  • 1. Data: 2007-09-03 00:28:06
    Temat: Komfort a BIK
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam

    Muszę mieć 12 tys zadatku na mieszkanie, 6 tys mam zaskórniaków, muszę w
    miarę szybko mieć drugie 6tys.

    Wiem że banki dają kredyt 100% (ponoć i 110%), ale zadatek muszę mieć
    teraz, a potem dopiero kredyt. Po rodzinie się uzbiera te drugie 6tys,
    ale to troche potrwa. Więc zastanawiam się czy nie wypłacić po prostu
    tych 6tys w bankomacie z KK i rozłożyć to na raty. Wiem że lichwa
    straszna, ale i tak taniej niż alternatywne formy pożyczania
    pieniędzy ;).

    Tylko, boje się że jeżeli to jest raportowane osobno, wtedy obniża mi
    drastycznie zdolność kredytową i mogę mieć zadatek ale nie dostać
    kredytu ;)

    W związku z tym pytanie: czy ktoś się orientuje, czy Komfort na Citi KK
    jest raportowany w BIKu osobno, czy też mieści się to w ramach limitu
    karty?

    p. m.

  • 2. Data: 2007-09-03 07:24:54
    Temat: Re: Komfort a BIK
    Od: szele <s...@o...pl>

    On 3 Wrz, 02:28, mvoicem <m...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > W związku z tym pytanie: czy ktoś się orientuje, czy Komfort na Citi KK
    > jest raportowany w BIKu osobno, czy też mieści się to w ramach limitu

    Ale Twoja karta i tak będzie liczona do zdolności kredytowej. Zasada
    jest taka, że Banki przyjmują do zdolności (jako Twoje obciążenie) ok.
    5% wysokości limitu karty (jeśli nie przedstawisz wyciągów z karty)
    albo 5% wysokości zadłużenia (jeśli przedstawisz wyciągi i będzie
    widoczne saldo zadłużenia). Pzdr.
    Szele

  • 3. Data: 2007-09-03 11:14:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 03 Sep 2007 00:24:54 -0700, szele napisał(a):
    [...]
> [...]
    > 5% wysokości limitu karty (jeśli nie przedstawisz wyciągów z karty) albo
    > 5% wysokości zadłużenia (jeśli przedstawisz wyciągi i będzie widoczne

    Wiem ... ale jeżeli pożyczka byłaby osobno raportowana w BIKu, to wtedy
    miałbym niejako dwukrotnie uwzględnioną kartę przy liczeniu zdolności.

    p. m.