    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <8Tcvq1spI5v8Nv8%gof@news.chmurka.net> <nund80$r83$1@node1.news.atman.pl>
    <nunfsb$86k$4@node1.news.atman.pl> <nung2q$u88$1@node1.news.atman.pl>
    <nunhdv$86k$5@node1.news.atman.pl> <nunhq5$9c$1@node1.news.atman.pl>
    <nunipg$lf8$1@node2.news.atman.pl> <nunj0a$1hp$1@node1.news.atman.pl>
    <nunkbe$mes$1@node2.news.atman.pl> <nunleg$436$1@node1.news.atman.pl>
    <nuohv0$l9a$1@node2.news.atman.pl> <nuoigp$2rt$1@node1.news.atman.pl>
    <nuoj7m$l9a$2@node2.news.atman.pl>
    <5810bc93$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <nuqkfi$jq$2@node1.news.atman.pl>
    <5811d749$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <5811deab$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>
    <5811e862$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <5811ef85$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <5811f896$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <58122921$0$5143$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Inernet
    Date: Thu, 27 Oct 2016 18:52:22 +0200

    dyskusyjnych:58122921$0$5143$6...@n...neostrada
    .pl...
    W dniu 2016-10-27 o 14:52, J.F. pisze:

    >Ja mam to sprawdzać? Karze podlega ten co udostępnił to jego broszka.
    >Ja mam dozwolony użytek osobisty wszystkiego tego co zostało
    >upublicznione :-)

    Nie "upublicznione" tylko "juz rozpowszechnionego utworu".
    Jak to ktos tlumaczyl - po premierze mozesz, a przed premiera nie
    mozesz, i musisz sprawdzic, nawet jesli jest publicznie dostepny na
    YT.
    Rozpowszechnienie tylko za zgoda tworcy sie liczy.

    No ale to sporadyczne przypadki, Wkreceni sa juz po premierze.

    Tym niemniej sad moze sie oprzec na "powszechnym rozumieniu".
    Zabranie portfela lezacego na ulicy jest karalne, a zabranie
    pordzewialego roweru opartego o sciane smietnika juz nie.
    Pordzewialy samochod stojacy pod smietnikiem tez nie znaczy "mozesz
    zabierac do woli" :-P

    >Mogę się cokolwiek domyślać ale jak mam 4 powyższe pliki i nie jest
    >to tydzień po premierze... to ja mam to sprawdzać?

    A serwer jak sie nazywa ? Chomik, rapidshare, vod, czy
    piotrweresniak.pl ?

    Rower oparty o sciane smietnika ale na prywatnym podworku tez nie jest
    porzucony :-P

    >Nie znam się na tych sprawach ;-)
    >Będę karany za to że kupiłem w dobrej wierze? Czy tylko mi ten
    >przedmiot zabiorą i zwrócą właścicielowi a ja od złodzieja będę
    >domagał się zwrotu kasy?
    >Pytam bo się nie znam. Nie obracam się w takich kręgach ;-)

    A to sie trzeba obracac ? Wystarczy skorzystac z okazji.

    Tez sie nie znam ... ale przepis jest jasny. Moze z jakis zasad
    ogolnych wyciagna brak winy.

    >O widzisz. I tu nie da się rozróżnić czy ta kopia powstała z
    >legalnego źródła czy nielegalnego.
    >Chyba jest jeszcze domniemanie niewinności? :-)

    Nie wiem czy to ma znaczenie ...

    >Etam Szukaj wiatru w polu... :-)

    Jak sie nie znajdzie, to posiedzisz w areszcie 3 miesiace pod zarzutem
    mataczenia :-P

    >Dostosować jedno do drugiego. To można łatwo zrobić z pożytkiem dla
    >obu stron.
    >I cały czas pamiętając o podatku od czystych nośników który cały czas
    >płacimy.

    Znaczy sie podniesc podatek, az obie strony beda zadowolone ? :-)
    No i oczywiscie zalegalizowac wylacznie sciaganie na nosniki, za ktore
    zaplacono podatek :-)
    Czy oblizyc podatkiem kazdy GB dysku ponad powiedzmy 50 :-)

    J.