  • 1. Data: 2015-02-12 07:16:06
    Temat: Przycinanie drzew
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    Czy można juz o tej porze przeswietlac drzewa owocowe - jablonie, grusze,
    sliwy, czeresnie?
    Czy jeszcze poczekac na temperatury cieplejsze?

  • 2. Data: 2015-02-12 12:01:18
    Temat: Re: Przycinanie drzew
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-02-12 o 07:16, uzytkownik pisze:
    > Czy można juz o tej porze przeswietlac drzewa owocowe - jablonie,
    > grusze, sliwy, czeresnie?
    > Czy jeszcze poczekac na temperatury cieplejsze?

    Mam nadzieję, że się dowiesz lepiej, niż na w trochę wcześniejszym wątku
    "CIęcie wiśni teraz" ;-)
    Jacek

  • 3. Data: 2015-02-12 17:14:59
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    *Jacek* <k...@a...com> typed:

    > Mam nadzieję, że się dowiesz lepiej, niż na w trochę wcześniejszym wątku
    > "CIęcie wiśni teraz" ;-)

    Nie odsylaj mnie do historii, a nie mozesz Ty tego napisac:
    np. tak mozesz teaz ciac,
    lub nie, poczekaj jeszcze ze dwa tygodnie
    itp...

  • 4. Data: 2015-02-12 17:39:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    uzytkownik pisze:

    > Nie odsylaj mnie do historii, a nie mozesz Ty tego napisac: np. tak
    > mozesz teaz ciac, lub nie, poczekaj jeszcze ze dwa tygodnie itp...

    Zależy jakie są kryteria wyboru czasu operacji. Jeśli chodzi nam o to,
    żeby nie zmarznąć przy robocie, to lepiej poczekać na cieplejszy dzień.
    Dla drzew lepiej kiedy zimno, gdy nie jest za późno, zanim jeszcze soki
    nie ruszą.

    Jarek

    --
    Stromy jsou vyšší a tráva je nižší a na louce roste pýr

  • 5. Data: 2015-02-12 18:43:14
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    In news:slrnmdplpd.1c4.jaros@falcon.lasek.waw.pl,
    *Jarosław Sokołowski* <j...@l...waw.pl> typed:

> [...]
    > żeby nie zmarznąć przy robocie, to lepiej poczekać na cieplejszy dzień.
    > Dla drzew lepiej kiedy zimno, gdy nie jest za późno, zanim jeszcze soki

    Nie chodzi o moje zmarzniecie ;-)
    Oczywiscie chodzi o czas ciecia drzew, z roznych zrodel mozna przeczytac ze
    odbywa ise to w m-cu luty.
    Ale czytajac te porady jest w nich uwaga aby ciac w okresaie gdy juz
    przewidujemy, ze nie bedzie ujemnych temperatur.
    Przestrzegaja o przemarnieciu danego drzewka po wykonaniu ciecia.
    Dlatego zwracam sie z prosba tu do fachowcow, ktorzy z nie jednego pieca
    chleb jedli.
    A wiec czy mozna ciac teraz dzrewa owocowe gdy np. temeratury beda ponizej
    minus 10 stopni, czy poczekac jak beda w okolicah 0 stopni?

  • 6. Data: 2015-02-12 19:52:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "uzytkownik" <p...@w...pl> wrote in message
    > Ale czytajac te porady jest w nich uwaga aby ciac w okresaie gdy juz
    > przewidujemy, ze nie bedzie ujemnych temperatur.
    > Przestrzegaja o przemarnieciu danego drzewka po wykonaniu ciecia.

    A jak uzasadniali ten argument?
    Czemu drzewo w czasie zimowego uśpienia, a więc z gęstymi
    zimowymi sokami komórkowymi, które i tak nie zamarzają na
    mrozie, miałoby "czuć" jakąś różnicę po przycięciu konarów?

  • 7. Data: 2015-02-12 20:11:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    uzytkownik napisał:

    > Nie chodzi o moje zmarzniecie ;-)

    A ja bym radził i na to uważać. Zdrowie też ważne.

    > Oczywiscie chodzi o czas ciecia drzew, z roznych zrodel mozna
    > przeczytac ze odbywa ise to w m-cu luty.

    No to niegłupio piszą. Bułgarzy na przykład obstają przy tym, że
    winorośl ciąć należy w dniu św. Trifona, któren nie tylko cięciu
    patronuje, ale i wszystkiemu, co ma związek z winem. To akurat
    wypada 14 lutego. Może to lepsze świętowanie, niż to od Walentego,
    co się zalęgło niedawno i u nas. Ale niech każdy wybiera sam.
    Cięcie należy od razu polać winem, tak obyczaj każe -- o czym
    informuję na wypadek gdyby ta wiedza miała być dla kogoś przydatna
    przy podejmowaniu decyzji.

    > Ale czytajac te porady jest w nich uwaga aby ciac w okresaie
    > gdy juz przewidujemy, ze nie bedzie ujemnych temperatur.

    Zwolennicy tej teorii mogą z rżnięciem czekać spokojnie do Zimnej
    Zośki. Nawet święci Pankracy, Serwacy i Bonifacy nie powinni mącić
    im spokoju oczekiwania.

    > Przestrzegaja o przemarnieciu danego drzewka po wykonaniu ciecia.

    Ja przestrzegałem o przemarznięciu ogrodnika przy wykonywaniu cięcia.
    Więc jest równowaga -- każdy może zwracać uwagę na to, co uzna za
    słuszne.

    > Dlatego zwracam sie z prosba tu do fachowcow, ktorzy z nie jednego
    > pieca chleb jedli.

    O piecach do pieczeniu chleba, to jest teraz na innej grupie (ale co
    to dla fachowca -- chleb, piec, owoce, drzewo...).

    > A wiec czy mozna ciac teraz dzrewa owocowe gdy np. temeratury beda
    > ponizej minus 10 stopni, czy poczekac jak beda w okolicah 0 stopni?

    Na to pytanie nie można odpowiedzieć w żaden sposób, bo nie wiemy czy
    będą poniżej minus dziesięciu. Ale raczej nie będą. Tak trzeba przyjąć
    i tak się przyjmuje.

    Jarek

    --
    Rżnij Walenty!

  • 8. Data: 2015-02-12 21:09:45
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy można juz o tej porze przeswietlac drzewa owocowe - jablonie, grusze,
    > sliwy, czeresnie?

    Hejka. Przedtem należy zacząć dostrzegać różnicę między gatunkami drzew
    owocowych.

    > Czy jeszcze poczekac na temperatury cieplejsze?

    Na razie nie można się doczekać temperatur zimniejszych nie mówiąc już o
    bardzo mroźnych.
    Pozdrawiam aberracyjnie Ja...cki

  • 9. Data: 2015-02-12 21:49:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Przedtem należy zacząć dostrzegać różnicę między gatunkami
    > drzew owocowych.

    Poznacie je po owocach.

    Jarek (usłużnie)

    --
    Czy zbiera się winogrona z cierni lub figi z ostów.

  • 10. Data: 2015-02-12 22:04:07
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Poznacie je po owocach.

    Hejka. Na bazarku.