  • 11. Data: 2017-06-29 00:01:36
    Temat: Re: Karta w kazdy kiosku
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 28 Jun 2017 07:52:43 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Hmm, a czy przypadkiem myślnik nie znaczy czego innego niż przecinek?

    Przecinek i myślnik były ok.

    Tylko
    - "także" inaczej "również"
    - "tak że" inaczej "więc, zatem, dlatego".
    "Również" i "więc" nie są synonimami (kocham semantykę!)

    Podłóż sobie do swojego zdania słowo "również" - uważasz że całość brzmi
    prawidłowo? :)

    Brak tej spacji zmienia znaczenie zdania. Na cokolwiek bezsensowne w
    kontekście całości.

    P.S. Akarm tak ma. Ja też, tylko on reaguje, a mi się nie chce ;)

    --
    Imka

  • 12. Data: 2017-06-29 01:03:07
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    Chociażby tu https://www.morele.net/

  • 13. Data: 2017-06-29 10:13:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A, jeśli chodzi o "także" i "tak że", to zgoda, że błąd - ale podciąganie go pod
    stylistyczny jest mocno na siłę, to zwyczajny ortograficzny - ciągle nie umiem się
    nauczyć, żeby pisać to oddzielnie - czasem się udaje, ale czasem piszę razem. Choć
    ten trening daje bardziej efekt poboczny - zamiast "tak że" używam coraz częściej
    "więc".

  • 14. Data: 2017-06-29 17:52:35
    Temat: [OT] Re: Karta w kazdy kiosku
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    ten trening daje bardziej efekt poboczny - zamiast "tak że" używam coraz częściej

    Skąd pomysł, że to może być błąd stylistyczny? Przecież nikt tu nie
    pisał o błędzie stylistycznym.*
    Po prostu nie używaj wyrazów, których znaczenia nie rozumiesz!
    A jeśli ekscytujesz się nowo poznanymi a niezwykle tajemniczymi słowami,
    to poproś jakiegoś rodowitego Polaka o pomoc w pisaniu.

    * Cofam to, jeśli odnosisz się nie do wypowiedzi Imki, tylko do jakiejś
    innej, której nie widzę.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 15. Data: 2017-06-29 18:02:33
    Temat: Re: [OT] Re: Karta w kazdy kiosku
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Właśnie o to chodzi - ja twierdzę, że zrobiłem błąd ortograficzny, pisząc "także"
    zamiast "tak że" (coś w stylu napisania np. "niewiem"), a Ty, że używam słów, które
    nie rozumiem.
    Sytuacja jest rzeczywiście dwuznaczna, bo "także" jest również prawidłowym słowem (w
    odróżnieniu do np. "niewiem") - ale choćby dlatego nie należy patrzeć na nią
    jednostronnie.

  • 16. Data: 2017-06-29 18:27:00
    Temat: [OT] Karta w kazdy kiosku
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Imka w

    > Przecinek i myślnik były ok.

    > Tylko
    > - "także" inaczej "również"
    > - "tak że" inaczej "więc, zatem, dlatego".
    > "Również" i "więc" nie są synonimami (kocham semantykę!)
    [...]
    > Brak tej spacji zmienia znaczenie zdania. Na cokolwiek bezsensowne w
    > kontekście całości.

    W kontekście całości, to "także" zostało użyte w zdaniu wcześniejszym:
    "Także te nowe warunki".
    Ba, zainteresowany -- merytorycznie -- wyłowi również wcześniej takie coś
    "mBąk zmienił teraz agenta współpracującego", więc prawdopodobnie wyciągnie
    wnioski niekoniecznie zgodne z tym, co panu czepialskiemu wyszło ;)

    > P.S. Akarm tak ma. Ja też, tylko on reaguje, a mi się nie chce ;)

    Niech reaguje odpowiednio -- taguje temat [ORT] i pokazuje błąd na wprost,
    fuci na priv, albo na odpowiednią grupę. No chyba, ze chce na grupie np.
    pl.biznes.banki prowadzić krucjatę --

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2017-06-30 00:08:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." ib9ydppgpsq2$.hux7xcje4y74$....@4...net

    > Gdzie tak widujesz ?
    > Widzialem 2%, ale po obnizkach im przeszlo :-)

    Na bazarku, ;) w śliwkach... ;)

    https://www.morele.net/pamiec-do-laptopa-g-skill-rip
    jaws-so-dimm-ddr4-8gb-2400mhz-cl16-f4-2400c16s-8grs-
    827384/

    Wszystkie ceny podane na stronach internetowych Morele.net
    uwzględniają rabat 0,65% za płatność gotówką lub przelewem.
    W pozostałych przypadkach (płatność kartą kredytową, debetową,
    bonami sodexo lub eprzelewem) rabat za tę formę płatności jest
    anulowany.

  • 18. Data: 2017-06-30 12:51:52
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Właśnie o to chodzi - ja twierdzę, że zrobiłem błąd ortograficzny, pisząc "także"
    zamiast "tak że" (coś w stylu napisania np. "niewiem"), a Ty, że używam słów, które
    nie rozumiem.

    Gdybyś znał znaczenie słowa "także", na pewno nie użyłbyś go jako
    synonimu "tak, że". To jest po prostu niemożliwe.

    > Sytuacja jest rzeczywiście dwuznaczna, bo "także" jest również prawidłowym słowem
    (w odróżnieniu do np. "niewiem") - ale choćby dlatego nie należy patrzeć na nią
    jednostronnie.

    Jaka sytuacja dwuznaczna? Na co nie należy patrzeć jednostronnie?
    Znowu nie zdajesz sobie sprawy z tego, co piszesz?

    Już radziłem i powtórzę: poproś jakiegoś rodowitego Polaka o pomoc przy
    redagowaniu wypowiedzi. Inaczej możesz być ciągle zaskakiwany brakiem
    zrozumienia przez czytających.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 19. Data: 2017-06-30 12:54:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-30 o 12:51, Akarm pisze:

> [...]
    >
    > Już radziłem i powtórzę: poproś jakiegoś rodowitego Polaka o pomoc przy
    > redagowaniu wypowiedzi. Inaczej możesz być ciągle zaskakiwany brakiem

    Dawidzie, nie przejmuj się popierdywaniem tego biednego, chorego człowieka.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2017-06-30 13:03:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Echh, czy to warto dyskutować z czepialskim trollem?
    Ale może nie jest tak źle - więc aby wyprowadzić z błędu, bo może z tego wynika
    kłótnia - bo widać, że sądzisz, że ja napisałem "także" zamiast poprawnego "tak, że"
    - radzę sprawdzić, czy "tak, że" naprawdę jest poprawne - a może jednak "tak że" lub
    ew. "tak (...), że".