PracaGrupypl.praca.dyskusje › Aforyzmy

  • 1. Data: 2002-03-22 08:12:08
    Temat: Aforyzmy
    Od: "Magda" <m...@t...pl>

    Pilnie poszukuję aforyzmów, złotych myśli na temat pracy. Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2002-03-22 08:25:40
    Temat: Re: Aforyzmy
    Od: misman <m...@r...pl.niespam>

    Magda wrote:

    > Pilnie poszukuję aforyzmów, złotych myśli na temat pracy. Proszę o pomoc.

    Prosze:
    "Jezeli picie przeszkadza Ci w pracy - rzuc prace"
    "Kto nie je, ten nie pracuje"
    "Pracuj, a garb sam Ci wyrosnie"
    "Po pracy nie ma kolaczy"
    "Praca uszlachetnia, lenistwo uszczesliwia"
    Starczy ? :oP

    --
    Pozdrawia m.

  • 3. Data: 2002-03-22 10:27:50
    Od: "Pablo" <p...@u...krakow.pl>

    DEKALOG PRACOWNIKA

    > Regula Planera:

    > Jezli zrobisz wyjatek, to nastepnym razem bedzie juz uwazany za twoj
    obowiazek.

> [...]

    > Franco prawo miejsca pracy:

    > Jesli to, co robisz sprawia ci przyjemnosc, to najpewniej partaczysz.

    > Larsona zasada biurokratyczna:

    > Dokonaj czegos niemozliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiazkow.

    > Pierwsza pulapka geniusza:

    > zaden szef nie bedzie trzymac pracownika, ktory ma zawsze racje.

    > Prawo Otta:

    > Gdy szef staje przy biurku, zawsze akurat robisz cos niekoniecznego.

    > Prawo Benchleya:

    > Kazdy moze odwalic dowolny kawal roboty, jesli tylko nie nalezy to do
    jego obowiazkow.

    > Prawo Clyde'a:

    > Im dluzej zwlekasz z tym, co masz do zrobienia, tym wieksza szansa, ze
    ktos cie wyreczy.

    > Prawo Darwina:

    > Szczesliwym praca nie idzie.

    > Achesona regula biurokracji:

    > Raport ma sluzyc nie poinformowaniu czytelnika, lecz ochronie autora.

    > Roberta regula administracji:

    > Tytuly przewazaja nad osiagnieciami.

    > Prawo Wilsona:

    > Ranga osoby jest odwrotnie proporcjonalna do szybkosci mowy.

    > Prawo Mosleya:

    > Poczynania szefow sa oparte na micie, ze przyszly rozwoj organizacji
    zrekompensuje dawne niedorobki.

    > Piata regula powodzenia w biznesie:

    > Pilnuj, zeby szef szefa nie dobieral sie szefowi do tylka.

    > Trzecie prawo wydajnosci:

    > Kiedy szefowie mowia o polepszeniu wydajnosci, nigdy nie maja na mysli
    siebie.

    > Zasada Prince'a:

    > Ludzie, ktorzy pracuja siedzac, zarabiaja wiecej od tych, ktorzy pracuja
    stojac.

    > Wellera prawo zdobywania funduszy:

    > Nigdy nie przyznawaj, ze masz wystarczajaco duzo personelu, miejsca i
    pieniedzy.

  • 4. Data: 2002-03-22 12:59:53
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkowniczka "Magda" napisala:

    > Pilnie poszukuję aforyzmów, złotych myśli na temat
    > pracy.

    Zapraszam na moja strone (adres w sigu) do dzialu "Aforyzmy". W spisie
    tematycznym sa
    wyroznione aforyzmy o pracy. Byc moze znajdziesz tez cos co bedzie Ci
    pasowac w innych zbiorach. Na dysku mam jeszcze kilka tysiecy aforyzmow,
    ktorych na razie na stronie nie zamiescilem. Jesli bardzo Ci zalezy i masz
    jeszcze troche czasu to za pare dni moge je przejrzec i wyszukac te
    poswiecone pracy...

    pozdrawiam
    --
    o...@f...sos.com.pl /^^\ _ __ __
    http://republika.pl/szedhar/ / ___ \/ \ /__) / \

  • 5. Data: 2002-03-22 19:28:58
    Od: h...@p...onet.pl (darek)

    Witaj Magda,

    Friday, March 22, 2002, 9:12:08 AM, napisałeś:

    M> Pilnie poszukuję aforyzmów, złotych my?li na temat pracy. Proszę o pomoc.
    Arbeit macht frei:)

    --
    Best regards,
    darek mailto:h...@p...onet.pl

    --

    Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 6. Data: 2002-03-22 20:03:46
    Od: jerzu <n...@j...one.pl>

    On 22 Mar 2002 20:28:58 +0100, h...@p...onet.pl (darek) wrote:

    >Arbeit macht frei:)

    Robota nie ch... i miesiąc może postać ;-)

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 7. Data: 2002-03-23 01:24:49
    Temat: Re: Aforyzmy [dlugie]
    Od: Wojciech Jukowski <w...@j...com>

    Magda wrote:
    > Pilnie poszukuję aforyzmów, złotych myśli na temat pracy. Proszę o pomoc.

    Jeśli "a" oznacza szczeście, to a=x+y+z; x - to
    praca, y - rozrywki, z - umiejetnośa trzymania
    jezyka za zebami.
    Albert Einstein

    Cóż za cieżka praca - podobaa sie nieciekawym
    ludziom.
    Heinrich Heine

    Kiedy sie jest na proszonym obiedzie, to trzeba
    zapracowaa na deser.
    Henryk Ibsen

    Zebranie to najbardziej pracowity sposób tracenia
    czasu.
    Janina Ipohorska

    Leniwy: człowiek, który nie udaje, że pracuje.
    Allais Alfons

    Polityka to nie jest praca, to są zajecia, polityka
    stwarza sytuacje, a nie wartości...
    Andrzejewski Jerzy

    Jeżeli cie przestrasza praca, wspomnij na
    nagrode.
    Augustyn, św.

    Nie można nazwaa wychowanym nikogo, kto nie
    jest gotów i nie pragnie zrobia swej cząstki pracy
    dla świata i nie ma po temu wykształconej
    zdolności.
    Baden-Powell R.

    Praca jest mniej nudna niż zabawa.
    Baudelaire Charles

    Praca natychmiastowa, nawet zła, warta jest
    wiecej niż marzycielstwo.
    Baudelaire Charles

    Tylko praca jest gwarancją świeżości uczua i sił
    człowieka.
    Czernyszewski M.

    Każda praca jest dobra, o ile jest dobrze
    wykonywana.
    Einstein Albert

    Głód spogląda na drzwi domu człowieka
    pracowitego, ale nie odważy sie wejśa.
    Franklin Benjamin

    W emeryturze nie ma nic złego, pod warunkiem,
    że nie dopuścimy, aby nam przeszkadzała w
    pracy.
    Franklin Benjamin

    Ilu pracuje w Watykanież Chyba połowa
    zatrudnionych.
    Jan XXIII, papież

    Dobry kardiolog musi wkładaa w swoją prace
    dużo serca.
    Klimczak Dariusz

    Jeśli tylko jedno z małżonków pracuje, to pół
    biedy.
    Klimczak Dariusz

    Na jednodniową sławe wielu pracuje po nocach.
    Klimczak Dariusz

    Niestety, ale wiekszośa muzyków zmuszona jest
    pracowaa na akord.
    Klimczak Dariusz

    Perfekcjonizm psuje radośa nawet z dobrze
    wykonanej pracy.
    Klimczak Dariusz

    Pływanie po morzach to praca, w której naprawde
    można sie zatopia.
    Klimczak Dariusz

