    From: "Piotr D." <h...@z...pl>
    Newsgroups: pl.biznes
    Subject: Re: Myjnia bezdotykowa samoobsługowa
    Date: Mon, 24 Apr 2006 23:08:34 +0200

    Użytkownik "Kuba Florczyk" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:e2iqec$t0n$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Rozmyślam nad otworzeniem myjni. W necie zanalazłem kilka firm które
    > zajmuja sie takimi realizacjami: dostarczeniem sprzetu, chemii, itp. Z tym
    > nie ma problemu. Natomiast moje pytanie czy to sie opłaca? Chce taka
    > myjnie otworzyc w miescie do 20 tys ludzi. Na rynku mala konkurencja, bo
    > istnieja tylko dwie myjnie automatyczne, ktore notabene sa w weekendy
    > pełne. Do tego jedna myjnia ręczna (droga). Wydaje mi sie ze pomysl moze
    > chwycic.
    > Czy ktos moglby napisac czy warto sie w to bawic, ile samochodow
> [...]

    Rozumiem, że chodzi Ci o taką myjnię jak np. często choćby przy BP są, sam
    sobie wysiadasz i myjesz swoje auto, miałem podobny zamiar ale w mieście w
    którym się starałem nie udało mi się znaleźć miejsca, które zgodnie z planem
    zagospodarowania (dopiero powstającym) przestrzennego umożliwiał taką
    działalność... to zabiło moje plany.
    Myjnie te są ekologiczne, posiadają wszystkie papiery, więc mogą właściwie
    stać gdziekolwiek.
    Ale skoro znalazłeś oferty firm, wiesz jakie są koszty, to wydaje mi się, że
    powinieneś biorąc pod uwagę swoje lokalne uwarunkowania itd sam biznesplan
    ułożyć, bez tego to takie rozmyślanie jak o locie na księżyc;)
    Poza tym są firmy, które udzielają wszystkich informacji, nawet zbudują taką
    myjnię "pod klucz" i załatwią finansowanie, jak napisałeś znalazłeś kilka,
    oni jednak najlepiej zorientowani będą.

    pzdr.
    PD