    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Cięcie wiśni.
    Date: Thu, 9 Jul 2015 22:26:32 +0200

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Właściwie nie powinienem się wypowiadać w tej kwestii albowiem
    > jestem zwolennikiem wycinania (usuwania) a nie cięcia wiśni. Nad naszymi
    > działkami grasują setki drozdów, szpaków i kwiczołów, które nawet nie
    > pozwalają dojrzeć żadnym owocom a czereśniom i wiśniom w szczególności.
    > Dodatkowy problem to monilioza. W tej niełatwej sytuacji dla miłośnika
    > owoców i nalewek z wiśni pozostaje zaproponowany przez użytkownika
    > Sokołowskiego szlachetny sposób rekreacji polegający na udaniu się na
    > rynek i zakup stosownej ilości owoców.
    > Pozdrawiam rezygnacyjnie Ja...cki

    Wspomniany użytkownik proponowwał[1] też inne rozwiązania, szlachetnością
    przewyższające inne, łącznie z wyżej wymienionym. Wadę ma ono jedną -- też
    trzeba piłą machać, jednak mniej, przez co można odczyć pewien niedosyt.

    Rada była taka, aby wedle owocującego drzewa zamocować wcześniej, nie
    dalej jak wiosną, budkę dla onych szpaków. Nie dla wszystkich, dla dwóch
    jeno. Gdy już tam zamieszkają i zaczną sobie jaja robić, odpędzą całą
    konkurencję. Bo taki szpak ogrodnika, to sam nie zje, a drugiemu nie da.
    To znaczy trochę zje, lecz wszystkiemu rady nie da.

    Bibliografia:
    [1] Sokołowski J. "Re: Jak odstraszać szpaki, kawki itp z czareśni?",
    17.06.2012, pl.rec.ogrody, <s...@f...lasek.waw.pl>

    Jarek

    PS
    Na rynku nastąpiły ostatnimi laty daleko idące zmiany. Wiśniówka jest
    teraz w ciągłej sprzedaży.

    --
    Raz trafił frant na franta
    I wyciął mu kuranta