    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak się płaci CIT ?
    Date: Wed, 8 May 2024 17:34:23 +0200

    Hello Piotr,

    Tuesday, May 7, 2024, 2:21:52 PM, you wrote:

> [...]

    [...]

    > Ja pamiętam (z tym, że nie pamiętam kto pisał, tylko, że ktoś pisał). Wtedy po raz
    pierwszy dotarło do mnie, że przy pełnej księgowości zakupy wchodzą w koszty dopiero
    w momencie sprzedaży.
    > Nie wyobrażam sobie jak ludzie to liczyli gdy nie było komputerów.
    > Sprzedajesz jedno urządzenie elektroniczne.
    > W koszty musisz sobie wliczyć jeden opornik z paczki 3000 szt, które kupiłeś ileś
    lat temu (skoro piszę o dawnych czasach to pewnie THT, a te były pakowane setkami a
    nie tysiącami) i wiele innych pojedynczych elementów.
    > Więcej roboczo-minut musiało zajmować wyszukanie w papierowym katalogu magazynu
    odpowiedniej wartości do ujęcia w koszty niż samo wlutowanie elementu na płytkę.
    > Zresztą samo pilnowanie stanów magazynowych też musiało ciekawie wyglądać. Mnóstwo
    ludzi zastępujących pracę komputera (lub raczej wykonujących pracę, którą potem
    zastąpił komputer).
    > P.G.

    Góglaj ,,produkcja w toku". Sprawa nie jest banalna.

    --
    Best regards,
    RoMan