  • Data: 2005-05-07 13:52:40
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: mariposa doux <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > Art, 135 kw: Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie
    > handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa
    > przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez
    > uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze
    > grzywny.

    To zapytam o interpretacje, bo: "Bez uzasadnionej przyczyny" - ale np.
    podejrzenie barmana, ze kupujacy alkohol nie ma 18 lat jest juz
    "uzasadniona przyczyna" zeby nie sprzedac mu alkoholu. I nie musi prosic
    o legitymowanie sie dowodem. Tak?
    Skoro nie moze prosic o okazanie dowodu, to jak ma stwierdzic, czy jego
    "uzasadniona przyczyna - podejrzenie" jest sluszne czy nie? Za sprzedaz
    nieletniemu chyba cos grozi...

    > Art. 138 kw: Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i
    > pobiera za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    > uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
    > podlega karze grzywny.

    Wlasnie interesuja mnie te "usazadnione przyczyny". Co nia jest a co nie
    jest. Np. byl koles tydzien temu na imprezeie w klubie i tak sie spil,
    ze zaczepial klientow a ostatecznie zanieczyscil lokal. Wywiziono go
    finalnie na izbe. Dwa tygodnie temu chce wejsc, ale bramka odmawia
    wpuszczenia, gdyz trafil na liste tych klientow nie obslugujemy. Bramka
    ma uzasadniona przyczyne (zdarzylo sie poprzednio), ze klient znow moze
    stwarzac problemy. To maja go wpuscic mimo wszystko?

    Pozdr

    PS. Hmmm, ciekawy watek sie tu zakradl, jak sie nie interesuje prawem to
    chyba zaczne ;)

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz