    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kwota wolna od podatku
    Date: Mon, 7 Nov 2016 18:45:20 -0600

    On 11/7/2016 6:00 AM, J.F. wrote:

    > A chca ?
    > Moze im bardzo odpowiadac brak kwoty wolnej :-)

    Moim zdaniem za duze ryzyko wyborcze.

    > Po prostu go nie ma. I nie ma kwoty wolnej :-)

    dokładnie tak bedzie jesli sejm niczego nie przegłosuje.

    > TK wywiodl, ze rzad ma prawo opodatkowac obywatela, dopiero jak jego
    > dochody przekrocza granice ubostwa.

    Mientki przepis.

    Nie przygladalem sie wyrokowi TK, ale jesli jest taki jak piszesz i
    granica ubóstwa jest w jakims przepisie określone to co uchwali sejm
    ponizej tej granicy bedzie z definicji niekonstytucyjne.

    > Ale skupil sie na kwocie wolnej, i uchylil ten przepis.
    > IMO - jak PiS nic nie zrobi, to kwota wolna zniknie, a trzeba by dopiero
    > cala ustawe o PIT ponownie zaskarzyc, i moze nowy TK wywiedzie tak samo
    > jak stary, i uchyli ustawe w calosci, jesli rzad jej nie poprawi w ciagu
    > np roku :-)

    TK jak rzadziło PO potrafilo swoje wyroki uzusadniac "bo budzet panstwa
    by tego nie udzwignął", wiec TK też ma za uszami.

    > Ale wszedl wyrok TK i przepis przestanie obowiazywac 30 listopada tego
    > roku ...

    Ale ustawa budzetowa na 2016 rok zostala uchwalona 20 listopada 2015
    roku i nie uległa zmianie.

    > Chodzi mi tylko o ten nieszczesny termin.

    nie ma zadnego nieszczesnego terminu.