisskrono.pl/mdb/Plyta-OSB/Instrukcja-m
    ontazu

  • 7. Data: 2019-05-20 21:51:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Pierwsza moja kalkulacja i wychodzi 2mm. Czy to du?o?

    Każde uginanie się podłogi powoduje dziwne uczucie. Ale 2mm lepsze niż
    centymetr.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2019-05-24 08:18:16
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > https://www.swisskrono.pl/mdb/Plyta-OSB/Instrukcja-m
    ontazu

    Wg danych z linku przy rozstawie 60cm przy grubości 22mm ugięcie przekłada
    się na 0,9mm (dla schematu belki swobodnie podpartej). Dla pyty 25mm podobne
    ugięcie jest przy rozstawie 70cm. U mnie w rozstaw jest od 70 do 90cm, wiec
    tam gdzie rostaw jest większy konieczne będzie zamontowanie beleczek
    poprzecznych, może z kantówki 10x5cm. W rzeczywistości ugięcia ograniczy
    też, fakt, że schemat statyczny będzie belką ciągłą podpartą na trzech
    podporach (statycznie niewyznaczalną), płyty będą na pióro wpust, a
    podparcia nie będą klasycznymi przegubami tylko usztywnione przez
    przykręcenie płyt do legarów. Więc myślę że 1x25mm spokojnie da radę.

    Pzdr