  • 11. Data: 2014-08-29 09:13:55
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia - miesiąc kalendarzowy czy 30-dniowy?
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Pytający nie pisze, to strzelam. Jakie pytanie, taka odpowiedź :)

    Umowa o pracę na czas określony :)

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 12. Data: 2014-08-29 23:41:32
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > A skąd wiadomo o jaki rodzaj umowy chodzi? Popraw mnie jeżeli się mylę,
    > ale jeżeli to np. umowa najmu to możliwy jest choćby i półroczny okres
    > wypowiedzenia.

    Przy umowie najmu na czas określony nie ma możliwości wypowiedzenia przez
    żadną ze stron.
    Jest możliwe jej rozwiązanie za porozumieniem stron ale znalazłem też
    interpretacje, które nawet tego nie przewidują.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 13. Data: 2014-08-30 00:22:30
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 29.08.2014 23:41, wromek pisze:

    > Przy umowie najmu na czas określony nie ma możliwości wypowiedzenia przez
    > żadną ze stron.

    Szkoda że KC mówi co innego.

    p. m.

  • 14. Data: 2014-08-30 18:58:52
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Szkoda że KC mówi co innego.

    Który art?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 15. Data: 2014-08-30 21:24:09
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.08.2014 18:58, wromek pisze:

    > Który art?

    Art. 673. § 1. Jeżeli czas trwania najmu nie jest oznaczony, zarówno
    wynajmujący, jak i najemca mogą wypowiedzieć najem z zachowaniem
    terminów umownych, a w ich braku z zachowaniem terminów ustawowych.

    p. m..

  • 16. Data: 2014-08-30 21:52:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Aug 2014, wromek wrote:

    > Przy umowie najmu na czas określony nie ma możliwości wypowiedzenia przez
    > żadną ze stron.

    E, nadinterpretacja.
    673.3 KC: "Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno
    wynajmujšcy, jak i najemca mogš wypowiedzieć najem w wypadkach
    okreœlonych w umowie"
    ;)

    > Jest możliwe jej rozwiązanie za porozumieniem stron ale znalazłem też
    > interpretacje, które nawet tego nie przewidują.

    IMVHO nadinterpretacja, na czym jest oparta?
    Przecież umowa zmieniająca inną umowę (w tym rozwiązanie istniejącej
    umowy) mieści się w "zasadzie swobody umów".

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2014-08-30 22:24:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-30 21:24, m pisze:

    > Art. 673. § 1. Jeżeli czas trwania najmu nie jest oznaczony, zarówno
    > wynajmujący, jak i najemca mogą wypowiedzieć najem z zachowaniem
    > terminów umownych, a w ich braku z zachowaniem terminów ustawowych.

    Widzę, że oboje macie problemy z czytaniem. Wromek o umowie na czas
    określony, Ty o umowie na czas nieokreślony ;)

    A prawda jest taka:
    § 3. Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujący, jak
    i najemca mogą wypowiedzieć najem w wypadkach określonych w umowie.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2014-08-31 01:04:27
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

> [...]
    > § 3. Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujący, jak i
    > najemca mogą wypowiedzieć najem w wypadkach określonych w umowie.

    Dla mnie określony=oznaczony, źle myślę?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 19. Data: 2014-08-31 01:07:42
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

> [...]
    > określonych w umowie"
    > ;)

    > IMVHO nadinterpretacja, na czym jest oparta?

    A ja nie wiem, to jakaś mądra głowa to wymyśliła. Dla mnie to też naciągane,
    że nie można rozwiązać czegoś, czego chcą obie strony umowy.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 20. Data: 2014-08-31 01:10:05
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > A prawda jest taka:
    > § 3. Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujący, jak i
    > najemca mogą wypowiedzieć najem w wypadkach określonych w umowie.

    A jeśli takie wypadki nie są określone w umowie to żadna ze stron nie mozę
    takiej wypowiedzieć, można pewnie tylko za porozumieniem.

    --
    pozdrawiam, wromek