  • Data: 2024-04-25 16:55:23
    Temat: Re: Dostałem nową kartę
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Apr 2024 14:21:36 +0200, _Master_ wrote:

    > Dziś miałem potrzebę zapłacenia gotówką.
    > Chyba pół roku mi się to nie zdarzyło.

    Czyli płacisz ... a, telefonem.

    > Galaxy S10E Nie jest wypasiony ale mógłbym parodaować z telefonem za 5
    > tysi. i to by obnażało argumenty że strach nosić gotówkę.

    No cóż, telefon wedle potrzeb, portfel wedle potrzeb :-)

    > Wiem ale nie muszę nosić karty albo pamiętać o limitach czy innych
    > warunkach. Mamy domu jedno konto z żoną i jednymi warunkami

    Mozna mieć dwie karty do wspólnego konta.

    > Blikiem

    A to dyskusja o wyższosci blika nad kartami?
    Czy gotówki?

    Blik ma podobne zalety jak karta, ma tez wady.

    > Ile razy dziennie to robisz?
    > Ja penie średnio 2 razy
    >
    > Dla formalności muszę podać argument psychologiczny.
    > Jak płacę blikiem to wchodzę do aplikacji banku i widzę stan konta.

    Chyba wiele umożliwia wyswietlenie kodu przed zalogowaniem.
    I widzisz lub nie widzisz :-)
    Co prawda zazwyczaj można też wyświetlanie stanu bez zalogowania
    właczyc.

    > Tak wiem... Niektórzy uznają że to na nich nie działa tak samo jak brak
    > skuteczności reklam ;-)
    > Ja parę/parenaście procent OSZCZĘDZAM ;) czyli wydaję mniej niż ułomność
    > ludzka PODPOWIADA ;-)

    A my/ja sie nie ograniczamy. Tzn ja sie ograniczam na etapie wstępnym
    - pytam się "no i po co ci to?" :-)
    Albo "po cholerę ci telefon za 5 tys?".
    Ale jak naprawde potrzeba, to sobie kupię.
    I wtedy KK się może przydać, bo kredyt jest pod ręką.

    Ale karta debetowa przecież działa tak samo.
    Sie przy kasie dowiadujesz, ze nie zapłacisz :-)

    Aaa, moze troche gorzej, bo Ty patrzysz ile na koncie zostało,
    i jak za mało, to .... nie kupujesz, czy kupujesz za miesiąc?
    W sumie z kartami można podobnie.
    Była jeszcze karta Getinu z wyswietlaczem, ale to raczej unikat.

    Ale ale ... jak ty chcesz oszczędzic, jak masz wspólne konto z żoną?
    Zobaczy sukienkę czy buty, i koniec oszczędzania:-)

    J.