    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak się płaci CIT ?
    Date: Tue, 7 May 2024 14:21:52 +0200

    W dniu 2024-05-07 o 11:21, Kviat pisze:

    > W telegraficznym skrócie:
    > potocznie kosztem nazywa się każdy wydatek, ale tak nie jest.
    > Nie każdy wydatek w firmie stanowi koszt _uznany_podatkowo_.
    > Już tu kiedyś o tym pisałem. Jak to zapamiętasz będzie łatwiej zrozumieć.

    Ja pamiętam (z tym, że nie pamiętam kto pisał, tylko, że ktoś pisał).
    Wtedy po raz pierwszy dotarło do mnie, że przy pełnej księgowości zakupy
    wchodzą w koszty dopiero w momencie sprzedaży.

    Nie wyobrażam sobie jak ludzie to liczyli gdy nie było komputerów.

    Sprzedajesz jedno urządzenie elektroniczne.
    W koszty musisz sobie wliczyć jeden opornik z paczki 3000 szt, które
    kupiłeś ileś lat temu (skoro piszę o dawnych czasach to pewnie THT, a te
    były pakowane setkami a nie tysiącami) i wiele innych pojedynczych
    elementów.
    Więcej roboczo-minut musiało zajmować wyszukanie w papierowym katalogu
    magazynu odpowiedniej wartości do ujęcia w koszty niż samo wlutowanie
    elementu na płytkę.

    Zresztą samo pilnowanie stanów magazynowych też musiało ciekawie
    wyglądać. Mnóstwo ludzi zastępujących pracę komputera (lub raczej
    wykonujących pracę, którą potem zastąpił komputer).
    P.G.