    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Inernet
    Date: Tue, 25 Oct 2016 13:58:55 +0200
    <8Tcvq1spI5v8Nv8%gof@news.chmurka.net> <nund80$r83$1@node1.news.atman.pl>
    <nunfsb$86k$4@node1.news.atman.pl> <nung2q$u88$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 25.10.2016 o 13:35, Liwiusz pisze:

    > I jest na to paragraf, tak jak na utwory?

    Skoro ścigają "chińczyków" z podróbkami, czasem nawet w kominiarkach, to
    pewnie jest. Pewnie nawet lepszy niż na kilka filmów na dysku, których
    to posiadanie jest tak samo legalne jak podróbki rolexa.

    Trzymajmy się tego Autodesku - wyliczali, że tracą miliardy, zmienili
    zdanie i okazało się, że jednak na tym zyskują. Więc znaczy, że albo
    poprzednie wyliczenia albo te teraz są z dupy wzięte. A przypominam, że
    zasadniczo jak nie wiadomo które są wzięte z dupy, to obowiązuje
    domniemanie niewinności i należy przyjąć te bardziej korzystne dla
    obwinionego:P

    > Ściągając OS nie osiągam korzyści majątkowej, ponieważ wartość rynkowa
    > tego oprogramowania to 0zł.

    Wiem. Podobnie jak wartość rynkowa filmu wokół którego toczy się
    dyskusja jest nieznana, natomiast prawdopodobnie wynosi koło zera (jakby
    sprzedawali za złotówkę, to prawdopodobnie tiktaki na półce obok
    ciszyłyby się większym powodzeniem).

    Albo inaczej - jakby sprzedawali DVD za 50 PLN (oczywiście bez
    powodzenia) to jaka jest wartość rynkowa tego gniota? Jak się zmienia
    jeśli ktoś go wrzucił w torrenty a jak jeśli dołączą go za free do
    "Twojego Imperium"?

    Ogólenie śliski temat. Kancelaria korzysta z tego, że ktoś się
    przestraszy i pójdzie na ugodę. Na żadne odszkodowanie czy
    zadośćuczynienie wyrokiem sądu nie liczą, bo wiedzą że w rzyciu (nie
    poprawiać) swoich strat nie udowodnią (bo są one z rzyci wzięte i każdy
    to udowodni - jak wyżej). Zna ktoś jakąś sygnaturę akt, gdzie nakazali
    jakieś zadośćuczynienie ze względu na utratę dochodu przez piractwo?

    Shrek