    Z pracą, jak z paralitykiem - jednego dnia idzie,
    drugiego nie.
    Klimczak Dariusz

    Przyjaciele na ogół pomagają żya i przeszkadzają
    pracowaa.
    Kotarbinski Tadeusz

    Gnuśnośa poniewiera tysiące ludzi, praca nie
    zabija nikogo.
    Kraszewski Józef Ignacy

    Szerzenie niewiedzy o wszechświecie musi bya
    także naukowo opracowane.
    Lec Stanisław Jerzy

    Choroby ciała tamują prace umysłu.
    Lips Julius Ernst

    Praca jest sama przez sie przyjemnością.
    Maniliusz

    Lepsza praca niedołeżna jak próżniactwo
    doskonałe.
    Marewicz W.

    Zwykły robotnik pozbawiony kapitału zmuszony
    jest sprzedawaa swą prace, a przez to w pewnym
    sensie siebie samego jako towar.
    Marks Karol

    Nauką i pieniedzmi drudzy Cie wzbogacą,
    mądrośa musisz sam z siebie własną dobya
    pracą.
    Mickiewicz Adam

    Bya może nie umiemy dobrze pracowaa czy
    handlowaa, ale bia sie umiemy znakomicie. I
    niech inni o tym pamietają.
    Miloszevia Slobodan

    Dziecko odczuwa zabawe jako swoją prace i
    bajke jako swoją prawde.
    Nietzsche Friedrich

    Im wiecej mamy czasu na wykonanie jakiejś
    pracy, tym wiecej czasu ona nam zabiera.
    Parkinson

    Talent jest jak kawałek szlachetnego ale
    surowego metalu; dopiero silna praca go obrobi i
    wartośa mu wielką nadaje.
    Staszic Stanisław

    Labor omnia vincit (z łac. praca wszystko
    przezwycieża)
    Wergiliusz

    Ab iove surgat opus (z łac. Od Jowisza niechaj
    zaczyna sie dzieło. Pracujmy z Bogiem).
    Owidiusz (Publius Ovidius Naso, 4ł
    p.n.e. - 17 lub 18 n.e.)

    Bez pracy nie ma kołaczy.
    Przysłowie

    Białogłowa ma bya: rano nabożna, w dzien -
    pracowita, mądra - u stołu, zawsze - ochedożna.
    Przysłowie

    Bo z pracy rąk swoich bedziesz pożywał,
    bedziesz szcześliwy i dobrze ci bedzie.
    Ps 128,2

    Bóg jest dobrym pracownikiem, ale chetnie
    pozwala, aby Mu pomagano.
    Przysłowie hiszpanskie

    Bóg oczekuje nas każdej chwili w naszym
    działaniu, w każdorazowej pracy.
    Teilhard de Chardin

    Bóg sprzedaje mądrośa za prace i cierpienie.
    Przysłowie ukrainskie

    Chciwośa i żarłocznośa są czynne, pracowite, nie
    znają wytchnienia.
    Adolf Dygasinski (18ł9 - 1902)

    Chłop stworzony do pracy, a pan do odpoczynku.
    Przysłowie

    Codzienną pracą twoją możesz wszystko dobre
    na tym świecie zepsua i wszystko złe naprawia.
    Maria Dąbrowska (1889 - 1965)

    Czerwiec temu sie zieleni, kto do pracy sie nie
    leni.
    Przysłowie

    Czy wielu zna nazwiska tych, którzy potepili
    Galileuszaż Każdy pamieta jednak, w jakiej
    pracowali instytucji.

