    From: Fragi <s...@o...pl>
    Subject: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.rec.kuchnia,pl.sci.psychologia
    Date: Fri, 28 Nov 2014 15:17:22 +0100

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 07:54:29 +0100, Chiron napisał(a):

    > Użytkownik "Fragi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Rtęć zawierają świetlówki- czyli także te obecnie rozpowszechnione
    > energooszczędne żarówki. Do LEDów zastrzeżenie główne jest takie, że w
    > zasadzie emitują światło w wąskim zakresie widma widzialnego (zauważ proszę,
    > że żarowa żarówka emituje całe, ciągłe widmo widzialne- jak ognisko). Jest
    > więc szkodliwa dla wzroku.

    Mój wzrok i tak jest tysiac razy bardziej zagrożony innymi czynnikami,
    ogromnie szkodliwymi, więc żarówki ledowe to dla mego wzroku pikuś :)
    Żarówki ledowe mają za to inne zalety (m.in. zdrowotne właśnie), a z tą
    szkodliwoscią dla wzroku to też dziesiątki różnych teorii.

    > Ten film pokazuje też dwulicowość etatowych "obrońców" środowiska- jak
    > Greeanpeace.
    > Jeśli interesują Cię informacje o LEDach- to w tym filmie ich nie ma.

    Tak, interesuje mnie info o ledach wyłącznie. Dzięki :)

    --
    Pozdrawiam,
    M.