eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeAforyzmy › Re: Aforyzmy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Pablo" <p...@u...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Aforyzmy
    Date: Fri, 22 Mar 2002 11:27:50 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 234
    Message-ID: <a7f0qm$q35$1@news.tpi.pl>
    References: <a7eoc8$8j7$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.116.67.220
    X-Trace: news.tpi.pl 1016792726 26725 195.116.67.220 (22 Mar 2002 10:25:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Mar 2002 10:25:26 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4522.1200
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4522.1200
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:45555
    [ ukryj nagłówki ]

    DEKALOG PRACOWNIKA

    > Regula Planera:

    > Jezli zrobisz wyjatek, to nastepnym razem bedzie juz uwazany za twoj
    obowiazek.



    > Prawo Slousa:

    > Jezli wykonujesz robote zbyt dobrze, to juz sie od niej nie odczepisz.



    > Franco prawo miejsca pracy:

    > Jesli to, co robisz sprawia ci przyjemnosc, to najpewniej partaczysz.



    > Larsona zasada biurokratyczna:

    > Dokonaj czegos niemozliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiazkow.

    >

    > Pierwsza pulapka geniusza:

    > zaden szef nie bedzie trzymac pracownika, ktory ma zawsze racje.

    >

    > Prawo Otta:

    > Gdy szef staje przy biurku, zawsze akurat robisz cos niekoniecznego.

    >

    > Prawo Benchleya:

    > Kazdy moze odwalic dowolny kawal roboty, jesli tylko nie nalezy to do
    jego obowiazkow.

    >

    > Prawo Clyde'a:

    > Im dluzej zwlekasz z tym, co masz do zrobienia, tym wieksza szansa, ze
    ktos cie wyreczy.

    >

    > Prawo Darwina:

    > Szczesliwym praca nie idzie.

    >

    > Achesona regula biurokracji:

    > Raport ma sluzyc nie poinformowaniu czytelnika, lecz ochronie autora.

    >

    > Roberta regula administracji:

    > Tytuly przewazaja nad osiagnieciami.

    >

    > Prawo Wilsona:

    > Ranga osoby jest odwrotnie proporcjonalna do szybkosci mowy.

    >

    > Prawo Mosleya:

    > Poczynania szefow sa oparte na micie, ze przyszly rozwoj organizacji
    zrekompensuje dawne niedorobki.

    >

    > Piata regula powodzenia w biznesie:

    > Pilnuj, zeby szef szefa nie dobieral sie szefowi do tylka.

    >

    > Trzecie prawo wydajnosci:

    > Kiedy szefowie mowia o polepszeniu wydajnosci, nigdy nie maja na mysli
    siebie.

    >

    > Zasada Prince'a:

    > Ludzie, ktorzy pracuja siedzac, zarabiaja wiecej od tych, ktorzy pracuja
    stojac.

    >

    > Wellera prawo zdobywania funduszy:

    > Nigdy nie przyznawaj, ze masz wystarczajaco duzo personelu, miejsca i
    pieniedzy.

    >

    > Robertsona regula biurokracji:

    > Im wiecej dyrektyw wydasz, aby rozwiazac problem, tym gorzej sie to

    > wszystko skonczy.

    >

    > Andersona prawo przetrwania dla nizszego personelu:

    > 1. Nigdy nie miej za czesto racji.

    > 2. Aluzje lepiej przyjmowac nie czynic.

    >

    > Prawo Chapmana:

    > Nie bede niezastapiony. Ludzie niezastapieni nie awansuja.

    >

    > Prawo Owena:

    > Jesli jestes dobry, to cala robota zwali sie na ciebie. Jesli

    > jestes

    > naprawde dobry, to nie dopuocisz do tego.

    >

    > Prawo tytulatury p.o. dyrektora odpowiedzialnego:

    > Im dluzszy tytul tym mniej wazna praca.

    >

    > Prawo Van Roya:

    > Narada nie zastapi efektow.

    >

    > Aksjomat Adlera:

    > Jezyk jest tym, co odroznia nas od nizszych zwierzat i od

    > urzednikow.

    >

    > Prawo Coblitza:

    > Kazda komisja jest w stanie podjac decyzje glupsza niz.

    > ktorykolwiek

    > z

    > jej czlonkow.

    >

    > Prawo Niesa:

    > Energia zuzywana przez biurokracje na obrone bledu jest wprost

    > proporcjonalna do jego wielkosci.

    >

    > Phillipa prawo procedur komisyjnych:

    > latwe do przeprowadzenia sa tylko zmiany na gorsze.

    >

    > Prawo Petersona:

    > Nigdy nie opozniaj konca narady, ani poczatku przerwy obiadowej.

    >

    > Chapmana reguly komisyjne:

    > - Nigdy nie zjawiaj sie na czas, bo bedziesz musial zaczynac.

    > - Nie odzywaj sie do polowy posiedzenia, a zyskasz opinie czlowieka

    > inteligentnego.

    > - Bede tak malo konkretny, jak to tylko mozliwe; dzieki temu nikogo

    > nie

    > urazisz.

    > - Kiedy masz watpliwosci zaproponuj powolanie podkomisji?

    > - Pierwszy wystap z wnioskiem o przelozenie obrad; zyskasz

    > popularnosc,

    > gdyz wszyscy na to czekaja.

    >

    > Prawo Wolinskiego:

    > Praca w zespole polega na tym, ze przez polowe czasu trzeba

    > tlumaczyc

    > innym, ze sa w bledzie.

    Użytkownik "Magda" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:a7eoc8$8j7$1@news.tpi.pl...
    > Pilnie poszukuję aforyzmów, złotych myśli na temat pracy. Proszę o pomoc.
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1