    Dlaczego szukasz spoczynku, kiedyś zrodzony
    do pracy?
    Tomasz a Kempis (Tomasz
    Hemerken, 1ł79 - 1471)

    Do pracy są zwykłe dzionki, a niedziela dla
    małżonki.
    Przysłowie

    Do śmiechu używa sie tylko 12 mieśni; marsowa
    mina wymaga pracy 14 mieśni.
    z podrecznika psychologii

    Dulcis est somnus operanti (z ang. słodki jest sen
    dla pracującego).
    Kohelet

    Gdzie praca, pilnośa na straży, tam sie bieda
    wejśa nie waży.
    Przysłowie polskie

    Gdzie sie z checią zejdzie praca, tam sie hojnie
    trud opłaca.
    Przysłowie

    God sells knowledge for labour and risk. (z ang.
    Bóg sprzedaje wiedze za prace i ryzyko)

    Gwiazdor to człowiek, który latami pracuje jak
    opetany, by zyskaa popularnośa, a potem
    zakłada ciemne okulary, żeby go nie rozpoznano.
    Coco Chanel

    Ilu pracuje w Watykanież Chyba połowa
    zatrudnionych.
    Jan XXIII (Angelo Giuseppe Roncalli,
    1881 - 196ł)

    Im wiecej mamy czasu na wykonanie jakiejś
    pracy, tym wiecej czasu ona nam zabiera.
    Cyril Northcote Parkinson (ur. 1909)

    Im wieksza jest praca, tym są milsze znoje.
    Przysłowie

    It is easier to produce ten volumes of
    philosophical writing than to put one principle into
    practice (z ang. łatwiej jest spłodzia dziesiea
    tomów dzieł filozoficznych, niż zastosowaa jedną
    zasade w praktyce).

    Jak praca dla chleba, tak modlitwa dla nieba.
    Przysłowie

    Jeśli ktoś z modlitwą łączy swą codzienną prace,
    wtedy z jego modlitwy wypływają dobre uczynki i
    zachowanie przykazan i tylko wtedy polecenie
    "zawsze sie módlcie" bedzie spełnione, gdy całe
    życie wierzącego stanie sie jedną, wielką,
    nieustanną modlitwą.
    Orygenes (ok. 185 - ok. 255)

    Jeżeli jutro, bya może, nadejdzie dzien sądu
    ostatecznego, porzucimy chetnie naszą prace dla
    lepszej przyszłości - wtedy, ale nie przedtem.
    Dietrich Bonhoeffer (1906 - 1945)

    Każdy może tworzya byle co i ma prawo bya z
    tego zadowolonym, byle by nie był w swej pracy
    szczerym i znalazł kogoś, który równie kłamliwie
    bedzie to podziwiał.
    Stanisław Ignacy Witkiewicz
    (Witkacy, 1885 - 19ł9)

    Kiedy wszyscy musza żya z pracy, ktoś musi
    także pracowaa.
    Jacek Wejroch

    Klasy to takie grupy ludzi, z których jedna może
    sobie przywłaszczaa prace innej z powodu
    różnicy miejsca zajmowanego przez nią w
    określonym systemie gospodarki społecznej.
    Włodzimierz Iljicz Lenin (Uljanow,
    1870 - 1924)

    Kolana - a nie rozum, albo pióro dają owoc w
    pracy, kazaniach. książkach.
    św. Maksymilian Kolbe

    Kto chce nieba, cierpiea trzeba, a kto chce
    chleba, pracom trzeba.
    Przysłowie

    Kto dotąd kradł, niech już przestanie kraśa, lecz
    raczej niech pracuje uczciwie własnymi rekami,
    by miał z czego udzielaa potrzebującemu.
    Ef 4,28

    Kto mówi: nierządem Polska stoi sam ma nierząd
    w głowie - kto Polske miłuje gorąco i szczerze,
    ten czasu nie traci, do pracy sie bierze.
    Przysłowie

    Kto nie chce pracowaa, ten jeśa nie powinien.
    Przysłowie

    Kto nie chciał pracowaa na chleb, to musi za
    chleb.
    Przysłowie

    Kto nie pracuje, ten nie je.
    Przysłowie

    Kto pracowaa sie nie leni, znajdzie zawsze grosz
    w kieszeni.
    Przysłowie

    Kto pracuje, ten ma.
    Przysłowie

    Kto sie do pracy leni, nie wart jeśa pieczeni.
    Przysłowie

    Kto sie wstydzi pracy, nie wart chleba i kołaczy.
    Przysłowie

    Lenistwo przedłuża czas, pracowitośa go skraca,
    czy czas sam przez sie jest waloremż
    Stefan Kisielewski (Kisiel, Teodor
    Klon, Tomasz Stalinski, 1911 -
    1991)

    Małe żyjątka rozmnażają sie przez podział
    komórek, biurokraci przez podział pracy.
    Jerzy Lewis

    Modlitwą i pracą ludy sie bogacą.
    Przysłowie polskie

    Może sie wydawaa, że dobro jest darem, ale tak
    naprawde jest wynikiem cieżkiej i uczciwej pracy.

    Nawet najwiekszy geniusz nic nie dokaże bez
    pracy i znoju.
    Józef Kremer

    Nie ma nic bardziej niebezpiecznego nad złoto,
    zwłaszcza jeśli nie jest owocem własnej pracy.

    Nie ma pracy, która nie zawierałaby w sobie
    radości, tajemnic i zachety.
    Władimir Lindenber

    Nie mamy prawa cieszya sie szcześciem, jeśli
    nie tworzymy go dokoła nas, podobnie jak nie
    możemy używaa bogactw, których nie
    wypracowaliśmy.
    George Bernard Shaw (1856 - 1950)

    Nie można nazwaa wychowanym nikogo, kto nie
    jest gotów i nie pragnie zrobia swej cząstki pracy
    dla świata i nie ma po temu wykształconej
    zdolności.
    Robert Stephenson Smyth (Baden -
    Powell 1857 - 1941)

    Nie pomoże mu kazanie, kto pracowaa nie chce.
    Przysłowie

    Nie spodziewajcie sie niczego po człowieku, który
    pracuje wyłącznie dla potrzeb własnego życia, a
    nie dla swego trwania w wieczności.
    Antoine de Saint - Exupéry (1900 -
    1944)

    Nulla dies sine linea (z łac. ani jednego dnia bez
    pracy).
    Apelles z Kolofonu (ok. ł80 - ł00
    p.n.e.)

    Opracowanie budżetu panstwa to sztuka
    równomiernego rozłożenia rozczarowan.
    Maurice Stan

    Osobowośa kształtuje sie nie przez piekne słowa
    lecz pracą i własnym wysiłkiem.
    Albert Einstein (1879 - 1955)

    Perfect freedom is reserved for the man who lives
    by his own work and in that work does what he
    wants to (z ang. doskonała wolnośa
    zarezerwowana jest dla tego, kto żyje z własnej
    pracy, a w tej pracy robi to, co chce robia).

    Pieniądz symbolizuje prace. pożywienie,
    najrozmaitsze rodzaje energii. Człowiek wymyślił
    ten symbol dla wygody.
    Stefan Kisielewski (Kisiel, Teodor
    Klon, Tomasz Stalinski, 1911 -
    1991)

    Podjąłem sie tej pracy [...] by za darmo nie
    pożywaa chleba polskiego.
    Gall Anonim (XI/XII w.)

    Praca chroni nas przed potrójnym złem: nudą,
    wystepkiem i głodem.
    Voltaire, Wolter (François Marie
    Arouet 1694 - 1778)

    Praca daje nam wiecej niż wypoczynek. Ona daje
    nam życie.
    Henry Ford

    Praca doskonali cnote.
    Przysłowie

    Praca jest miarą wartości.
    Fryderyk Engels (1820 - 1895)

