    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.
    Date: Fri, 27 Mar 2015 20:09:59 +0100

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:d1ea7408-5694-402b-becb-ebe66427d8cc@googlegrou
    ps.com...
    Przez jakieś 5 lat miałem "Konto zarabiające" w Aliorze. Na początku nawet
    rzeczywiście zarabiało (jeśli dobrze pamiętam, to płacili 50 zł od 10k, co
    dawało 6%p.a.), ale od kwietnia Alior postanowił, że teraz będzie jeszcze
    bardziej "zarabiające", ale dla banku i wprowadził opłatę miesięczną 15 zł.

    Moje pytanie: jakim bankiem i rachunkiem mógłbym się zainteresować licząc na
    niewielkie koszty jego użytkowania.

    Z funkcjonalności banku używałem (i więcej mi nie potrzeba koniecznie):
    - zlecanie przelewów ZUS (jednego miesięcznie, za siebie). To w Aliorze nie
    generowało kosztów. W razie potrzeby mogę te przelewy wykonywać z konta
    osobistego.
    - przyjmowanie przelewów od klientów (kilku miesięcznie w porywach). To
    również nie kosztowało mnie dotąd ani grosza.
    - przelewanie przychodzących kwot na rachunek osobisty w innym banku
    (Eurobank, konkretnie). Też co najwyżej kilka razy w miesiącu. Koszt jednego
    przelewu to 1,50 zł (i to mi nie przeszkadza).

    Meritum się reklamował (nie tak dawno), że konto do działalności za 0.
    Gdzieś czytałem, że nie ma prawnego wymogu, aby do działalności mieć konto
    inne niż osobiste.
    Tylko kwestia czy regulamin banku zabrania, czy nie, ale nigdy nie
    przeglądałem żadnego regulaminu pod tym kątem.
    P.G.