  • Data: 2014-12-02 23:28:51
    Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-26 19:18, XL pisze:

    > PS. Mój spory zapas tradycyjnych żarówek szybko topnieje - od czasu zmiany
    > napięcia na 230V żarówki tradycyjne wytrzymują najwyżej 3-4 tygodnie, po
    > czym (co ciekawe ZAWSZE w momencie włączenia swiatła) nagle się z hałasem
    > przepalają.

    Kupuję "zwykłe" żarówki w Castoramie albo w Selgorosie.
    Zamiast "zwykłych" żarówek stosuję czasami halogenowe -
    mają takie samo widmo światła (żarowe), a są nieco bardziej
    wydajne i też nie zawierają rtęci.
    To, że żarówka pęka niemal zawsze przy włączaniu światła,
    to nie żaden spisek czy coś podobnego - tak po prostu jest.

    Pozdrawiam,
    ŁK