    Praca jest połową zdrowia.
    Przysłowie szwedzkie

    Praca ludzi wzbogaca.
    Przysłowie

    Praca sama sobie płaci.
    Przysłowie

    Praca to koniecznośa; jej brak jest cierpieniem,
    nigdy dobrodziejstwem.
    Lew Mikołajewicz Tołstoj (1828 -
    1910)

    Praca z ochotą przerabia słome w złoto.
    Przysłowie

    Pracowitemu żaden dzien nie jest za długi.
    Przysłowie

    Pragnienie uśmierza leniucha, bo jego rekom nie
    chce sie pracowaa.
    Prz 21,25

    Prawdziwe szczeście jest rzeczą wysiłku, odwagi
    i pracy.
    Honoré de Balzac (1799 - 1850)

    Proś Boga o błogosławienstwo dla twojej pracy,
    ale nie żądaj, aby ją także wykonał.
    Karl Heinrieh Waggerl (1897 - 197ł)

    Przyja1n to nie tylko wspaniały prezent, lecz
    także ustawiczna praca.
    Ernst Zacharias

    Qui non laborat, non manducet (z łac. kto nie
    chce pracowaa, niech nie je)
    św. Paweł z Tarsu (ok. 8 - ok. 67)

    Skłonności do próżnowania trzeba przezwycieżya
    pracą.
    Seneka Młodszy (Filozof, Lucius
    Annaeus Seneca, ok. ł - 65 p.n.e.)

    Some people always look for a job and always
    avoid work (z ang. niektórzy ludzie zawsze
    szukają posady i zawsze unikają pracy).

    Szczeście mniej zależy od pracy niż
    nieszczeście od lenistwa.

    Szerzenie niewiedzy o wszechświecie musi bya
    także naukowo opracowane.
    Stanisław Jerzy Lec (pierw. de
    Tusch - Letz, 1909 - 1966)

    Światło wieczne daje nie racje życia i pracy, ale
    pełnie, która pozwala obya sie bez tej racji.
    Simone Weil (1909 - 194ł)

    Tak pracowaa, jakby sie miało żya wiecznie. Tak
    modlia sie, jakby sie musiało codziennie umieraa.
    św. Jan Bosco

    Talent wypracowuje, geniusz stwarza.
    Robert Schumann

    There are only three ways by which an individual
    can get rich: by work, by gift, or by theft (z ang.
    istnieją tylko trzy sposoby wbogacenia sie: przez
    prace, przez podarunek albo przez kradzież.

    There are only two sure means of forgetfulness
    known to man: work and drink, and, of the two,
    work is the more economical (z ang. ludziom są
    znane tylko dwa skuteczne sposoby
    zapomnienia: praca i alkohol, a z tych dwóch
    praca jest ekonomiczniejsza.

    Trzeba tak sie modlia, jakby cała praca była
    bezużyteczna i tak pracowaa, jakby wszystkie
    modlitwy były na nic.
    Marcin Luter (Martin Luther, 148ł -
    1546)

    Ty sprawiasz, że rośnie trawa dla bydła i ziele dla
    pracy człowieka, aby z ziemi dobywał chleb.
    Ps 104,14

    Tylko praca daje okazje odkrya nam nas samych,
    pokazaa to, czym naprawde jesteśmy, a nie tylko
    to, na co wyglądamy.
    Joseph Conrad (właśa. Teodor Józef
    Konrad Korzeniowski, 1857 - 1924)

    Uważajcie na siebie, abyście nie utracili tego,
    coście zdobyli pracą, lecz żebyście otrzymali
    pełną zapłate.
    2 J 0,8

    W Bogu nadzieja, w pracy korzyśa,
    Przysłowie

    W emeryturze nie ma nic złego, pod warunkiem,
    że nie dopuścimy, aby nam przeszkadzała w
    pracy.
    Benjamin Franklin (1706 - 1790)

    W naturze ludzkiej leży, że odpoczynek po jednej
    pracy znajdujemy tylko w pracy innej.
    Anatol France (François Anatole
    Thibault, 1844 - 1924)

