  • Data: 2015-07-06 13:52:14
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

    >Tak - gotówki w euro w przypadku odblokowania dostępu do wypłat im
    >zabraknie w skali godzin, bo niestety "run na banki" jest nie do
    >uniknięcia.

    Ja tam mysle, ze nawet przy tym limicie 60 euro dziennie, to wyciagaja
    gotowke na potege ...

    >Haircut depozytów - nie powinni się na to decydować i raczej nie
    >zdecydują się. Mają zatem dwa wyjścia: drachma albo wewnętrzne
    >"przymusowe" obligacje w euro zamiast pieniędzy.

    Jesli jednak wroca do drachmy, to trzeba bedzie wymienic te euro na
    drachmy.
    A potem drachme zdewaluowac.
    A ludzie nieglupi, wczesniej wyplaca ... o ile sie tylko da :-)

    >Grecja MUSI wrócić do drachmy

    Musi, musi ... jedyny zysk moga miec na dewaluacji, co sie sprowadza
    do tego samego, co obnizenie zarobkow i oszczednosci.
    Ale jest lepiej akceptowalne spolecznie.

    >i próbować pozostać jak najdłużej się da w systemie dwuwalutowym.
    >Powinni już od wczoraj te nowe drachmy drukować. Oczywiście formalnie
    >wobec Eurosojuzu jak najbardziej powinni mówić to co mówią, czyli że
    >nie mają zamiaru tworzyć alternatywy wobec euro. To wg mnie polepsza
    >ich pozycję w negocjacjach.

    No ale eurosojusz taki glupi ? Poza tym jak chcesz to ukryc ?

    >Grecja oczywiście ma kłopot, ale nie tak duży jak Eurosojuz. Przez
    >Eurosojuz rozumiem całą EU. Wg mnie jest to pierwsza jaskółka jej
    >nieuchronnego rozpadu, zapewne w jakiejś formie przetrwa, ale bardzo
    >zawężonej.

    No wiesz, kraje z wlasna waluta w EU istnieja i maja sie dobrze .. z
    drugiej strony wyjscie Grecji z EU, to dopiero moze byc dla niej
    nieszczescie ...

    >Najbardziej mnie dziwi ta brukselska konsternacja. Owszem, mogą być
    >zaskoczeni skala porażki, ale jeżeli myśleli, że wygrają to
    >referendum, to tam chyba jakaś negatywna selekcja po inteligencji
    >występuje.

    No wiesz, sondazowe doniesienia z poprzedniego tygodnia pokazywaly
    duze zwroty.
    Z drugiej strony podobne scenariusze musieli rozwazac od dawna, a
    bardzo powaznie odkad Tsipras wygral wybory.

    A tak, to sie chyba tylko upewnili, ze Grecy nie chca zadnych reform.

    >Grecja "nie chce robić reform"... To nie jest wcale takie proste. Czy
    >wiesz, ze jednym z wymogów wierzycieli było dodatkowe opodatkowanie
    >zysków przedsiębiorstw z roku ubiegłego? czyli ci to zarobili teraz,
    >post factum, muszą się złożyć na europejskie i międzynarodowe za
    >przeproszeniem instytucje finansowe. czy wiesz, że zmuszali ich do
    >podwyższenia VAT?

    A jak to sobie inaczej wyobrazasz ?
    Trzeba ciac wydatki i podnosic przychody.

    >Co się teraz stanie? Eurosojuz zapewne będzie próbował odebrać
    >poparcie Greków ich rządowi. EBC jeszcze nie odpowiedział na wniosek
    >Greków i przedłużenie kroplówki dla banków. Raczej odmówi.
    >ECB i IMF dawali Grecji kredyty doskonale zdając sobie sprawę, że one
    >nigdy nie zostaną spłacone. Liczyli chyba po prostu na odsetki na
    >wieki wieków i takie częściowe uzależnienie od nich poprzez kolejne
    >refinansowania. A tu nagle dupa.

    Nie wiem na jakich zasadach dziala ECB, ale mozesz miec racje.
    Tak dziala ten amerykanski FED - pozycza na wieczne nieoddanie, ale na
    procent.
    IMF to juz chyba nie calkiem tak.

    Tylko ze to tak mozna brac pieniadze, o ile dopasowujesz sie do
    inflacji euro.
    Grecja najwyrazniej to przekroczyla.

    >Czy ktokolwiek może wierzyć, że tak GIGANTYCZNA porażka może być
    >wyłącznie wynikiem manipulacji (do czego usiłuje przekonywać
    >Eurosojuz)? Znowu w Brukseli lepiej wiedzieli co dla Greków lepsze i
    >chcieli im pomóc, a ci biedni i głupi Grecy sami sobie chcą krzywdę
    >zrobić? :)

    Tylko, ze to referendum czysto populistyczne. Pytasz sie narod, czy
    chce byc piekny i bogaty, czy biedny i brzydki, to wiadomo co odpowie.
    No chyba, ze jest na tyle swiadomy, ze potrafi odroznic piekne hasla
    od twardej rzeczywistosci.
    Grecy chyba jeszcze nie potrafia ... tylko ciekaw jestem na jak dlugo
    Tsiprasowi pieknych hasel wystarczy...

    J.