  • 1. Data: 2003-09-12 11:01:43
    Temat: KRUK i żadanie zapłaty lub dekoder !!!
    Od: "barth" <b...@o...pl>

    Witam
    podlaczylem sie juz do jednego z postow ale stwierdzilem ze napisze jeszcze
    raz i to osobno
    dostalem w dniu dzisiejszym pismo z KRUKa o zwrot sprzetu lub o 800 zl
    nie wiem co mam robic
    nie jestem chyba jedyna osoba z tym problemem

    ...wiec po przestudiowaniu kilku poruszonych watkow mam nadal watpliwosci
    ... kupilem sprzet do odbioru tv satelitarnej WIZJA TV marki philips
    ... wplacilem kaucje za dekoder 149 zl
    ... fakt nie zaplacilem ostatnich 4 rachunkow (do wymaganego roku)
    ... od dnia zakupu 11.11.1999 mija wlasnie 4 rok (czy w takich sprawach jest
    jakis termin po ktorym nastepuje przedawnienie?), nie place juz ponad 3 lata
    ... w ofercie cenowo programowej (z czasu uwczesnego) jest zapis ze
    abonament obejmuje oplate za uzywanie dekodera wraz z antena satelitarna i
    aktywacje
    ... regulamin jest oczywiscie tak napisany ze kilka punktow mozna sobie
    roznie tlumaczyc np. pkt 9.2 "Brak pisemnego oswiadczenia Abonenta o
    nieprzyjeciu nowych warunkow zmienionego cennika lub regulaminu w ciagu 14
    dni od dnia, w ktorym zawiadomienie doszlo do Abonenta w taki sposob, ze
    mogl zapoznac sie z jego trescia jest rozumiany jako akceptacja zmiany
    cennika lub regulaminu." - jak rozumiec ten sposob, jezeli to do mnie nie
    dotarlo to jak ja moge sie zgodzic ??
    ... wiec czy ktos spotkal sie juz z takim czyms??, jest na bardziej
    zaawansowanym etapie sprawy??, jest w stanie odpowiedziec jak postepowac??,
    doradzic??
    ... czy ewentualny zwrot sprzetu bedzie oznaczal koniec klopotow ???

    prosze tylko nie odpowiadac co kto by zrobil bo pomyslow to ja mam swoich
    dosc duzo
    prosze o konkretne odpowiedzi

    z gory dzieki za porady
    barth

  • 2. Data: 2003-09-12 11:07:23
    Temat: Re: KRUK i żadanie zapłaty lub dekoder !!!
    Od: "barth" <b...@o...pl>

> [...]
    jest
    > jakis termin po ktorym nastepuje przedawnienie?), nie place juz ponad 3

    głownie o to mi chodzi

  • 3. Data: 2003-09-12 11:50:53
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-12 13:07, barth napisał(a):

    >jest

    >lata

    >głownie o to mi chodzi

    Art. 278 KK, p.1: "Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz
    ruchomą, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5."
    Art. 284 KK p. 2: "Kto przywłaszcza sobie powierzoną mu rzecz ruchomą,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5."
    Art. 101 KK p. 1 "Karalność przestępstwa ustaje, jeżeli od czasu jego
    popełnienia upłynęło lat:
    1) 30 - gdy czyn stanowi zbrodnię zabójstwa,
    2) 20 - gdy czyn stanowi inną zbrodnię,
    3) 10 - gdy czyn stanowi występek zagrożony karą pozbawienia wolności
    przekraczającą 3 lata,
    4) 5 - gdy czyn jest zagrożony karą pozbawienia wolności nie
    przekraczającą 3 lat,
    5) 3 - gdy czyn jest zagrożony karą ograniczenia wolności lub grzywną.

    Czyli masz jeszcze rok.
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 4. Data: 2003-09-12 12:50:20
    Od: "barth" <b...@o...pl>

    > 5) 3 - gdy czyn jest zagrożony karą ograniczenia wolności lub grzywną.
    >
    > Czyli masz jeszcze rok.
    > - Szwejk

    rozumiem ze od dnia popełnienia "przestępstwa" czyli od dnia kiedy nie
    zapłaciłem, czyli juz minely 3 lata
    czy jak bo w sumie nie bardzo zrozumialem
    barth

  • 5. Data: 2003-09-12 13:07:12
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-12 14:50, barth napisał(a):

    >rozumiem ze od dnia popełnienia "przestępstwa" czyli od dnia kiedy nie
    >zapłaciłem, czyli juz minely 3 lata
    >czy jak bo w sumie nie bardzo zrozumialem

    Moim zdaniem, tak: od momentu, kiedy otrzymałeś pierwszy rachunek, za
    który nie zapłaciłeś.
    - Szwejk

  • 6. Data: 2003-09-12 13:10:54
    Od: "barth" <b...@o...pl>

    > Moim zdaniem, tak: od momentu, kiedy otrzymałeś pierwszy rachunek, za
    > który nie zapłaciłeś.
    > - Szwejk

    czyli juz jest po sprawie z tego wynika
    bo znajac prawo w polsce nigdy nie jest tak jak jest napisane
    i nie zawsze tak znaczy tak, jak to juz nie taz sie okazalo
    dzieki
    barth

  • 7. Data: 2003-09-12 13:25:27
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Czyli masz jeszcze rok.
    > - Szwejk

    A czy termin ten nie powinien być liczony od dnia żądania zwrotu dekodera?
    Przecież przed tym faktem o żadnym przywłaszczeniu nie może być mowy?

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    l...@i...pl

  • 8. Data: 2003-09-12 14:47:29
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-12 15:25, Liwiusz napisał(a):

    > A czy termin ten nie powinien być liczony od dnia żądania zwrotu dekodera?
    >Przecież przed tym faktem o żadnym przywłaszczeniu nie może być mowy?

    Przyznam, że tu mnie zagiąłeś... Niestety, nie wiem, czego dokładnie
    życzy sobie KRUK. Jeśli chce zabrać dekoder za niepłacone rachunki, to
    chyba przywłaszczenie nastąpiło 3 lata temu.
    - Szwejk

  • 9. Data: 2003-09-12 14:52:50
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Przyznam, że tu mnie zagiąłeś... Niestety, nie wiem, czego dokładnie
    > życzy sobie KRUK. Jeśli chce zabrać dekoder za niepłacone rachunki, to
    > chyba przywłaszczenie nastąpiło 3 lata temu.

    Rachunki to rachunki, a dekoder to dekoder. Powodem żadania zwrotu dekodera
    jest rozwiązanie umowy, a to z jakiego powodu była ona rozwiązana (niepłacone
    rachunki) nie ma znaczenia.

    Jeśli zawłaszczyłeś dekoder, to możesz za to zostać skazany bez względu na
    to, czy spłaciłeś rachunki, czy nie.

    A od kiedy można zawłaszczyć dekoder? Od momentu upłynięcia terminu do jego
    zwrotu. Wcześniej, nawet jak nie płaciłeś rachunków, miałeś go legalnie.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz