  • 1. Data: 2019-05-18 22:34:04
    Temat: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Od: "SpikowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Teoretycznie wmówiono nam że piorunochron, jak sama nazwa wskazuje, chroni
    przed piorunami, tylko kuźwa w jaki sposób? Zmniejszając potencjał dla
    przejścia pioruna?
    Jeśli ktoś kiedyś widział na własne oczy odparowane leje w piasku kwarcowym
    po uderzeniu pioruna, to wie że jakiś cieniutki (około centymetra średnicy)
    drucik stalowy nie jest w stanie w najmniejszym stopniu uchronić od skutków
    uderzenia pioruna, bo by odparował w pierwszych mikrosekundach.
    Skoro piorunochron nie chroni, to co tak naprawdę robi?
    Stalowy drut piorunochronu na dachu budynku jest połączony ze szpilką
    uziemiającą, wbitą kilka metrów w głąb gruntu, więc tak naprawdę zrównuje
    potencjał naszego dachu z potencjałem gruntu na głębokości kilku metrów,
    czyli piorunochron wcale nie chroni od piorunów tylko je przywołuje, bo
    zwiększa prawdopodobieństwo jego uderzenia.
    Dlaczego tak nasz okłamują i narażają na potencjalne ryzyko szkody?
    Dlatego że to SPISEK, czyli celowe działanie na waszą szkodę, dla waszych
    pieniędzy i za wasze pieniądze.

  • 2. Data: 2019-05-19 08:01:35
    Temat: Re: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-05-18 o 22:34, SpikowyMocny pisze:
> [...]
    > Dlaczego tak nasz okłamują i narażają na potencjalne ryzyko szkody?
    > Dlatego że to SPISEK, czyli celowe działanie na waszą szkodę, dla waszych

    Zwykle nie odpisuję na Twoje wymysły spiskowe, ale dziś napiszę.

    Po pierwsze: nie ma obowiązku instalowania piorunochronów więc śmiało
    możesz swój zdjąć.

    Po drugie: piorunochron chroni tylko w swoim bezpośrednim sąsiedztwie: w
    stożku o kącie około 30 stopni. Gdy więc sam wystaje o 1 metr nad dach
    to "zbiera pioruny" w odległości około 50 cm od siebie.

    Po trzecie: słyszałem, że 80% piorunów i tak nie trafia w piorunochron
    tylko obok. Jeśli to prawda - to nie wiem, czy piorunochron ma w ogóle
    jakiś sens.

    --
    MN

  • 3. Data: 2019-05-19 09:02:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 18 maja 2019 23:29:31 UTC+2 użytkownik SpikowyMocny napisał:
    > Teoretycznie wmówiono nam że piorunochron, jak sama nazwa wskazuje, chroni
    > przed piorunami, tylko kuźwa w jaki sposób? Zmniejszając potencjał dla
    > przejścia pioruna?

    nie, tworząc swobodną, o niskim oporze elektrycznym, drogę przepływu pradu do ziemi.
    Widziałes jaka jest energia która się wydziela w czasie uderzenia pioruna?
    https://youtu.be/rVvWyFCfM7g

    tu se jest dom:
    https://www.google.com/maps/@50.4722208,17.7830438,3
    a,75y,49.5h,88.27t/data=!3m9!1e1!3m7!1sg03m9MY2Z8kLu
    kj8uoaEuA!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i20

    a tak się pali
    https://youtu.be/74AVAhrFAow

    a co sie dzieje gdy piorun uderza w budynek wyposarzony w instalacje odgromową?
    Ano nic: https://youtu.be/ABRs4LJ-qJk?t=111

    b.

> [...]
    > drucik stalowy nie jest w stanie w najmniejszym stopniu uchronić od skutków
    > uderzenia pioruna, bo by odparował w pierwszych mikrosekundach.

    dlaczego miałby odparować, to są twoje hipotezy poparte twą niewiedzą techniczną.
    Widziles kiedyś "odparowany" drut odgromowy? Ja tez nie...

    > czyli piorunochron wcale nie chroni od piorunów tylko je przywołuje, bo
    > zwiększa prawdopodobieństwo jego uderzenia.

    Owszem, w minimalnym stopniu zwiększa. Co jest nawet korzystne bo oberwie drut a nie
    pobliska dachówka.