    Wiekszego trudu potrzeba do zwycieżania wad i
    namietności, niż do d1wigania najcieższych
    znojów i trudów pracy fizycznej.
    Tomasz a Kempis (Tomasz
    Hemerken, 1ł79 - 1471)

    Wiele jest prac, których nie możesz wykonaa,
    dopóki sie nie odważysz, lecz jeszcze wiecej
    takich, których sie nie nauczysz, nie wykonując.
    Przysłowie armenskie

    Z nauką jest jak z wiosłowaniem pod prąd. Skoro
    tylko zaprzestaniesz pracy, zaraz spycha cie do
    tyłu.
    Benjamin Britten

    Z przeszłości ucz sie, a przyszłośa zdaj Bogu,
    cnotliwie pracuj na ojcowskim progu.
    Przysłowie polskie

    Za cene pracy sprzedają nam bogowie wszelkie
    dobro.
    Epicharm (VI/V w. p.n.e.)

    Zachecam was, abyście coraz bardziej sie
    doskonalili i starali zachowaa spokój, spełniaa
    własne obowiązki i pracowaa własnymi rekami,
    jak to wam nakazaliśmy.
    1 Tes 4,11

    Żadnej pracy nie schod1 z drogi; nawet wtedy,
    gdy sobie wmówisz, że przerasta ona twoje siły.
    Jan od Krzyża

    sortowane po cytacie.
    zrodlo: internet
    --
    "For a word to be spoken," Ged answered slowly,
    "there must be silence. Before, and after." [ uk le guin ]

  • 8. Data: 2002-03-23 09:19:43
    Od: "Seb" <s...@p...onet.pl>

    > Jeśli "a" oznacza szczeście, to a=x+y+z; x - to
    > praca, y - rozrywki, z - umiejetnośa trzymania
    > jezyka za zebami.
    > Albert Einstein
    [ciach!!!]
    PW - trzeba bylo na priva a nie na grupe
    bez przesady!!!
    seb

  • 9. Data: 2002-03-23 10:00:23
    Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl>

    > Pilnie poszukuję aforyzmów, złotych myśli na temat pracy. Proszę o pomoc.

    Zasłyszane, znalezione, własne:
    ---

    Każdy sukces ma wielu ojców, zaś porażka tylko jednego.

    Nigdy nie ma czasu aby cos zrobić porządnie, ale zawsze jest czas potem,
    aby to przekonstruowac lub zrobic od nowa.

    Potrzeba jest matka wynalazków, zas ich ojcem zwyczajne lenstwo.

    Człowiek rodzi sie zmęczony i żyje aby odpocząć.

    Kochaj łózko swoje jak siebie samego.

    Odpoczywaj w dzień abys spać mógł w nocy.

    Jeśli widzisz kogoś odpoczywajacego pomóż mu.

    Praca jest męczaca.

    Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, bedziesz miał dwa dni wolnego.

    Jeśli zrobienie czegoś sprawia ci trudność, pozwól zrobić to innym.

    Nadmiar odpoczynku nikogo nie doprowadził do śmierci.

    Kiedy ogarnia cię ochota do pracy, usiądz i poczekaj, aż ci przejdzie.

    Praca uszlachetnia, lenistwo uszczesliwia.

    Praca tak fascynuje ze moznasie jej przygladac godzinami.

    Teoria: wszystko wiemy, nic nie działa. Praktyka: Wszystko działa, ale
    nie wiemy dlaczego. Tu łaczy sie teorię z praktyką: nic nie działa i nie
    wiemy dlaczego.

    ----

    :-) P.J.

  • 10. Data: 2002-03-25 08:35:21
    Od: "TP Net" <c...@p...onet.pl>

    > Pilnie poszukuję aforyzmów, złotych myśli na temat pracy. Proszę o pomoc.

    Lepszy duzy brzuch od lezenia niz maly garb od pracy
    :-))

    CC