  • 21. Data: 2014-08-31 09:05:23
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia - miesiąc kalendarzowy czy 30-dniowy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-29 09:13, Gof pisze:

    > Umowa o pracę na czas określony :)

    Na okres do 6 miesięcy - nie można rozwiązać, powyżej 6 miesięcy - jeśli
    strony się tak umówią, można rozwiązać za 2-tygodniowym wypowiedzeniem.
    Inne formy umówienia się na wypowiedzenie - nieskuteczne. Zawsze można
    rozwiązać za porozumieniem stron.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2014-09-01 10:47:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Aug 2014, wromek wrote:

    > Dla mnie określony=oznaczony, źle myślę?

    Dobrze myślisz, "m" przytoczył przepis dla przypadku przeciwnego :)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2014-09-01 10:47:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A ja nie wiem, to jakaś mądra głowa to wymyśliła. Dla mnie to też naciągane,
    > że nie można rozwiązać czegoś, czego chcą obie strony umowy.

    Może trzeba by formalnie rozróżnić rozwiązanie umowy (lub odstąpienie
    od umowy/wykonywania umowy) od umowy uchylającej skutki tej pierwszej
    umowy?

    W rzadkich przypadkach można znaleźć uzasadnienie, i do tego jeszcze
    zainteresowanego tym, aby z uzasadnienia skorzystać.
    Konkretnie mam na myśli skarbówkę - dajmy na to, umowa darowizny,
    obdarowany przyjmuje, idzie do skarbówki się spytać ile się należy
    (podatku), łapie się za głowę i mówi że "rezygnuje".
    A tu pac, skarbówka twiedzi że umowa ważna (są wyroki) i podatek
    się należy, a "umowa rozwiązująca" nie ma na to wpływu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2014-09-02 13:57:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości
    W dniu 30.08.2014 18:58, wromek pisze:
    >Art. 673. § 1. Jeżeli czas trwania najmu nie jest oznaczony, zarówno
    >wynajmujący, jak i najemca mogą wypowiedzieć najem z zachowaniem
    >terminów umownych, a w ich braku z zachowaniem terminów ustawowych.

    Tylko ze jesli to umowa najmu mieszkania, to wchodzi ustawa o ochronie
    praw lokatorow.
    I tam prawa wlasciciela sa ograniczone.

    J.

  • 25. Data: 2014-09-03 00:13:02
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Tylko ze jesli to umowa najmu mieszkania, to wchodzi ustawa o ochronie
    > praw lokatorow.
    > I tam prawa wlasciciela sa ograniczone.

    W jaki sposób?

    --