  • 1. Data: 2003-10-15 05:52:48
    Temat: Do klientow BPH PBK - pytanie
    Od: "ls" <s...@u...krakow.pl>

    Czesc
    Przyszedl mi liscik z banku, w ktorym mowa o tym, ze moja dotychczasowa Visa
    Electron po zakonczeniu okresu waznosci zostanie zastapiona przez Maestro.
    Jezeli zas nie chce, aby tak sie stalo, mam dac odpowiedz do konca
    pazdziernika.
    Nie mam pojecia, czym sie roznia te karty i ktora z nich jest lepsza (wady,
    zalety).
    Stad pytanie, co zrobic: pozostac przy VE, czy zgodzic sie na Maestro?
    pozdr.
    ls

  • 2. Data: 2003-10-15 06:06:25
    Temat: Re: Do klientow BPH PBK - pytanie
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > roznia te karty i ktora z nich jest lepsza (wady, zalety). Stad
    > pytanie, co zrobic: pozostac przy VE, czy zgodzic sie na Maestro?

    W polskich warunkach różnicy praktycznie nie ma, tak VE jak Maestro to
    karty płaskie, nie znam żadnego przypadku sklepu czy bankomatu który
    akceptowałby jeden rodzaj a drugiego nie. Jakaś różnica pojawia się
    dopiero przy wyjeździe za granicę i wypłatach z tamtejszych bankomatów
    lub płaceniu w tamtejszych posach. Visa jest rozliczania 'via dolary'
    a Maestro 'via Euro'. Przy wyjazdach na zachód Europy korzystniejsze
    jest to drugie rozwiązanie, bo mamy jedno przewalutowanie mniej.

    PS Oczywiście warto sprawdzić, czy bank nie zmienia przy okazji
    wysokości prowizji za wydanie karty, wypłaty z bankomatów itp.

  • 3. Data: 2003-10-15 06:30:10
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

    Dodam tylko, ze w Europie Zachodniej latwiej (czesciej) mozesz zaplacic
    maestro niz VC.

    Fajas

  • 4. Data: 2003-10-15 11:31:23
    Od: "ls" <s...@u...krakow.pl>

    Użytkownik "Fajas" <s...@m...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Dodam tylko, ze w Europie Zachodniej latwiej (czesciej) mozesz zaplacic
    > maestro niz VC.

    Dzieki Wszystkim za pomoc
    pozdr.
    ls

  • 5. Data: 2003-10-15 12:18:54
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 15 Oct 2003 07:52:48 +0200, ls napisał(a):
> [...]
    > Electron po zakonczeniu okresu waznosci zostanie zastapiona przez Maestro.
    > Jezeli zas nie chce, aby tak sie stalo, mam dac odpowiedz do konca

    W Polsce - bez różnicy.
    Za granicą... jeśli do płatności bezgotówkowych to lepsze Maestro (bo
    przeliczane przez Euro). Jeśli do wypłat gotówkowych, to obie bezużyteczne
    (koszmarne prowizje) i trzeba zabrać z sobą inną kartę.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 6. Data: 2003-10-15 12:43:46
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

> [...]
    > a Maestro 'via Euro'. Przy wyjazdach na zachód Europy korzystniejsze
    > jest to drugie rozwiązanie, bo mamy jedno przewalutowanie mniej.

    Nieprawda - co powiesz o Visach rozliczanych w euro (VW, Multi, niedługo
    mbank)?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2003-10-15 12:48:21
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał:
    > Nieprawda - co powiesz o Visach rozliczanych w euro (VW, Multi, niedługo
    > mbank)?

    Ja już mam VE mB rozliczaną w Euro ;P
    ;-)))