  • 1. Data: 2006-04-30 19:51:37
    Temat: PIT #2:składka zdrowotna-odliczenie
    Od: Marek <A...@g...pl>

    Mam DG +zatrudniene. Odliczenie składki zdrowotnej z zatrudnienie jest
    proste:7.75 % podstawy. A co ze składką z DG łaczonego z zatrudnieniem?

    Załóżmy teoretycznie:
    przychód (rzeczywisty) z DG 15000
    koszty 10000
    dochód 5000 czyli 7.75*5000zł=387,50 (składka policzona według logicznych
    zasad)

    Ale ZUS jest oczywiście nielogiczny, i składkę płaci się od wirtualnego
    dochodu, a więc jest jej znacznie więcej, niż 387,50

    Reasumując: 387,50 czy wirtualna kwota z deklaracji (no, prawie cała, bo
    tam jest trochę więcej tych procentów)

    PS.
    Pomijam sytuacje, gdy: przychód:10000000000000000000000000 koszty 0 zł,
    choc nie ukrywam, że byłaby to dla mnie sytuacja komfortowa.Moznaby wykupić
    parę instytucji i zmienić zasady rozliczania składek.
    --
    Marek

  • 2. Data: 2006-05-02 08:44:55
    Temat: Re: PIT #2:składka zdrowotna-odliczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Apr 2006, Marek wrote:

    > Mam DG +zatrudniene. Odliczenie składki zdrowotnej z zatrudnienie jest
    > proste:7.75 % podstawy. A co ze składką z DG łaczonego z zatrudnieniem?

    No tak samo.
    Komplikujesz sobie życie: składkę płacisz od "wirtualnej" podstawy,
    tak ? No to sobie kwotę od tejże podstawy wyliczonej odliczasz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)