    Subject: Re: Inernet
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <8Tcvq1spI5v8Nv8%gof@news.chmurka.net> <nund80$r83$1@node1.news.atman.pl>
    <nunfsb$86k$4@node1.news.atman.pl> <nung2q$u88$1@node1.news.atman.pl>
    <nunhdv$86k$5@node1.news.atman.pl> <nunhq5$9c$1@node1.news.atman.pl>
    <nunipg$lf8$1@node2.news.atman.pl> <nunj0a$1hp$1@node1.news.atman.pl>
    <nunkbe$mes$1@node2.news.atman.pl> <nunleg$436$1@node1.news.atman.pl>
    <nuohv0$l9a$1@node2.news.atman.pl> <nuoigp$2rt$1@node1.news.atman.pl>
    <nuoj7m$l9a$2@node2.news.atman.pl>
    <5810bc93$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <nuqkfi$jq$2@node1.news.atman.pl>
    <5811d749$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <5811deab$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>
    <5811e862$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <5811ef85$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <5811f896$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    From: z <...@...pl>
    Date: Thu, 27 Oct 2016 18:19:42 +0200

    W dniu 2016-10-27 o 14:52, J.F. pisze:
    > Chyba zbyt daleko wysuniety wniosek.
    > Ze to "komercyjny" film to wiesz/widzisz, a takowe raczej nie sa
    > wystawiane na YT czy innych serwerach przez ich autorow.

    Ja mam to sprawdzać? Karze podlega ten co udostępnił to jego broszka.
    Ja mam dozwolony użytek osobisty wszystkiego tego co zostało
    upublicznione :-)

    > Ale nic nie wskazuje, ze wystawiona przez aktualnego posiadacza PA czy
    > legalnie na podstawie stosownej licencji ?

    Mogę się cokolwiek domyślać ale jak mam 4 powyższe pliki i nie jest to
    tydzień po premierze... to ja mam to sprawdzać?
    Ja mam dozwolony użytek osobisty wszystkiego tego co zostało
    upublicznione :-)

    > Choc w bardzo podobnym, acz nieco innym przypadku - kupiles przedmiot na
    > allegro, wystawiony, z fotografiami, a potem pech - skradziony.
    > I w tym przypadku bedziesz sie zaslanial, ze nic wskazywalo na to, ze
    > kradziony ... ale zapis o paserstwie nic nie mowi o swiadomosci :-)

    Nie znam się na tych sprawach ;-)
    Będę karany za to że kupiłem w dobrej wierze? Czy tylko mi ten przedmiot
    zabiorą i zwrócą właścicielowi a ja od złodzieja będę domagał się zwrotu
    kasy?
    Pytam bo się nie znam. Nie obracam się w takich kręgach ;-)

    > A to raczej bez znaczenia - kopia jest kopia, nie musi byc identyczna z
    > kopia, z ktorej skopiowano :-)

    O widzisz. I tu nie da się rozróżnić czy ta kopia powstała z legalnego
    źródła czy nielegalnego.
    Chyba jest jeszcze domniemanie niewinności? :-)

    > A to akurat bardzo proste - prosze podac imie, nazwisko i adres tego
    > znajomego.
    > Potem sie go wezwie, spyta czy on umiescil, z kim sie podzielil, i
    > oskarzy, jak sie okaze, ze tysiace pobraly :-)

    Etam Szukaj wiatru w polu... :-)

    > Ale w ktora strone ma ogarniac - zakaz kopiowania, czy dowolnosc
    > sciagania :-)

    Dostosować jedno do drugiego. To można łatwo zrobić z pożytkiem dla obu
    stron.

    I cały czas pamiętając o podatku od czystych nośników który cały czas
    płacimy.