    From: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Do klientow BPH PBK - pytanie
    Date: 15 Oct 2003 08:06:25 +0200
    Sender: marcink@cauchy

    > Przyszedl mi liscik z banku, w ktorym mowa o tym, ze moja
    > dotychczasowa Visa Electron po zakonczeniu okresu waznosci zostanie
    > zastapiona przez Maestro. Jezeli zas nie chce, aby tak sie stalo,
    > mam dac odpowiedz do konca pazdziernika. Nie mam pojecia, czym sie
    > roznia te karty i ktora z nich jest lepsza (wady, zalety). Stad
    > pytanie, co zrobic: pozostac przy VE, czy zgodzic sie na Maestro?

    W polskich warunkach różnicy praktycznie nie ma, tak VE jak Maestro to
    karty płaskie, nie znam żadnego przypadku sklepu czy bankomatu który
    akceptowałby jeden rodzaj a drugiego nie. Jakaś różnica pojawia się
    dopiero przy wyjeździe za granicę i wypłatach z tamtejszych bankomatów
    lub płaceniu w tamtejszych posach. Visa jest rozliczania 'via dolary'
    a Maestro 'via Euro'. Przy wyjazdach na zachód Europy korzystniejsze
    jest to drugie rozwiązanie, bo mamy jedno przewalutowanie mniej.

    PS Oczywiście warto sprawdzić, czy bank nie zmienia przy okazji
    wysokości prowizji za wydanie karty, wypłaty z bankomatów itp.