  • Data: 2015-07-06 12:47:15
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: "MarekZ" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:559a495c$0$8375$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Ja tam mysle, ze najwiekszy klopot to ma Grecja. Ciekawe co z tego bedzie.
    >
    > "Eurosojusz" - masz na mysli Unie Europejska, czy walutowy sojusz euro?
    >
    > Bo nawet jesli Grecja wroci do drachmy ... czy to jej pomoze ?
    >
    > Pojutrze sie dowiemy. Ale mysle, ze stanowisko sie usztywni - zadnej kasy
    > bez reform, bo to nie ma sensu, wszystko przejedza.
    > Czy sie zgodza na reformy pozorowane ?
    >
    > gotowki w euro moze im zabraknac lada dzien.

    J.

    Tak - gotówki w euro w przypadku odblokowania dostępu do wypłat im zabraknie
    w skali godzin, bo niestety "run na banki" jest nie do uniknięcia. Haircut
    depozytów - nie powinni się na to decydować i raczej nie zdecydują się. Mają
    zatem dwa wyjścia: drachma albo wewnętrzne "przymusowe" obligacje w euro
    zamiast pieniędzy.

    Grecja MUSI wrócić do drachmy i próbować pozostać jak najdłużej się da w
    systemie dwuwalutowym. Powinni już od wczoraj te nowe drachmy drukować.
    Oczywiście formalnie wobec Eurosojuzu jak najbardziej powinni mówić to co
    mówią, czyli że nie mają zamiaru tworzyć alternatywy wobec euro. To wg mnie
    polepsza ich pozycję w negocjacjach. Każde inne rozwiązanie oprócz nowej
    drachmy wg mnie będzie dla Grecji niekorzystne.

    Grecja oczywiście ma kłopot, ale nie tak duży jak Eurosojuz. Przez Eurosojuz
    rozumiem całą EU. Wg mnie jest to pierwsza jaskółka jej nieuchronnego
    rozpadu, zapewne w jakiejś formie przetrwa, ale bardzo zawężonej.
    Najbardziej mnie dziwi ta brukselska konsternacja. Owszem, mogą być
    zaskoczeni skala porażki, ale jeżeli myśleli, że wygrają to referendum, to
    tam chyba jakaś negatywna selekcja po inteligencji występuje.

    Grecja "nie chce robić reform"... To nie jest wcale takie proste. Czy wiesz,
    ze jednym z wymogów wierzycieli było dodatkowe opodatkowanie zysków
    przedsiębiorstw z roku ubiegłego? czyli ci to zarobili teraz, post factum,
    muszą się złożyć na europejskie i międzynarodowe za przeproszeniem
    instytucje finansowe. czy wiesz, że zmuszali ich do podwyższenia VAT?

    Co się teraz stanie? Eurosojuz zapewne będzie próbował odebrać poparcie
    Greków ich rządowi. EBC jeszcze nie odpowiedział na wniosek Greków i
    przedłużenie kroplówki dla banków. Raczej odmówi.

    ECB i IMF dawali Grecji kredyty doskonale zdając sobie sprawę, że one nigdy
    nie zostaną spłacone. Liczyli chyba po prostu na odsetki na wieki wieków i
    takie częściowe uzależnienie od nich poprzez kolejne refinansowania. A tu
    nagle dupa.

    Czy ktokolwiek może wierzyć, że tak GIGANTYCZNA porażka może być wyłącznie
    wynikiem manipulacji (do czego usiłuje przekonywać Eurosojuz)? Znowu w
    Brukseli lepiej wiedzieli co dla Greków lepsze i chcieli im pomóc, a ci
    biedni i głupi Grecy sami sobie chcą krzywdę zrobić? :)