  • 4. Data: 2019-05-19 09:40:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-05-19 o 09:02, Budyń pisze:
    > a co sie dzieje gdy piorun uderza w budynek wyposarzony w instalacje odgromową?
    > Ano nic:https://youtu.be/ABRs4LJ-qJk?t=111

    To z pewnością nie jest instalacja, którą montuje się na domach
    jednorodzinnych. Iglice są tam naprawdę wysokie. Wiadomo, że w taki
    budynek pioruny walą raz za razem.

    --
    MN

  • 5. Data: 2019-05-19 14:33:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, May 18, 2019 at 11:29:31 PM UTC+2, SpikowyMocny wrote:

> [...]
    > czyli piorunochron wcale nie chroni od piorunów tylko je przywołuje, bo
    > zwiększa prawdopodobieństwo jego uderzenia.

    Tylko bez instalacji odgromowej i tak masz potencjal gruntu (uziemienie) wyprowadzone
    praktyznie do dachu lub nawet szczytu komina:

    prety zbrojeniowe w scianach, stalowe wklady kominowe, instalacja elektryzna, stalowe
    rynny...
    piorunochron ma szanse przejac spora czesc energii, ktora i tak jakas droga musi
    przejs...

  • 6. Data: 2019-05-19 14:34:11
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.05.2019 09:02, Budyń wrote:

    > nie, tworząc swobodną, o niskim oporze elektrycznym, drogę przepływu pradu do
    ziemi.

    Głównie chodzi o to, że przepływ prądu też ma swoje prawa. Płynie po
    pierwsze przez drut o niskim oporze przez co duża ilość elektronów może
    przepłynąć naraz nie wywołując znacznego podgrzania. Po drugie prąd
    płynie nie szybciej niż prędkość światła i przepływ prądu piorunowego
    jest rozłożony w czasie.
    To jest owszem impuls prądu stałego o bardzo dużym nachyleniu zbocza ale
    dalej nie jest to czas równy zeru tylko rozkład jest rozłożony w czasie.
    To właśnie powoduje, że poprzez niską rezystancję odprowadzasz moc
    rozkładając ją w czasie i pierwsze elektrony płyną już zanim zobaczysz
    błysk.
    W innych materiałach wydzieli się znacznie więcej ciepła, bo mają
    większą oporność.

  • 7. Data: 2019-05-19 17:21:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 19 May 2019 05:33:05 -0700 (PDT), WS

> [...]
    > elektryzna, stalowe rynny... piorunochron ma szanse przejac spora czesc
    > energii, ktora i tak jakas droga musi przejs...

    Mnie zawsze zastanawiało w co wali piorun jeśli wali w dom. Wiadomo że jak
    wali w drzewo, to też nie w czubek ale gdzieś od połowy, ale że wali w
    pręty pod betonem, albo w instalację elektryczną w domu? Ten komin jest
    prawdopodobny, albo jakaś inna antena na dachu... Dlatego u mnie ani
    kominów, ani anten, nie ma. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2019-05-19 18:05:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk opowiada:

> [...]
    > Ten komin jest prawdopodobny, albo jakaś inna antena na dachu...
    > Dlatego u mnie ani kominów, ani anten, nie ma. :P

    W kurne chaty wali równie chętnie.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2019-05-19 18:18:52
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.05.2019 08:01, Marcin N pisze:

> [...]
    > Jeśli to prawda - to nie wiem, czy piorunochron ma w ogóle jakiś sens.

    Najlepsze są żywe piorunochrony, drzewa. Jak pokazuje życie burzowe
    w telewizorze, pioruny łatwo w taki piorunochron trafiają. Wystarczy
    dookoła domu mieć kilka takich piorunochronów, wystających zdecydowanie
    ponad komin i można spać spokojnie. Ja śpię, bo pioruny nie trafiają
    w mój dom. W rosnące dookoła domu kilkunastometrowe świerki i sosny
    też zresztą nie trafiają. Sąsiad ściął swoją sosnę - korzystając z Lex
    Szyszko - i zasadził tuje, ale drucianego piorunochronu nie ma. Pewnie
    liczy na moje sosny.

  • 10. Data: 2019-05-19 18:46:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 19 maja 2019 18:05:05 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > W kurne chaty wali równie chętnie.

    Średnio 2-3 pioruny na km2 na rok walą w naszym kraju.
    Ile kurnych chat mamy na km2? :>

    L.