    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <mnj51e$hgk$1@srv13.cyf-kr.edu.pl> <mnj6fq$51u$1@node1.news.atman.pl>
    <mnj6on$ig3$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <5...@g...com>
    <mnj96t$jsq$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <3...@g...com>
    <mnjmm8$lok$2@node1.news.atman.pl> <mnk3vp$ub9$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <9...@g...com>
    <559e5850$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
    <559e9551$0$8369$65785112@news.neostrada.pl>
    <559ef394$0$2193$65785112@news.neostrada.pl>
    <mno0cm$9ju$1@srv.chmurka.net>
    <55a00e83$0$2209$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnqku2$clc$1@srv.chmurka.net>
    <55a11728$0$2203$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <55a82df1$0$27530$65785112@news.neostrada.pl>
    <mo9lju$31m$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    Subject: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Date: Fri, 17 Jul 2015 12:36:57 +0200

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości grup
    >[...]
    >Serio tak było?
    >10x to wskaźnik inflacji 900%, a nie ma takich historycznych
    >wskaźników oficjalnych, ani nawet choćby zbliżonych.

    Ale sa takie
    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=3381

    przecietne zarobki miesieczne:

    1970 2235
    1975 3913
    1980 6040
    1990 1 029 637
    1991 1 770 000

    Prosze pamietac, ze to srednie z calego roku - dynamika w 89/90 mogla
    zaskoczyc.

    Pamietam, ze gdzies w ~1987 stac mnie bylo na jezdzenie taksowkami ze
    stypendium - tanio bylo :-)

    Owszem, gdzies w 1990 sila nabywcza tej zlotowki mocno wzrosla -
    wczesniej pensja to bylo ~15$, a potem nagle zrobilo sie ponad 100.
    Zywnosc chyba podrozala adekwatnie, lodowki, pralki, telewizory itp -
    chyba tez, bo nagle sie pojawily w sklepach, ale komputery to
    relatywnie potanialy ... ale w koszyku dobr do inflacji to ich chyba
    nie bylo ... cos mi sie widzi, ze mieszkan tam tez nie ma...

    A przed 1989 - z jednej strony strajki, z drugiej utrzymanie sluzb, a
    z trzeciej - Jaruzelski topil "nawis inflacyjny", czyli pieniadze
    ktore wczesniej wydrukowal, a ktore nie mialy pokrycia w towarze.

    I tak moze wygladac kurs greckiej drachmy, jak sie nie beda pilnowac.
    Co prawda ... ponoc udalo im sie domknac juz wczesniej budzet
    pierwotny, czyli wydatki panstwa bez uwzglednienia odsetek od
    kredytow.
    Ale patrzac na kwoty zadluzenia cos w to watpie ...

    J.